Skocz do zawartości

Inpa -Live data


DACO007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów:)

Zrobiłem dziś live datę. tzn, podłączyłem kompa po autko i odpaliłem.Autko nie było do końca rozgrzane. Nie jeździłem nim. Zrobiłem screeny. Powiedzcie w jakim stanie mam poszczególne części . :)

 

http://imageshack.us/photo/my-images/845/11982164.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/846/43004464.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/15/91416941.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/818/18976783.jpg/

 

 

 

Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie w jakim stanie mam poszczególne części . :)

Chyba za dużo star treka oglądałeś :roll: live data pokaże czy wartości są w normie, a nie określi ich stan czy przebieg.

Na moje oko jest ok choć powinieneś sprawdzać na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak :)

Na pierwszym cylindrze wtrysk ma kiepskie wskazania. Poza tym chyba trochę przepływka niedomaga.

Nie masz problemów z mocą, odpalaniem?

Jakieś błędy były?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przepływkę (potocznie nazywamy tak przepływomierz powietrza) odpowiadają w live data parametry air mass - czyli parametry mierzące ilość powietrza żądanego i ilość powietrza dostarczanego.

Turbina dość dobrze pracuje, podobnie pompa wtryskowa.

Widać to po parametrach charge air-pressure - czyli ciśnienie doładowania - desired i current są podobne - czyli wartości żądane i mierzone. Pompa wtryskowa i szyna (mierzona parametrem rail pressure) również mają wartości żądane i mierzone podobne - czyli jest ok.

Gorzej jest z przepływomierzem - wartość air mass żądana to 275 mg/Hub, a mierzona 473 mg/Hub.

Czyli za dużo powietrza jest - do zdiagnozowania :)

Poza tym rzeczony wtrysk pierwszy mocno odbiega parametrami od pozostałych. Spróbuj najpierw przeczyścić preparatami do czyszczenia - np. Shell - środek do ON (ta to się jakoś nazywa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i to juz jest fahowa pomoc:)) Postaram się kupić taki środek. Może ta przepyłwyka na spalanie? Poznieważ czesto jezdze spokojnie tak do 2 tys obr. i tak do 120km/h i mi pali 6 l na sto ? Wiadomo od czasu do czasu przycisnę :D:D A co do błedu mam Bład EGR i czytając w pewnym poscie też to może byc bład spowodowany wada przeływki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DACO007 przy kolejnych zabawach Impa rozgrzej autko do przynajmniej +80 C.

 

Skoro się bawisz już Samemu w diagnozowanie a Impa pokazuje wysoką korektę (niepokojącą) na pierwszym cylindrze to warto by udać się Swoim wozidełkiem :wink: na test przelewowy.

 

Winowajcą "air mass żądana to 275 mg/Hub, a mierzona 473 mg/Hub" według mnie jest przycinający się zawór EGR (dokładnie jest prawie cały czas zamknięty ).

Wymontuj go przeczyść w miarę możliwości rozruszaj i sprawdź jeszcze raz co komputer ;) mówi po takich zabiegach.

 

Gdybyś był np. w Z.G. to odpowiednio wcześniej odezwij się na PW ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeczyściłem EGR. O to foty:

PRzed:

http://img43.imageshack.us/img43/9736/75192149.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/8064/23099522.jpg

 

Po:

http://img600.imageshack.us/img600/7492/30335746.jpg

 

Syf był. Tłoczkiem ruszałem ale dość bardzo oporny jest;/

Niestety błąd dalej jest;/

 

http://img28.imageshack.us/img28/3628/blad1m.jpg

 

Wartości mierzone nadal bez zmian czyli ponad 473 mg/Hub;/

Może jakiś czujnik od czegoś?? Przepływka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal upieram się, że Twój zawór EGR tylko nieznacznie się otwiera .........

 

Sprawdź:

 

- elektrozaworek sterujący jego pracą (podmień z tym od VTG);

- przewody podciśnieniowe z okolic :wink: EGR-a;

- "rurkę" łączącą kolektor wylotowy z zaworem jeśli błąd Masz od dawna itd. (może gdzieś jest cienka blaszka wsadzona, która skutecznie uniemożliwia dopływ spalin do kolektora dolotowego = "informacja o za dużym przepływie powietrza" :arrow: błąd PO401).

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szymon-o powiedz mi prosze czemu u mnie wykres cylidra nr 5 i nr 4 ma wartosci zerowe ? czy tak ma byc ?

 

 

http://img11.imageshack.us/img11/9853/zrzutekranu20120424o082.png

 

Tu mam link do filmiku od 1.10 minuty zaczyna sie wykres wtryskow live troche drzy mi reka ale film dosc wyrazny :mrgreen:

 

http://img835.imageshack.us/img835/7714/6ujv.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Jak wygląda u was sprawa z połączeniem egr z tą rurką na zdjęciu nr. 1 ?? U mnie jest jedynie zwykłą opaska z takim rowkiem jakby i nic więcej.

 

http://img840.imageshack.us/img840/792/84572135.jpg

 

I Rurka dolotowa nr. 2 na zdjęciu też sobie luźno lato po odczepieniu od egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej

Co wy tu wypisujecie :P

 

Kolego po pierwsze możesz mieć zaślepiony EGR - ktoś to mógł zrobić wcześniej. Może to tez byś za sprawą tego że nie jeździłeś i nie rozgrzałeś auta.

Po drugie nie robi się odczytów jak nie masz rozgrzanego silnika. Proponuję odpalić auto pojeździć jak będzie powyżej 83 stopni to dopiero zrobić zrzut korekt wtrysków. Wtedy sprawdzić jakie wartości są na w tryskach, może być tak ze wtrysk pierwszy się kończy a reszta go koryguje.

Wtedy tez zrób zrzut ekranu z wartości Air mas.

Ponad to powinieneś zrobić zrzuty ekranu przy pedale w podłodze i wartościach obrotów 1500, 2000, 2500, 3000, 3500, 4000, 4500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szymon-o powiedz mi prosze czemu u mnie wykres cylidra nr 5 i nr 4 ma wartosci zerowe ? czy tak ma byc ?

Kolego Ty masz benzynę i twoje wtryski działają jak najbardziej ok :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

"Winowajcą "air mass żądana to 275 mg/Hub, a mierzona 473 mg/Hub" według mnie jest przycinający się zawór EGR (dokładnie jest prawie cały czas zamknięty ).

Wymontuj go przeczyść w miarę możliwości rozruszaj i sprawdź jeszcze raz co komputer ;) mówi po takich zabiegach."

 

Mam tą sama sytuacje co kolega. Zawór EGR otwiera sie kiedy wartośc masy powietrza jest za duża w celu jej zmniejszenia. Natomiast nie koryguje wskazń przepływomierza. Wiec nie szukałbym przyczyny tutaj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat.

Chciałbym aby ktoś lepiej znający się na rzeczy obejrzał pomiary INPA wykonane w dniu wczorajszym.

Przed pomiarem wykonałem czyszczenie dolotu od turbiny (turbo nie ruszałem) do kolektora włącznie, usunąłem klapki z kolektora, ograniczyłem EGR DISem, wymieniłem przewody podciśnieniowe oraz wyczyściłem przetwornik podciśnienia od EGR (od turbo nie znalazłem, chyba jest sterowana elektronicznie).

Chcę zwrócić szczególna uwagę na kilka rzeczy:

 

1. Czy wskazania doładowania aktualnego w 22 sekundzie 2522mbar i 51 sekundzie 2712mbar nie są za wysokie?

 

2. Czy jeśli faktycznie tyle dmucha, to czy to nie jest szkodliwe dla turbo, a może to tak ma być?

 

3. Zmierzona ilość powietrza przez przepływkę jest znacznie większa od ilości zadanej (wiem że wywalenie klapek i ograniczenie EGR trochę zwiększa tą wartość, ale aż tyle?), 22 sekunda 1262mg/Hub i 51 sekunda 1339mg/Hub

 

Film z INPA live data: http://youtu.be/63tnq_9TPLc

 

Na drugim filmie widać jak auto przyspiesza, dla bardziej spostrzegawczych w oko wpadnie uruchomiony test 7.0 na którym temperatura oscyluje w okolicach 60 - 65 stopni Celsjusza (wiem że termostat do wymiany, ale na razie nie wiem który, zauważyłem że dolny przewód od chłodnicy jest ciepły, a temp. maksymalna jaką zaobserwowałem na postoju to 75 st. C., i strzałka w pionie).

 

4. Czy takie wysokie wartości w INPA mogą być spowodowane nie dogrzewaniem silnika?

Film z przyspieszenia: http://youtu.be/4LV2c8MWa9E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1

nie samo max cisnienie jest wazne bo jak sie przyjrzysz to wczesniej turbiana nie nadaza za zadanym cisnieniem. czyli w tym momencie sztanga jest na maxa aby dogonic zadane no i dochodzi w tym momencie ad3. wiecej paliwa spowodowane zmierzona iloscia powietrza.

czyli tak: sztanga na max i wieksza dawka paliwa (wieksza energia spalin dodatkowo przyspiesza turbine) - pojawia sie overboost i zaraz po tym cisnienie spada i oscyluje wokol zadanego.

ad1 ad3 podejrzewam ze masz dziurke w przeplywce.

ad1 ad2 normalnie w twoim aucie powinno dobijac do okolo 1,6bara boostu w piku ale najlepiej jak ktos sie wypowie majacy takie samo auto. w ogole wszystkie twoje zabiegi powoduja ze auto bedzie sie troszke inaczej zachowywac niz seria. czy to szkodliwe? 0,1-0,15 bara wiecej w piku moze jej nie zabije. ludzie robia takie cos celowo.

termostaty wymien sobie oba to nawet szybciej sie bedzie nagrzewal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można stwierdzić że wszystko jest w normie?

Dodam tak na marginesie, że jak rozpędzam na drugim biegu to po przekroczeniu ~2000 obr/min. wyrywa tak mocno, że na suchym asfalcie traci przyczepność. (245/45 R17)

 

ad1 ad3 podejrzewam ze masz dziurke w przeplywce.

Nie robiłem żadnej dziurki, od serii różni go tyle, że ma wywalone klapki i zamiast klapek ma EGR z klapą gaszącą od nowszego modelu.

 

Termostat główny już zamówiony :), pewnie termostat EGR też wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.