Skocz do zawartości

Kilka pytań: nie działa obrotomierz, inspekcja, el.lusterka


PiTeRE-30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowy więc chciałbym dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy o moim nowym nabytku jakim jest BMW E-30 316i 1990r. Sorki jeśli już była mowa o tym o czym będe pisał :D

 

Po pierwsze : Samochód po przestaniu kilku godzin na mrozie odpalił bez najmniejszego problemu chodził cicho, równo poprostu cudo :) Problem jest w tym że obrotomierz i ekonomizer nie działał . Po przejechniu 200 metrów zaczą działać obrotomierz, ale jakby się zacinał. Pózniej odezwał się ekonomizer, i też się ciął. Wszystko zaczęło działać jak należy dopiero po około 5 minutach jak bumka się troszkę nagrzała. Co to może być ??

 

Po drugie świeci się napis inspekcja i symbol zegarka obok,a nie świeci się żadna kontrolna z tych "zielonych,żółtych i czerwonych"obok inspekcji :)

 

Nie działają mi także elektr. lusterka. Jak się je próbuje uruchomić słychać "cyknięcie" w drzwiach kierowcy.

 

I ostatnia sprawa, a mianowicie mam zalaty półsyntetyk 15W40 przy 261tyś km. Czy zostawić taki czy lepiej przejśc na 10W40??

 

 

Przepraszam jeżli powtarzam sie na forum. Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich właśćicieli BMW Paka! :) :cool2:

Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do obrotomierza i ekonomizera przyczyną może być mróz, albo masz zanieczyszczone czujniki. U mnie na przykład prędkościomierz tak robił. Wyczyściłem i jest ok. Co do inspekcji i oil service należy skasować po przez zwarcie odpowiednich pinów, bądz też masz wyładowane akumulatorki w liczniku (rozbiórka). Jest tyle tego na forum, że nie ma sensu się tutaj rozpisywać. Co do oleju, według mnie masz zalany mineralny wskazują po tym oznaczenia 15W40. Co do półsyntetyka to jest o wiele lepszy zwłaszcza dla popychaczy hydraulicznych w M40, które muszą mieć rzadki olej. Jednakże jeżeli samochód jeździł od nowości na mineralnym zostaw ten sam. Pozdrawiam Edytowane przez Elkar
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lusterek masz prawdopodobnie uszkodzone cewki, bądź też silniczki albo poprostu mechanizmy się zacieły lub są połamane. Wkład lustra wyciąga się po przez przekręcenie zapadki (przeciwnie do wskazówek zegara) po przez mały otwór u dołu lusterka.
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zaczne coś z tym robić :) najpierw jednak czekam mnie biurokracja,której nienawidze :? A co do oleju to jest półsyntetyk na 100% bo w bagażniku leży jeszcze bańka po nim, a człowiek od którego go kupiłem wydawał się w miare uczciwy(mam nadzieje że się nie myle:) )

Jeszcze raz dzięki za odpowiedz.Paka!

Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.