Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od przeszło miesiąca borykam się z problemem chłodzenia silnika

otóż są twarde węże oraz dosyć długo auto się nagrzewa do poziomu wskazówki "na baczność "

układ był odpowietrzany lecz bez rezultatu uszczelkę pod głowicą z planowaniem robiłem 2 lata temu.

dodatkowo przy tej operacji wymieniłem termostat oraz główną pompę wody z metalowym prowadzeniem obiegu

INPA wywala błąd na temat pomocniczej pompy wody (zwarcie do masy) wiązka była sprawdzana i jest ok

owa pompa zaczęła pracować w momencie podpięcia do niej na chwile prostownika, gdy go odczepiłem pracowała, lecz trwało to tylko do wyłączenia zapłonu, wychodzi na to że jest sprawna tylko brakuje jej "pobudzenia" czego może to być przyczyną oraz czy ma to istotny wpływ na w/w problemy ??

 

Pozdrawiam

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

mysle, ze niewielki

weze maja byc twarde, a jakie chesz zeby byly? przeciez to uklad cisnieniowy, jak sie nagrzewa to weze staja sie twarde

problem zbyt dlugiego nagrzewania to wina termostatu - 2 lata to juz spokojnie mogl pasc, szczegolnie jak nie zalozyles markowego, termostat to teoretycznie najtansza czesc calego uklady, wiec wymien go, przy okazji wymien plyn oraz dobrze odpowietrz uklad, przyda CI sie przed latem

Opublikowano

Ta pompka nie ma nic wspólnego z niedogrzanym motorem.

Musisz wymienić termostat i tyle. Wymiana bardzo prosta i dość szybka. Lepiej wymienić z obudową termostatu i będzie 100% pewność prawidłowej pracy oraz szczelności układu

Opublikowano
ja bym obudowy nie ruszal, co ona ma do prawidlowosci działania termostatu? , dla mnie bez sensu koszty, mozna ja ewentualnie uszczelnic na silikon
Opublikowano
to że często są malutkie niezauważalne pęknięcia. Obudowa jest plastikowa i się układa do bloku. Po odkręceniu nie raz potrafi być bardziej naprężona lub naprężona w innym miejscu i pęka. Koszt niewielki, a mamy spokój i 100% pewność, że nam coś nie nawali. Sylikonu nie ma potrzeby dawać ew. pod uszczelkę leciutki filmik by nie spadała uszczelka przy montażu. Dodatkowa paćkać nie trzeba bo bez sensu.
Opublikowano
ja bym obudowy nie ruszal, co ona ma do prawidlowosci działania termostatu? , dla mnie bez sensu koszty, mozna ja ewentualnie uszczelnic na silikon

 

Uszczelnić obudowę termostatu na silikon to spore ryzyko :nienie: ,ja w takim miejscu bym nie babrał silikonem,lepiej już wymienić obudowę ,jak pisze danielxc-oczywiśće gdy jest taka potrzeba.

Opublikowano

co? jakie ryzyko ? :duh: w jaki sposob ryzyko nie rozumiem??

 

ja jest peknieta obudowa to jasne, ze trzeba wymienic, ale jak jest wszystko cacy to spoko!

Opublikowano
co? jakie ryzyko ? :duh: w jaki sposob ryzyko nie rozumiem??

 

ja jest peknieta obudowa to jasne, ze trzeba wymienic, ale jak jest wszystko cacy to spoko!

 

Właśnie o tym piszę ,po co wspominasz o silikon jak jest wszystko cacy.

 

-dobra spoko :cool2:

Opublikowano

witam.... jak kolega napisal: to uklad cisnieniowy, wiec weze maja byc twarde... ale bez przesady.. nie moga byc bardzo twarde... jak sprawdzic? rzecz jasna, trzeba sprawdzic cisnienie. W korku zbiornika wyrownawczego masz zawor ktory sie otwiera przy pewnym cisnieniu (w zaleznosci od modelu silnika sa rozne zawory i rozne korki). Wiem, ze przyrzad do sprawdzenia cisnienia kosztuje blisko 900 zl to dlatego warto do jakiego warsztatu, ktory dysponuje takim narzedziem sie udac i poprosic by zrobili test.

 

Ten test pokaze ci nawet czy uklad jest szczelny, czy zawor przy prawidlowym cisnieniu sie otwiera i jeszcze (jak trafisz na kumatego mechaniora) sie dowiesz czy ci nie ucieka przypadkiem cisnienie z cylindrow do ukladu chlodzenia, co moze byc znakiem uszkodzenia uszczelki pod glowica ew. pekniecia w samej glowicy.

 

Test trwa nie wiecej niz 20 minut a koszt w najdrozszym warsztacie nie wiecej niz 100 pln.

Opublikowano
ok zaczne od wymiany termostatu, poszukam u siebie takiej usługi sprawdzania cisnienia. Pozostaje jeszcze problem pomocniczej pompy wody, czy ktoś z was orientuje sie co moze być nie tak ? ewentualnie jaki moduł odpowiada za pompe
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

Sedze, że mówisz o pompce która przepompowuje do nagrzewnicy wodę i na postoju zapewnia dalej przez jakiś czas ciepło. Ona po wyłączeniu zapłonu też się wyłączy a więc wszystko jest ok. Dopiero jak temp spadnie poniżej jakieś temp. Chyba 10st to gdy wciśniesz przycisk rest to ona się załączy.

 

No chyba, że to nie o tą pompkę chodzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.