Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Strojenie po obrotach to wyższa szkoła jazdy. Jest na to kilka sposobów:

1. Włączyć autoadaptację ISA2 i wtedy korekcja zrobi się sama, ale w 90% przypadków wyjdzie strasznie rozjechana, zobaczysz check engine na desce i silnik będzie miał problemy z poprawną pracą. Dzieje się tak z kilku powodów, między innymi zmienność warunków środowiska przy adaptacji, głównie temperatury i wilgotności powietrza.

2. Trudniejsza metoda, ale bardzo dokładna - podłącza się laptopa jednocześnie do OBD i STAG'a, uruchamia równolegle programy INPA i ACGS i na podstawie podglądu korekt krótkoterminowych jakie robi ECU benzynowy ustawia się komórki korekcji obr tak, żeby korekty krótkoterminowe ECU benzynowego były w danym punkcie takie same podczas pracy na Pb i LPG.

3. Metoda szybka i dokładna - na początku ISA2 w tych samych warunkach (w ciągu dnia w odstępie maks kilka godzin) jazda w całym zakresie obrotów i obciążeń. Uzyskana zostanie już wstępna korekcja po obrotach. Potem podłączenie pod OBD i sprawdzenie korekcji obr przez podgląd korekt krótkoterminowych ECU benzynowego, ewentualnie jakieś ręczne poprawki komórek.

 

Poza tym żadna z tych metod nie umożliwia strojenia OL, czyli u ciebie dla czasów powyżej 8ms. Można jedynie ustawić takie wartości komórek powyżej 8ms jakie miały komórki w zakresie 6-8ms dla tych samych obrotów. Jeśli chcesz wystroić OL dokładnie to potrzebujesz sondy AFR która kosztuje kilkaset złotych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.