Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przeczytałem już chyba wszystkie tematy dotyczące bmw (nie tylko e34) wszystko co było tam podane sprawdziłem lub zmieniłem ale to nic nie dało.

Otóż problem jest następujący:

nie dawno zaczęło coś mi bić w aucie (czuć, że z przodu) pojechałem na stacje diagnostyczną i gościu stwierdził luz na 2 końcówkach drążków kierowniczych, 1 sworzeń wahacza i 2 tuleje wahacza :( stwierdziłem, że nie warto wymieniać pojedynczo więc zmieniłem cały przód (wahacze wszystkie, wszystkie drążki kierownicze razem z ta podpora, łączniki i tuleje stabilizatora) do tego zbieżność i miało być ok, ale powyżej 110km/h czuć bicie na całym aucie, im szybciej jadę tym większa częstotliwość bicia.

Pojechałem do wulkanizacji wyważyć opony ale to też nic nie dało. Koła zakładałem od innej e34 w której wszystko jest jak trzeba i bez zmian. Wyczytałem o podporze wału i tym łącznikiem przy skrzyni - zostały zmienione ale to też nic nie dało (wał złożyłem tak jak trzeba). Diagnosta nigdzie żadnych luzów nie widzi.

Robiłem tak, że tylną oś podniosłem do góry i w miejscu rozpędzałem auto - czuć te bicie, ale pod autem nie widać co to bije :(. Gdy pod tylne wahacze podłoże lewarki żeby uzyskać efekt "obciążonego" auta to bicie maleje ale dalej jest odczuwalne. Żaden mechanik w mojej okolicy nie ma pojęcia co to może być...

A! wszystkie 4 tarcze były przetoczone, piasty wyczyszczone itd...

Ma ktoś może jakieś pomysły?

Pozdrawiam!

Opublikowano
Teraz powinieneś odkręcić półosie od dyfra i zrobić test jeszcze raz. Jeżeli przestanie bić to któraś z półosi albo łożysko koła. Jeżeli dalej będzie to samo to wał jest niewyważony. Ewentualnie źle złożony przed tym jak Ty go rozbierałeś.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Myślałem o półośkach ale nie miała jak się wykrzywić bo jeżdżę spokojnie ani nigdzie nie uderzyłem kołem. Zauważyłem też, że bicie jest prawie nie wyczuwalne jak odkręci się koła (opony i felgi 100% dobre nie krzywe itp) zapewne dlatego, że mała masa. Wał raczej był złożony dobrze bo wcześniej nie było żadnego bicia.
Opublikowano

Przerabiałem to samo co Ty i dokładnie to samo zrobiłem,naprawiłem ,wymieniłem i co... i nic na blacie 80km/h i miota całym autem,wszyscy wszystko sprawdzali nikt nic nie wie,dodam że na stalowych zimówkach 15'' było jak należy, i dopiero po jakiś 2 latach i tu wstyd jest się przyznać kilka dni temu jak zmieniałem koła zauważyłem ze alu 17'' założona na piastę ma luzy wystarczyło kupić pierścienie centrujące za kilka zł i jest bajka !!

 

Zdejmij koło zmierz sobie suwmiarka piastę ,a później tą część koła którą zakładasz na piastę jedno z drugim ma być identyczne ,u mnie było tak piasta 72,6 a koło 74,1 i wystarczyło kupić tylko pierścienie o takich wymiarach...więc wystarczył tylko milimetr różnicy i telepie całym autem ;) p.s a moje alu to 17'' oryginalne szprychówki ale od e39 :duh: :lol:

 

Pozdrawiam !!!

http://forum-lines.ru/rez/ab214080.gif

раскрутка сайта киев




E34 520i M50 B20

E34 550i S70 B56

Suzuki DR 800 Big

Opublikowano

Tak tylko, że ja mam oryginalne koła i nie mają tego luzu, zakładałem też felgi z drugiej e34 w której wszystko jest ok i u mnie nic to nie dało dlatego wykluczam koła.

Jeden mechanik twierdzi, że na tym wałku co ze skrzyni wychodzi może być luz i tak będzie się rozchodziło? Co o tym sądzicie? Jak to sprawdzić w ogóle bo mi ponad 500zl policzył za sprawdzenie ;/ niby cały wał trzeba wyciągać itp

Opublikowano
Teoretycznie trzebaby wziąść wał na wyważarkę i tam sprawdzić bicie. Nie wiem czy to ma sens, ale ja wziąłbym czujnik zegarowy na magnesie, przyczepił w solidnym miejscu, gdzie wał ma w miare równą powierzchnie i sprawdził jakie są odchylenia.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Przeguby wewnetrzne ciężko sie sprawdza najlepiej wymontować półoś i sprawdzić ręcznie czy nie mają luzów
Opublikowano
Nie wiem czy to dyfer ale coś mi w układzie napędowym wyje. Jak przyśpieszam nie słychać, najgłośniej jak na luzie lecę, trochę ciszej jak hamuje silnikiem. Bicie może być od dyfra? Tylko jak to sprawdzić? :(
Opublikowano
Nie wiem czy to dyfer ale coś mi w układzie napędowym wyje. Jak przyśpieszam nie słychać, najgłośniej jak na luzie lecę, trochę ciszej jak hamuje silnikiem. Bicie może być od dyfra? Tylko jak to sprawdzić? :(

 

Wydaje mi się, że w dyfsze są za małem masy i średnice, żeby powodować odczuwalne drgania.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.