Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przekopałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Jestem świeżo po uszczelnieniu pompy wtryskowej po odebraniu auta mechanik kazał mi obserwować czy nie ma żadnych wycieków ropy na blok silnika, dzisiaj postanowiłem to sprawdzić i fakt ropy już nie widziałem tylko olej silnikowy!! wcześniej tam było jeziorko z ropy a teraz z oleju. W tamtym tygodniu zaraz po odebraniu auta zmieniałem świece żarowe bo jak się okazało 3 miałem padnięte ( mechanik tego nie zauważył :) ) po odkręceniu kolektora i ściągnięciu go po prostu wsadziłem go na swoje miejsce i co mnie trochę zdziwiło nie było tam żadnych uszczelek. Nie wiem czy są one tam konieczne czy też nie. Dzisiaj wieczorem zadzwoniłem do tego mechanika i powiedziałem mu o tym oleju on twierdzi że wyciągnięcie pompy do uszczelnienia nie ma żadnego wpływu na wyciek oleju. Teraz moje pytanie z jakiego miejsca może ciec bo wyciek jest bardzo duży! ! pod autem po nocy mam sporą kałuże

POMOCY

Opublikowano
Koło pompy tam są takie zagłębienia i tam się zbiera w b.dużych ilościach jak wytrę do sucha to wystarczy że silnik popracuje parę minut to znowu się zbiera tylko przez kolektor za bardzo nie widzę z jakiego miejsca to cieknie, i szczerze już coś mnie bierze bo autko mam raptem od 3 tygodni z czego 2 tygodnie stało u jak się okazało pseudo mechanika a niby to było ASO!!
Opublikowano
czyli prosta sprawa na 90 % nie uszczelnili ci pompy od czola, jak pompa wchodzi w rozrzad ( tam jest taki oring ktory powinno sie wymienic przy kazdym demontazu pompy lub ewentualnie delikatnie posmarowac silikonem)
E36 m50b25 VANOS coupe
Opublikowano

Dzisiaj z rana autko trafiło do kolejnego specjalisty i tak :

1 ) wcześniejszy " mechanik" jak się okazało nie wyciągnął mi wcale pompy do uszczelnienia zrobił to na samochodzie a niby miała ona trafić do specjalnego pompiarza

2) wyjeździł/ zlał mi paliwo z baku ( pamiętam ile miałem ) jak się o to zapytałem twierdził że auto chodziło 2 godziny i spaliło 15 litrów !!! o zgrozo a miało to być auto oszczędne a one na wolnych obrotach pali tyle co czołg :)

3) tak jak przedmówca pisał :

czyli prosta sprawa na 90 % nie uszczelnili ci pompy od czola, jak pompa wchodzi w rozrzad ( tam jest taki oring ktory powinno sie wymienic przy kazdym demontazu pompy lub ewentualnie delikatnie posmarowac silikonem)

4) Tydzień temu wymieniałem olej i dzisiaj kupiłem kolejny bo tamtego już nie było 120 zł w plecy

Wcześniejszy zakład niby ASO robił mi auto 2 tygodnie i niby za ten czas potraktował mnie ulgowo 300 zł ( za co hmm nie wiem )

Dzisiaj z samego rana oddałem auto do innego niezależnego mechanika który wszystko mi zdiagnozował i powiedział o partactwie wcześniejszego serwisu

z wymianą wszystkich filtrów uszczelnieniem tego oring-u i wymianą oleju zażyczył sobie 450 zł.

I w ciągu tygodnia czasu za tą samą usterkę zapłaciłem 750 zł czyli MASAKRA

Oczywiście zadzwoniłem do tego wcześniejszego mechanika i powiedziałem o całej sprawie nie zgadniecie jaka była jego reakcja cyt: ( od zauważenia tego oleju na bloku zrobiłem dokładnie 35 km co jest ważne )

" że on wszystko zrobił jak się należy a ta uszczelka mogła w każdej chwili paść " ale k... zrobiłem tylko 35 km i wcześniej żadnych wycieków oleju nie miałem.

 

Na zakończenie moich smutnych wywodów i kosztownej wymiany 3 uszczelek powiem tylko tyle że następnym razem jak będę oddawał auto do mechanika chcę być obecny przy naprawie nie zostawię go ani na godzinkę żeby ktoś coś przy nim grzebał .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.