Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie jeżeli w róże dolotowej z turbiny do kolektora ssącego widać olej oznacza to że turbawka siada ?? wirnik ma mały luz ale niestety leje trochę oleju. Pytanie drugie na jaką turbinę można zamienić tą żeby miało trochę więcej mocy i czy to ma sens ??
Opublikowano

to normalny objaw w turbo dieslach gorzej jak ten olej leje się strumieniami...

turbo musi miec minimalny luz bo między łożyskiem ślizgowym a bieżnią wirnika zostaje miejsce na film olejowy

odpal silnik zdejmij rurę i daj gazu- zobaczysz czy na prawdę jest tego duż

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jarosz, jaki luz. Turbina siękręci na panwece, cośtakiego jak wał korobowy do korbowodu. FIlt ma dosłownie 0,001mm wiec nie wyczyjesz tego za żadne skarby. Jak jest luż to raczje trzeba robić. Najgorzej jest jak dostanie sie do układu dolotowego tyle oleju, że silnik zacznie go spalać.....jak masz manual do go zdusisz. Wejdzei Tobei na 5,500-6000tyś obrotów i tak długo aż padnie lub wypali olej z silnika....

Jeśli chodzi o samo podniesienie mocy hmmm....raczje nikt nie przerabiał tego w 2,4td. Możę turbo od 2,5TDS bedzie pasować...nie wiem...

 

 

 

PZDR>

Opublikowano
wiele ludzi nie zdaje sobie sprawę jak szybko można zarżnąć turbinę, z racji że kręci się do ponad 100 000 obrotów na minutę, robią sobie przed wyłączaniem silnika przegazówke która napędza turbinę jeszcze bardziej, po czym gaszą silnik i turbinka chodzi bez oleju dopóki jej obroty nie spadną do zera...

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
FIlt ma dosłownie 0,001mm wiec nie wyczyjesz tego za żadne skarby. Jak jest luż to raczje trzeba robić. Najgorzej jest jak dostanie sie do układu dolotowego tyle oleju, że silnik zacznie go spalać.....jak masz manual do go zdusisz. Wejdzei Tobei na 5,500-6000tyś obrotów i tak długo aż padnie lub wypali olej z silnika....

Jeśli chodzi o samo podniesienie mocy hmmm....raczje nikt nie przerabiał tego w 2,4td. Możę turbo od 2,5TDS bedzie pasować...nie wiem...

 

 

 

PZDR>

 

tam jest powiedzmy koło 1mm luzu bo da się wyczuć

pytanie następne przy prawym błotniku jest filtr po wpisaniu w wujka google numeru katalogowego pisze że to filtr paliwa ale jest tylko podłączony do wyjścia a do wejścia jest pusty przewód co tam ma być podłączone ?? bo raczej nie mieli tego za dużo i sobie powiesili

Opublikowano

michał nie wpędzaj się w koszta luz musi być i to wyczuwalny

Kriss z takim luzem to by ci ośke zacisneło pod wpływem temperatury :nienie: rozszerzalność cieplna metali

możesz śmigać na tym turbo dopóki nie zacznie czepiać o obudowę koła kompresji..turbiny nie sprawdza się machając jednym wirnikiem od góry do dołu. trzeba oba wirniki poruszać jednocześnie do góry i dołu. olej przed wirnikiem też nie świadczy o uszkodzeniu. najprawdopodobniej dostaje się z odpowietrzenia skrzyni korbowej. także jeżeli chcesz wymienić turbo tylko dla swojej przyjemności a nie jest to tania impreza to to rób :D tylko możesz być zawiedziony że nie będzie różnicy pomiędzy nową a starą :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym luzem ja bym nie był taki pewien. Zobacz czy masz luz na korbach czy wale korbowym...

 

PZDR>

Opublikowano

wał nie może mieć takiego dużegoluzu ponieważ na jego czopy działają duże obciążenia dynamiczne w kierunku przeciwnym do sprężania mieszanki:) i jeżeli będzie za duży luz to wyklepie panewki albo pęknie wał:)

heh coś ze szkoły się przydało:)

turbosprężarka nie posiada takich obciążeń a jedynie ruch obrotowy więc montują w nich tzw panewki pływające i tam dopuszczalny jest luz w zależności od rodzaju turbosprężarki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.