Skocz do zawartości

Swap M52b25 na M52tub28


Hyro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych tematem, posiadam E36 323i z 95 roku oraz kompletny silnik M52TUB28 z BMW E39 z 2000 roku, chciałbym się dowiedzieć co potrzebuję do swapa żeby silnik odpalił? Największy problem wydaje mi się będzie z EWS, kluczyk jest już nowy , gdzie pestka wbudowana jest w płytkę pilota, jak to wygląda z odczytem pestki, czy wystarczy zwój przy stacyjce od E36 czy musi być od tej E39? Ogólnie co jest potrzebne aby ten silnik zadziałał w mojej E36?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
to nie takie proste, trzeba było pogrzebać w kabelkach i odpowiednie wtyczki podłączyć, nic nie jest plug and play, trzeba mieć schematy jednego i drugiego auta i po kolei łączyć kable silnika z budą, inne są kolektory wydechowe, przewody od wspomagania, inaczej leży dolot, cały układ chłodzenia jest inny węże są całkowicie inne i na pewno jeszcze czegoś nie wymieniłem... ale auto chodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z piatki zabieraj silnik z osprzetem, uklad chlodzenia,wydech z e36 328 niestety.

wiazka silnika z e39 z kompem, ews wypiac ze stacyjka z e39 i kabel po kablu wpinac sie w e36 nie lekka robota dla kogos ktos tego nie widzial.

 

ogolnie porownaj elementy osprzetu z seria 5 a 3 napewno i wiecej rzeczy trzeba zmienic. najlepiej swapowac z e36 do e36 plug&play wtedy zostaje ews do przepiecia albo cala wiazka kabinowa :|

 

aktualnie od miesiaca maltretuje swoja e36 coupe swap z m50b20vanos na m52b28vanos przerzucilismy cala kompletna mechanike + wiazka silnika z kompem i teraz zostal ews do przepiecia... walka trwa zdazylem uszykowac karoserie i felgi cala tapicerke itd a auto stoi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie wiesz o czym tu piszemy, M52TU to jest nowszy silnik niż M52, przypomina M54, kolektory od M54 są inne, wydech od 328i nie podejdzie... chłodnica z E39 jest za szeroka, węże spinane na szybko złączki, widzę że tego nie robiłeś a piszesz o tym jak o czymś co robisz na co dzień... EWS jest całkiem inny, nie ma transmitera w E39, chip w kluczu jest na płytce...

 

To co ty robisz jest jak bułeczka z masłem, wkładasz praktycznie ten sam silnik, wtyczką X20 podłanczasz się do budy, zamieniasz albo usuwasz z DME EWS'a, podmieniasz pestkę w kluczu, kilka pierdół do podłączenia i wyjazd

 

z resztą odkopałeś temat który już dawno jest ogarnięty, powiem więcej, silnik M52TUB28 już dawno z tego auta wyleciał i zastąpił go mocniejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
ja bym sie podłączył do tematu kupiłem silnik z e39 2.3 m52b25 x2vanos do mojego e36 coupe z m50b20 1993 roku który nie ma ews czy ktoś wie czy jak wywale ews z kompa to auto odpali? czy musi być poprowadzona instalacja z ews do kompa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.