Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć jestem w miarę nowy na forum bo od 14 kwietnia posiadam autko którym jest BMW E36 z 1992r.

Chce się z Wami podzielić oraz wysłuchać waszych rad i opinii na temat mojego wozu. Może w skrócie przedstawię historie auta od dnia kupna do dzisiejszego.Auto znalazlem na tablica.pl 350 KM od mojego miasta cena 4500zł no ale zdecydowałem się pojechać. Na oględzinach wszystko wporządku jednak ze wzgledu na nie znajomość tematu troche wtopa ale to potem. Kupiłem auto i wróciłem nim do domu niby było wszystko okej ale zacząłem nią jezdzić od razu po mechanikach znajomych (mechanik ogólny, diagnosta,lakiernik). Mechanik od razu jak podjechałem powiedział "M40 zrobiłeś błąd bo BMW to tylko 6 cylindrów poza tym zobacz jak pracuje wałek do wymiany...Ja oczywiście troche karpia strzeliłem i lekko zdołowany. Druga rzecz powiedziałem mu zeby zobaczył czemu ucieka płyn chlodniczy no i sie okazalo cisnienie idzie w układ i jest konieczne zerwanie głowicy - pozniej sie okazalo ze pęknięta.Pojechalem do diagnosty ten ocenił dobrze autko sprawdził spaliny Wszystko idealnie. Lakiernik miernikiem + własne doswiadczenie stwierdził ze malowany ale to dobrze bo po 20 latach auto jak nie byloby malowane to wygladaloby nie ciekawie (mi to osobiscie nie przeszkadza) No wiec postawiłem auto do mechanika. Zdjął głowice i ją zabrałem do warsztatu (zajmuje sie regeneracją głowic) plan był taki - nowy lub używany wałek w dobrym stanie i regeneracja glowicy na glanc. Po umyciu jej nawet nie musiałem wrzucac do wanny na szczelnosc bo gołym okiem bylo widać pęknięcie także złom i trzeba szukać nowej (dzis zamowilem używana z wałkiem. Jak walek do tyłka to kupie nowy + zastanawiam sie nad osprzętem z M43. No i staneło na tym ze jestem narazie bez auta. Wczoraj jeszcze kupiłem Nowe uszczelki wszystkie elringa + przewody WN + szpilki (bo nie bede oszędzał) w sklepie bez zniżek za części krzykneli mi 550 zł na szczęscie zniżki mam 40% to wyszlo 300zł. Zastanawiałem się nad kompletnym remontem silnika (wymiana pierscieni szlif cylindrów i wału (bo tez to robie) wymiana panewek i może tłoków skoro juz to wszystko bylo rozebrane prawie. No ale jak zobaczyłem stan pierscieni, tłoków i cylindrów zrezygnowalem. Nie widać najmniejszego śladu zużycia. Rant na gładzi cylindrycznej jest nie wyczuwalny także jest git majonez :). Tutaj daje troche fotek auta (bez środka bo fotele przetarte ale to dalej opisze)

 

 

 

 

http://i45.tinypic.com/33wnk9h.jpg

http://i49.tinypic.com/112629v.jpg

http://i45.tinypic.com/29eg21e.jpg

http://i45.tinypic.com/29njvxc.jpg

http://i46.tinypic.com/2nsnoex.jpg

http://i45.tinypic.com/wgvwp4.jpg

 

 

No i teraz kilka rzeczy które chce w mojej buni zrobić jak już silnik bedzię smigał.(wszystko robie sam !!)

-Pierwsza modyfikacja to pomalowałem pokrywe zaworów głowicy pod kolor nadwozia + napis BMW i paski na kolor srebrny metalik wszystko zabezpieczone lakierem bezbarwnym

-białe dymione kierunkowskazy (dymione ponieważ wg mnie beda lepiej pasowały)

-do lamp przednich (zdaje sie że są soczewkowe) wstawie ringi (Białe lub żółte nie wiem jeszcze poczytam waszych rad)

-tylnie lampy chciałbym zmienic na biało czerwone lub dymione kierunki (w full ledach) coś takiego http://www.net-cars.com.pl/zdjecia/E36cbsslsw.JPG

-Szyby boczne przyciemnić ale nie hardcorowo czarno tylko delikutaśnie na 50% albo 60;P

-Koła... felgi 16 lub ewentulanie 17' (koniecznie oryginalne) mam chrapke na:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT-LYCQUeggo8MCM74ZW-xNyzmTrJ5YcoH7TQxm3AXXBwUvD-0OMAClYrayLw

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/95/6250/6851537/44-009-60829.JPG

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSASLbvxFu1wXsHlPUqHfa8oy0OzdfwyINZpNmaQYlh_wAWgNtWFpBuXerk2Q

-kolejną rzeczą którą na dniach planuje zrobić to pomalowac oba zderzaki pod kolor nadwozia + klamki (myśle ze auto bedzie wygladło młodziej)

-zastanawiam sie nad blendą na tylnią szybe (ale czy to nie bedzie wiocha?)

- jesli fundusze pozwolą to może dorwe skórzaną tapicerke od sedana a jak nie to poprostu zaszyje ta co jest albo pojade do tapicera to obije mi pół skórą i tyle :)

 

To tyle z planowanych modyfikacji auta moze coś jeszcze doradzicie.

 

Wyposażenie

Kod typu CA31

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E36 (4)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M40

Pojemność skokowa 1.80

Moc 83

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Tapicerka (0465)

Data prod. 1992-03-04

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja

S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza

S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS

S679A HECKSCHEIBENANTENNE Antena tylnej szyby

S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S848A ERWEITERTER KABELBAUM Rozszerzona wiązka kabli

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Te ostatnie felgi tak wyglądają na e36. Przy wyborze lamp proponował bym się zastanowić bo diody w tych lampach często się palą

http://zapodaj.net/images/32df2124f2ed0.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.