Skocz do zawartości

330xi - uszczelka pod glowica - diagnoza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam pewne podejrzenia co do owej uszczelki ew. mam nadzieje, ze nie , ale szczelnosci glowicy.

Poslugujac sie ponizsza lista:

 

[...]

1. masz smugi(budyń) w oleju na bagnecie i pod korkiem?-to normalne o tej porze roku jak nie robisz kilometrów i się olej porządnie nie rozgrzewa.masz któryś z tych objawów?;

 

mam pod korkiem taki sliczny zolty budyn :) ale robie bardzo krotkie trasy :) - najczesciej 5km w rano i 5km wieczorem. Dlugie tez sie zdarzaja - takie po 20-30km ale w weekendy glownie.

Pamietam ze kolezanka miala problem z uszczelka w fabi i nalot pod korkiem oleju byl syficzny, czerwono-brunatny etc. Moj wyglada hmm jakby cos wytracilo sie z nowiutkiego oleju :)

 

2. spadek mocy silnika

 

nie zaobserwowalem

 

3. utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy

 

pali od kopa, praktycznie w pol sekundy

 

4. kopcenie auta na biało,siwo ( nie mylić, kiedy jest chłodno-mróz- i auto kopci na biało gdyż to normalna oznaka)

 

jest zima, ciezko ocenic :)

 

5. swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)

 

hmm... nie umiem ocenic.

 

6. znaczny ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym, co może doprowadzić do przegrzania się silnika !

 

wczoraj sprawdzilem, musialem dolac 800ml, zeby poziom byl poprawny - dziwne, ze kontrolka sie nie zaswiecila. No moze raz mignela na chwile i potem zgasla - oczywiscie nie sprawdzilem wtedy plynu. Ostatni raz dolewalem moze 100ml jakies pol roku temu.

 

7. podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu

 

nie potrafie ocenic

 

[..]

 

Jest mokro, ciezko ocenic czy np. plyn kapie pod auto.

 

 

Pytanie kluczowe - gdzie w Krakowie moge podjechac autem, zaplacic i ktos jednoznacznie i pewnie stwierdzi, ze to jest/nie jest problem z uszczelka etc.

Chcialbym uniknac sytuacji takiej, ze wymieniam uszczelke a potem sie okazuje, ze jakis wezyk byl nieszczelny...

 

PS dodam jeszcze, ze auto ma potwierdzony przebieg 78kkm jesli to ma jakies znacznie.

 

pozdr,

Edytowane przez japu

--

japu

Opublikowano

Witam, mialem podobnie kiedys (na wiosne) przy aucie innej marki. Mechanik stwierdzil ze auto jezdzi na zbyt krotkich trasach i olej badz plyn nie osiaga optymalnej temperatury, pozatym dodal ze na wiosne jest wilgotne powietrze co podobno tez ma na to wplyw - mial racje poniewaz latem osad zniknal.

 

Ponadto mozesz sprawdzic cisnienie na cylindrach - utwierdzisz sie w przekonaniu czy to uszczelka czy tez nie.

 

Jakis czas temu slyszalem o pewnym produkcie do sprawdzania nieszczelnosci w glowicy, a mianowicie chodzi o dwa skladniki jeden z nich dolewamy do plynu chlodniczego, drugi z nich dolewamy do oleju i jezeli te dwa plyny sie polacza (nieszczelnosc w glowicy) to plyn chlodniczy zabarwi sie na jakis (nie pamietam jaki) kolor po czym bedzie wiadomo ze nieszczelnoscw glowicy jest. Nie pamietam jak sie nazywal ten produkt, poszukaj we wlasnym zakresie.

''Impossible is nothing''

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.