Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przegooglowalem co moglem i nie znalazlem zadnej konkretnej odp. wiec postanowilem zalozyc ten temat.

 

A zatem, podczas jazdy od predkosci 70 km\h zczynam odczuwac drgania rozchodzące sie mniej wiecej przy przednich fotelach 80km/h to kumulacja drgan no i 90-100km/h drgania nie ustepuja sa tylko szybsze.

 

myslalem ze to krzyzak,ale po odpieciu wału drgania moza wyczuc przy 2000 obr. na min.

 

Dzieki za pomoc i sugestie.

Opublikowano
Hej, czyli odpiąłeś wał i na postoju drga tak samo? Czy pali na wszystkie? Sprawdź koło pasowe i czy łożysko na pompie wody jest całe. Koło dwumasowe, czy jednomasa? Automat, czy manual. Może się zupełnie rozleciała dwumasa. Może być skrzywiony wał korbowy i też będą takie objawy. Czy stało się to nagle, czy pojawiało narastająco w czasie?
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Skrzynia to Automat dwu czy jedno masa? nie wiem, musze przyznac ze mam wąski zakres wiedzy w dzidzinie mechaniki.

 

dokladnie zrobil to moj znajomy mechanik, by sprawdzic krzyzak ktory wymienial, mam ten samochod od 4 miesiecy z tego jezdzilem nim lacznie moze z 5 dni;]

mialem sporo problemow z alternatorem i dopiero dwa dni temu po 3ciej wizycie u specjalisty auto jezdzi wiec dopiero sie z nim zapoznaje.

 

drgania te odczuwalem przy pierwszych przejazdach, ale nie bylo to tak intensywne jak teraz, czyli jest progres.

Wal byl zdjety, obroty 2000 na min w pozycji "D" drgania wyczuwalne w tym samym miejscu co podczas jazdy lecz juz nie tak mocne.

Silnik brzmi jak nalezy wiec raczej to nie tloki.

 

od czego powinienem zaczac? jest cos moglbym sprawdzic sam?

 

dzieki za pomoc:) :cool2:

Opublikowano
Skrzynia to Automat dwu czy jedno masa? nie wiem, musze przyznac ze mam wąski zakres wiedzy w dzidzinie mechaniki.

 

dokladnie zrobil to moj znajomy mechanik, by sprawdzic krzyzak ktory wymienial, mam ten samochod od 4 miesiecy z tego jezdzilem nim lacznie moze z 5 dni;]

mialem sporo problemow z alternatorem i dopiero dwa dni temu po 3ciej wizycie u specjalisty auto jezdzi wiec dopiero sie z nim zapoznaje.

 

drgania te odczuwalem przy pierwszych przejazdach, ale nie bylo to tak intensywne jak teraz, czyli jest progres.

Wal byl zdjety, obroty 2000 na min w pozycji "D" drgania wyczuwalne w tym samym miejscu co podczas jazdy lecz juz nie tak mocne.

Silnik brzmi jak nalezy wiec raczej to nie tloki.

 

od czego powinienem zaczac? jest cos moglbym sprawdzic sam?

 

dzieki za pomoc:) :cool2:

 

Jeżeli automat to jednomasa. W jakim stanie był krzyżak przed jego wymianą. Czasami bywa tak, że bardzo ubity krzyżak wybija łożyska w skrzyni, krzyżaki w BMW są bardzo mocne, jak są zniszczone to oznacza wzmożoną eksploatacje auta. Jeżeli silnik jest ok, to pozostaje tylko mocowanie, czyli poduszki silnika i skrzyni. A może mechanik, który wymieniał krzyżak źle złożył wał lub niecentrycznie wspawał krzyżak, w BMW niestety są spawane. Piszesz, że teraz drgania mniejsze są jak jest wał odpięty. U mnie też są drgania większe przy około 1500 obr, ale tak jest od zawsze i nie są duże, ale poduszki silnika czekają na wymianę.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

To ze krzyzak byl do wymiany to pewne bo po kilkunastu km moja narzeczona mowila cos o jakims stuknieciu no i po tym mozna bylo odczuc wrazenie jazdy z właczonym udarem. po wymianie krzyzaka samochod przejchal jakies 15 km i nawiedzily mnie kolejne usterki ktore unieruchomily mi auto na miesiac;/

przy odpietym wale to co odczuwalem to nie tyle dragania a cos na podobe bicia. jakby cos bylo skrzywione.

Poduszki skrzyni są ok byly sprawdzane.

Gosc ktory wymienial krzyzak to domowy garazowiec ktory serwisuje auta ciezarowe, wiec wydawaloby sie ze wie jak to robic, ale ostatnia główna naprawe wykonalem dla pewnosci w profesjonalnym legalnym serwisie, no i tak powiedzieli ze to zle zamontowany krzyzak. czego wyparł sie domowy garazowiec.

 

 

dziwne jest to ze drgania odzywaja sie dopiero od 70km\h

 

w dalszym ciagu myslisz ze moze to byc krzyzak? i jego zle zamontowanie?

Opublikowano
Hej, krzyżak wspawany nawet o milimetr niecentrycznie będzie dawał się we znaki. Jeżeli już ktoś Ci to sugerował to bym szedł w tą stronę. Nie wymieniaj już krzyżaka, tylko kup na szrocie używany wał bez luzów na krzyżaku, nie zapłacisz więcej niż 100 PLN. Luz na krzyżakach w M30 występuje żadko, ponieważ ten silnik nie ma aż takiej mocy, żeby przy normalnej jeździe zrobić mu krzywdę.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Rozmawialem dzis z fachowacami od automatow, wykluczyli awarie skrzyni tlumaczac tym, ze uszkodzona nie dzialalaby sprawnie.

zasugerowali wywazanie walu ktorego koszt to ok 150 200zl co mija sie z celem gdy wal kosztuje 100zl

 

czy uzywany wal z allegro wymaga ponownego wywazania? czy pozostaje sam montaz?

 

po za tym zadzwonilem do kolezki ktory wymienial krzyzak i przyznal ze moze byc zamonotowany z 1mm roznicy, sprostowal ze to nie powinno miec wplywu, co jest jednoznaczne z tym ze nie ma pojecia co mowi.

 

tak wiec bede skupie sie na wymianie walu.

 

Bartek bardzo dziekuje za pomoc :cool2:

Opublikowano
Hey, ja miałem takie drgania i okazało się, że poprzedni właściciel zaliczył krawężnik jednym kołem i było tak wykrzywione, że były identyczne objawy jak u ciebie... zmieniłem później na zimówki(stalowe) i problemu nie ma :) także zamiast wydawać kasę lepiej sprawdzić te oczywiste rzeczy bo czasami skupiamy się na komplikacjach a o prostych sprawach zapominamy. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Hej, jeżeli wał jest używany i nikt się nim nie bawił i nierozpinał to nie trzeba wyważać. Warto wymienić podporę od razu, trzeba go rozpiąć wtedy, ale przedtem trzeba sobie zaznaczyć jak jest złożony, ponieważ czasami nie widać tych oryginalnych kropek. Koła też mogą być powodem jak mówi Kaczy, ale te drgania powinny być inne. A propo drgań samego silnika to równiez wyłamana łopatka wisko jak i luz na łozysku wiska też daje takie rezultaty.
pozdrawiam Bartek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kupilem Wal zdawalyby sie ze moje bmw e 32 730 z 90roku ma silnik m30 no i do takiego kupilem wal, co sie okazalo moj ma dwa krzyzaki a ten ktory kupilem jeden, o co chodzi jaka jest roznica? dziek za pomoc
Opublikowano
http://allegro.pl/wal-napedowy-bmw-e32-3-0-v6-m30-okazja-i2162447952.html

 

taki wal kupilem, i nie wiem dlaczego mam zamontowany wal z dwoma krzyzakami, bede wdzieczny za wyjasnienie:)

 

Wał z aukcji to taki jaki powinieneś mieć, do tego z aukcji dochodzi jeszcze łącznik gumowy wału z flanszą skrzyni, około 140 PLN z Lemfordera. Wał z dwoma krzyżakami występował tylko w silnikach M70 pięciolitrowych i jest niewłaściwy dla Twojego auta. Niezłą ktoś zrobił samoróbkę, nie ma co.

pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.