Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Prosiłbym o pomoc w moim nietypowym przypadku. Problem polega na tym że auto normalnie się nagrzewa, temperatura wzrasta do mniej więcej od 88°C 90°C czyli prawidłowo. Problem zaczyna się gdy się zatrzymam, np w korku. temp trochę wzrasta ale razem z nią obroty silnika, tak mniej więcej do 1500obr/min i nie mam pojęcia co to może być. Sprawdziłem sprzęgło wiskotyczne (wisko) okazało się że już nie nadaje się do niczego, dziś wymieniłem na nowe i dmucha jak trzeba (tornado pod maską :D ) ale nie pomogło :cry: może Wy drodzy forumowicze podpowiecie co należałoby sprawdzić ewentualnie wymienić, dodam jeszcze że auto było pod komputerem i nie ma żadnego błędu...
Opublikowano

1. Sprawdź stan płynu w chłodnicy. Możliwe że woda ucieka czyli są wycieki z głównego węża z chłodnicy lub krucców wodnych. Możliwe że korek od chłodnicy jest niedokręcony.

2. Usterka termostatu lub uszkodzona pompa.

3. Uszkodzona uszczelka pod głowicą.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o układ chłodzenia,sprawdz wszystko według tego linku- viewtopic.php?f=15&t=42444 .Dziwią mnie te obroty :?:

 

Obroty wzrastają ponieważ w układzie chłodzenia nie ma wody, są duże bomble powietrza i w tym czasie obroty wzrastają ze względu na brak obciążenia ze strony układu chłodzenia.

Na obecną chwilę uzupełnij wodę, i usuń przyczyne wycieku płynu. Przegrzanie silnika jest bardzo niebezpieczne dla silnika.

Opublikowano

Witam ponownie. Dziś sprawdziłem układ chłodzenia, czyli czy są wycieki z węży, przy łączeniach z króćcami i okazało się że wszystko jest ok. Płyn chłodniczy jest i nie ubywa.

Wpadłem dziś na pomysł że może jakiś czujnik jest już na wykończeniu np temp wody lub temp powietrza. Co o tym myślicie?

A czy jest możliwe że silnik krokowy dostaje temperatury i wariuje?\

 

A dodam jeszcze że gdy obroty wzrosną to włączam dmuchawę na najwyższy bieg i podkręcam temp na maksymalne grzanie i obroty spadają do właściwej wartości, może to pomoże w zdiagnozowaniu problemu...

Opublikowano
grzeje moze zapowietrzony uklad chlodzenia odkrec korek calkiem i pojezdzij zobaczysz wtedy niestety czasem tak sie dzieje 10 l wody w bance do bagaznika i wio
jedynakk
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Chciałem odświeżyć temat. Mianowicie u mnie bmw e36 1.8 is przegrzewa się silnik po wypadku, gdzie był rozbity przód między innymi chłodnica i cały pas przedni. Samochód był oddany do mechanika, ale niestety fachowiec nie zlokalizował przyczyny, natomiast stwierdził że pompa wody, wisko wiatraka, termostat i uszczelka pod głowicą jest wporządku i ja też to sprawdzałem przed oddaniem do mechanika myśle że jest zapowietrzony układ ponieważ leci zimne powietrze z nawiewu. Próbowałem go sam odpowietrzyć według instrukcji z forum,ale nie udało się. Jeżeli ktoś miał taką sytuację bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.