Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich zainteresowanych tematem, posiadam E36 323i z 95 roku oraz kompletny silnik M52TUB28 z BMW E39 z 2000 roku, chciałbym się dowiedzieć co potrzebuję do swapa żeby silnik odpalił? Największy problem wydaje mi się będzie z EWS, kluczyk jest już nowy , gdzie pestka wbudowana jest w płytkę pilota, jak to wygląda z odczytem pestki, czy wystarczy zwój przy stacyjce od E36 czy musi być od tej E39? Ogólnie co jest potrzebne aby ten silnik zadziałał w mojej E36?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
to nie takie proste, trzeba było pogrzebać w kabelkach i odpowiednie wtyczki podłączyć, nic nie jest plug and play, trzeba mieć schematy jednego i drugiego auta i po kolei łączyć kable silnika z budą, inne są kolektory wydechowe, przewody od wspomagania, inaczej leży dolot, cały układ chłodzenia jest inny węże są całkowicie inne i na pewno jeszcze czegoś nie wymieniłem... ale auto chodzi
Opublikowano

z piatki zabieraj silnik z osprzetem, uklad chlodzenia,wydech z e36 328 niestety.

wiazka silnika z e39 z kompem, ews wypiac ze stacyjka z e39 i kabel po kablu wpinac sie w e36 nie lekka robota dla kogos ktos tego nie widzial.

 

ogolnie porownaj elementy osprzetu z seria 5 a 3 napewno i wiecej rzeczy trzeba zmienic. najlepiej swapowac z e36 do e36 plug&play wtedy zostaje ews do przepiecia albo cala wiazka kabinowa :|

 

aktualnie od miesiaca maltretuje swoja e36 coupe swap z m50b20vanos na m52b28vanos przerzucilismy cala kompletna mechanike + wiazka silnika z kompem i teraz zostal ews do przepiecia... walka trwa zdazylem uszykowac karoserie i felgi cala tapicerke itd a auto stoi...

Opublikowano

chyba nie wiesz o czym tu piszemy, M52TU to jest nowszy silnik niż M52, przypomina M54, kolektory od M54 są inne, wydech od 328i nie podejdzie... chłodnica z E39 jest za szeroka, węże spinane na szybko złączki, widzę że tego nie robiłeś a piszesz o tym jak o czymś co robisz na co dzień... EWS jest całkiem inny, nie ma transmitera w E39, chip w kluczu jest na płytce...

 

To co ty robisz jest jak bułeczka z masłem, wkładasz praktycznie ten sam silnik, wtyczką X20 podłanczasz się do budy, zamieniasz albo usuwasz z DME EWS'a, podmieniasz pestkę w kluczu, kilka pierdół do podłączenia i wyjazd

 

z resztą odkopałeś temat który już dawno jest ogarnięty, powiem więcej, silnik M52TUB28 już dawno z tego auta wyleciał i zastąpił go mocniejszy...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
ja bym sie podłączył do tematu kupiłem silnik z e39 2.3 m52b25 x2vanos do mojego e36 coupe z m50b20 1993 roku który nie ma ews czy ktoś wie czy jak wywale ews z kompa to auto odpali? czy musi być poprowadzona instalacja z ews do kompa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.