Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pewnie któraś z klapek w kolektorze dolotowym jest niesprawna, w inpie w MSV70 jest test DISY, tam mozna uruchomic klapki i chociaż na słuch sprawdzić czy się poruszają. U mnie uszkodzony był separator oleju i silnik wciągał go pełno przez dolot. Obydwie klapki i ich silniczki były kompletnie zalane olejem i prawie się nie poruszały. Od czasu do czasu miałem podobne błędy
Opublikowano

cdxa mam juz kompletny separator z wezami tylko czekam na pogode bo w irlandii to troszke ciezko:) :D

ile czasu potrzebowales na wymiane separatora??

jak bede mial wszystko na zewnatrz to wyczyszcze wszystko i sprawdze czy dzialaja

Opublikowano
cdxa a problem w tym kolektorze ssacym moze powodowac nierowne obroty (skoki jakby przytykanie silnika) ?? oczywiscie na biegu jalowym

 

Możliwe ale nie moge tego potwierdzić. Tutaj masz opis jak mniejwiecej działa DISA

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/22/58

 

Co do czasu pracy przy tym to chwile mi zeszło, ale dlatego że robiłem to pierwszy raz, a trzeba wiedzieć co odłączać żeby sie nie męczyć, bo niewiele widać. Pozatym rozbierałem obydwa mechanizmy klapek i czyściłem w nich zaolejone silniczki, a że to jest zrobione jako nierozbieralne to było też klejenie itp. w sumie to robiłem to chyba z 3 dni po około 1,5 godziny

Opublikowano

Siłowniki przykręcone są do kolektora. Przy wyciąganiu kolektora należy uważać na wąż pomiędzy separatorem i pokrywą zaworów, jest bardzo sztywny i kruchy, chyba że masz nowy to się nie musisz martwić, lecz moim zdaniem to zbędnie wydane pieniądze bo w tym silniku węże są ogrzewane, więc nie zbiera się w nich syf. Trzeba jedynie uważać żeby nie połamać. Kolejny wąż który trzeba odłączyć przed wyciąganięciem kolektora to wąż od separatora do bloku silnika, miejsce wygląda tak jak by miałą by tam być zamontowana rurka od bagnetu pomiaru oleju. Z tego co pamiętam przed demontażem należy też odkręcić metalową plytkę przykręconą od spodku kolektora, są do niej przymocowane złącza elektryczne, przepustnice, bo łatwiej się manewruje koletorem, pozatym do kolektora przykręcony jest kabel + z akumulatora itp. będziesz widział.

 

Tutaj jest instrukcja z TIS http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/17/49

Opublikowano
Oczywiście że trzeba zdemontowac wszystko z podszybia, obudowy filtrów powietrza, rozpórkę, pokrywę silnika. Drugi siłownik jest pod spodem kolektora.
Opublikowano

cdxa wymienilem odme,wyczyscilem klapke,przepustnice , jakis czujnik na gorze dolotu i takie kolanko na dole kolektora do ktorego jest doprowadzone zasilanie

jak narazie ok obroty nie wariuja

odma byla zawalona olejem, i wszystkie te elementy rowniez

 

ps. ja w swoim kolektorze nie mam 2 klapek tylko ta na gorze kolektora, moze tak ma byc w 523i 177KM??

ja mam takie cos jak w linku

http://moto.allegro.pl/kolektor-ssacy-bmw-e90-e60-2-5-n52-i2313980964.html

Opublikowano

troszke oleju bylo,ale wszystkie te elementy o ktorych pisalem byly zapackane olejem

teraz trzyma obroty ok 650-700 i nie trzesie buda :)

dziekuje za wszystko, mam nadzieje ze teraz bedzie ok, ale bledy bede kontrolowal

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie po rozebraniu tej nieszczesnej klapki bylo w niej pelno oleju oczywiscie wyczyszczone poskadane do kupy i nadal sypie tym bledem nr2

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02e ... 1415c.html

 

Jak ja odlacze na chodzacym silniku nie ma zadnej reakcji i od razu wyrzuca nastepny blad "control circuit electrical" czyli brak napiecie -wiec ok.

Na tescie Disy klapka czasem staje w polowie i znowu idzie a czasem chodzi normalnie

Dodam ze bledy zapisuja sie w roznych obrotach silnika poczawszy od jalowego po koncowa skale

Na jalowym ma ok 650obr. i wydaje mi sie ze troszke za malo

A jak zaczynam ja krecic w czasie jazdy to wydaje mi sie ze po 5000obr troszke traci na mocy

Wiec co do wymiany Disa:(siwysdz20021981

Opublikowano

Z błędu wynika że sygnał sterujący jest przerwany lub zwarty do masy. W praktyce może to oznaczac uszkodzenie przewodów i zwarcie lub uszkodzenie wewnętrz siłownika. Niestety ale ta usterka wymaga troche śledztwa, napewno wymiana siłownika uprosciła by naprawe, ale jak za kawałek plastiku z silniczkiem to cena jest z kosmosu Nr: 11617579114 ; Cena z VAT: 648.32 zł Czasem ludzie oferują na sprzedaz całe kolektory, można by się dogadać i kupic tylko siłownik, bo generalnie to jest elektronicznie tak proste że powinno albo działać albo nie. A jak są jakieś takie historie jak u ciebie to często coś poprostu nie kontaktuje.

 

Tutaj schemat podłączenia układu do DME:

 

http://images41.fotosik.pl/1534/910a0c41d6bd05e4.jpg

Opublikowano

cdxa dzieki za wszystko a powiedz mi jedna rzecz na stronie Real OEM sa trzy numer seryjne Disy

1. Zesp. regulacyjny 1 11617522929 +podst, ZAKOŃCZONO

2. Zesp. regulacyjny 1 11617560537 ZAKOŃCZONO

3. Zesp. regulacyjny 1 11617579114

 

o co w tym chodz ja mam na swojej Disie nr z punktu pierwszego ??

Opublikowano
Taki zapis oznacza że wprowadzono nową wersję częsci, poprawioną lub od innego dostawcy. Jest poprostu cała historia wersji. Na ta chwile trzeba zamawiać 11617579114
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam po wymianie Disy jest juz lepiej z dynamika na niskich i wysokich obrotach

ale po wlozeniu nowej disy wyskoczyl mi blad:

- P1124 differential pressure sensor intake manifild offset (bank1)

2D2A differential pressure ,intakie tube : adaption

(98) offset maximum ovestoped

 

Co on moze oznaczc ????

ps. jeszcze jeden blad ktory niewiem co oznacza

50 SINE 9D15 OKAY 1 Error stored

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.