Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

szukałem info o moim problemie ale nie znalazłem nic podobnego tak do końca.Czytałem różne wątki ale ... Pacjent to e39 530d 2002 rok po lifcie.

Problem zaczął się jakieś kilka miesięcy temu, podczas wyprzedzania nagle mi zgasła, DDE sie zapaliła i koniec, dolałem paliwa i o dziwo odpaliła. Wymieniłem pompkę w zbiorniku na oryginalną VDO i wszystko było ok.

jakiś miesiąc temu powtórka z rozrywki, auto gaśnie, nie chce zapalać, jak już zapali wszystko gra i jedzie. Zacząłem grzebać, szukać, wymieniłem pompę w progu bo burczała i jak zdjąłem przewód przed filtrem to paliwo leciało skokowo raz lepiej raz gorzej.Przekaźniki zamieniałem z tylnego na przedni.

Po wymianie pompy nawet mają słynne mniej niż 15 litrów jeżdziła dobrze przez tydzień.

I znowu problem rano z odpaleniem było ok 15 litrów, za 4 razem wreszcie zaskoczyła, słyszałem jak progówka się meczy i zaciąga powietrze a i w przewodach przy filtrze było powietrze. Jak ją gasiłem to jakby się cofało paliwo i pojawiały się bąble. Aha W momencie kilkukrotnych prób na rozruszniku jak przewód przed filtrem był zdjęty to widać było mgiełkę jakby pompa progowa dawała powietrze z resztami paliwa aczkolwiek ropka nie leciała może ze 2 kropelki. Rozebrałem pompkę w zbiorniku, niby wszystko ok, działa. Przejechałem 20 kilometrów DDE się zapala, siły brak , ujechała jeszcze kilka km i zgasła, na szczęście blisko stacji. Dolałem ropki za 80 zł i o dziwo do domu wróciłem sam bez kłopotów, na zegarze wskazówka przekraczała 15l. Ciekawe czy to nie zbieg okoliczności. Zaciekawiło mnie tylko to że jak zdjąłem przewodzik na pod kanapą z prawej strony to na zapłonie nic nie leciało z pompy, może z samego węża coś tam poleciało. Poza tym jak kupiłem nową pomkę w zbiornik miała wyraźnie widoczne ząbki w tym elemencie co się kręci, a teraz miała te ząbki zjechane i w sitku na dodatek znalazłem kawałeczki jakby tych plastykowych ząbków. Pompa kupiona w październiku, paliwo lane na dobrej stacji. Samochód zadbany i raczej mało jeżdżony a na pewno delikatnie nim śmigam. Niedawno byłem na kompie i nic nie było widać oprócz czujnika nivo który wymieniłem.

Nakierujcie mnie na jakiś trop bo lubię to auto ale doprowadza mnie do ruiny i ogólnego załamania. Powoli mam go dosyć.

Opublikowano
Pompa działa właśnie poniżej 15 litrów. Wygląda że pechowo Ci się trafiło i kupiłeś wadliwą pompkę-czeka Cię kolejna wymiana a jeżeli nie chce Ci się to musisz mieć zawsze w baku 20-30 litrów...
Opublikowano
okazało się że popma się zepsuła tj ząbki zostały wycięte przez zablokowany zawór przy pływaku, pompa pracowala na sucho bo zawór się zaciął i nie mogła sciągać paliwa z komory. Naprawione i na razie działa
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no niestety działało do dziś

drugie tankowanie wyjeździłem i znowu problem z odpaleniem.

Koledzy pomóżcie bo głowa mi siwieje od tej buni.

Opublikowano
Znowu zaciął się zawór na pływaku? Kolego ja bym sprawdził stan zbiornika i go przeczyścił. Nie wiem jak to się ma osobówkach, ale przy większym sprzęcie budowlanym, przy którym pracuję, brudny zbiornik paliwa może wszystko zepsuć...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.