Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, stałem się właścicielem BMW X3 3.0D 2005 r. Jako że samochód jest używany ma kilka mniejszych bolączek, z którymi z racji ceny liczyłem się.

Mianowicie;

 

- odkryłem że czasami gaśnie jeden z ksenonów, na dodatek świecą w delikatnie różnych odcieniach(wiem że to raczej nie ma wpływu). Czy przyczyną może być żarnik czy raczej przetwornica? Jeśli przetwornica, to czy jest sens naprawiać czy też wymienić na inną używaną(chodzi o jakąś gwarancje, że podziała dłużej niż miesiąc).

 

- Nie działa ściemnianie lusterka, co raczej nie jest problemem z uwagi na fakt, iż samochód jest troszkę wyższy niż większość osobówek oraz ma przyciemnione szyby, jednak chciałbym ustalić co jest przyczyną. Pierwsze co muszę wiedzieć w temacie to jaki numer bezpiecznika odpowiada za w/w funkcję (niestety nie mam rozpiski).

 

- W jaki sposób można wyregulować hamulec ręczny, ponieważ bardzo wysoko łapie i nie trzyma za mocno.

 

- I z ciekawości: ile takie diesle palą średnio w mieście, dodam że jest to diesel w automacie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

odnośnie ksenonów. różne odcienie świadczą o zużyciu żarnika. Ten który świeci bardziej na różowo jest już zużyty. Po prostu nie daje już idealnego światła. Mogło się również zdarzyć, że poprzedni właściciel wymieniał już żarnik i założył nowy o innej temperaturze światła.

Co do problemu z gaśnięciem to nie da się odpowiedzieć bez zdiagnozowania przyczyny. Może być przetwornica, może być również problem z połączeniem na kostce. Spotkałem się również z problemem z masą przetwornicy. Jeżeli nie jest ona idealna to tak się może zdarzyć. Ksenony są bardzo czułe przy braku idealnej masy (problem ze stykami).

 

Jeżeli nie działa tylko jedno lusterko to sprawdź czy przewód sterujący jest dobrze podłączony do wkładu (szkła). Może się również okazać, że poprzedni właściciel wymieniał już wkład i przyoszczędził zakładając lusterko bez fotochromu.

 

Na mechanice się nie znam więc nie pomogę z hamulcem. Również nie będę się wypowiadał na temat spalania ponieważ mam inny silnik.

Opublikowano
Dzięki za poradę :) chwilowo z ksenonem jest wszystko ok. Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Natomiast dalej zastanawiam sie nad ręcznym. Pojawiło sie tez kolejne pytanie; czy nieszczelny układ dolotowy (intercooler) może powodować większe spalanie (kts pokazuje wymagane ciśnienie np 1200mbar a rzeczywiste wynosi 1440mbar)?
Opublikowano
Dzięki za poradę :) chwilowo z ksenonem jest wszystko ok. Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Natomiast dalej zastanawiam sie nad ręcznym. Pojawiło sie tez kolejne pytanie; czy nieszczelny układ dolotowy (intercooler) może powodować większe spalanie (kts pokazuje wymagane ciśnienie np 1200mbar a rzeczywiste wynosi 1440mbar)?

Ręczny jak jest za wysoko to trzeba podciagnąc szczeki hamulcowe blizej bębna.

Jest to dziecinnie proste w X3 .

Wystarczy odkrecic jedna srube od koła tylniego -na środku zacisku hamulcowego -poprzez otwór włozyć w miare duzy wkretak płaski i nim podrecic śrube regulacyjna az do wyczuwalnego oporu.

Dobrze jest podlewarowac auto aby mozna było kręcac kołem sprawdzic czy nie za blisko sa szczeki bebna-aby nie tarły cały czas .

Opublikowano
Problem migającego ksenona rozwiązał się sam- spalił się żarnik jak mniemam, ponieważ po pierwsze przestał świecić, po drugie automatycznie włączyły się halogeny i kontrolka przepalonej żarówki. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.