Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od tygodnia walczę z falującymi obrotami (a w zasadzie z brakiem wolnych obrotów) ale do rzeczy. Podczas przeglądu wszystkich gumowych węży od podciśnienia zauważyłem pęknięcie małego wężyka, znajdującego się przy wężu podciśnienia serwa hamulców. Wymieniłem go na nowy i zauważyłem że w kabinie słychać ssanie powietrza ???!!! Dźwięk dochodzi z kratki czujnika temperatury w kabinie (ta kratka nad pokrętłami od ogrzewania). Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co tu chodzi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od tygodnia walczę z falującymi obrotami (a w zasadzie z brakiem wolnych obrotów) ale do rzeczy. Podczas przeglądu wszystkich gumowych węży od podciśnienia zauważyłem pęknięcie małego wężyka, znajdującego się przy wężu podciśnienia serwa hamulców. Wymieniłem go na nowy i zauważyłem że w kabinie słychać ssanie powietrza ???!!! Dźwięk dochodzi z kratki czujnika temperatury w kabinie (ta kratka nad pokrętłami od ogrzewania). Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co tu chodzi?

 

W tej kratce jest faktycznie czujnik, ale powietrze do niego zasysane jest przez wiatraczek napędzany silniczkiem elektrycznym, umieszczony w panelu sterowania nawiewem.

Natomiast podciśnienie z kolektora dolotowego wykorzystywane jest przez dwa boczne czujniki temperatury (w okolicach nad pedałem sprzęgła i za schowkiem). Może tam coś słychać, a może za panelem sterowania nawiewem jest trójnik, który przepuszcza... Możesz profilaktycznie wyczyścić filtry (gąbki) w bocznych czujnikach temperatury.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozwol ze podepne sie pod Twoj temat. Czy ten przewod ma byc szczelny :?: Jak dmuchne do niego ustami to powietrze "gdzies" ucieka wiec profilaktycznie go zaslepilem, ale nie wiem czy dobrze zrobilem :roll: Co to za czujniki temepratury i po co to wszystko :?: Dziekuje za odpowiedz :D

 

Czujniki temperatury układu regulacji nawiewów (masz regulację dwustrefową).

Ogólnie nie są niebezpieczne takie przewody, gdzie powietrze jest zasysane jednostajnie takim samym strumieniem. Gorzej jest w przypadku "nieliniowych" nieszczelności, bo takie właśnie powodują falowanie obrotów.

Kai
Opublikowano
Rozumiem z powyzego, ze ten przewod powinien byc szczelny :?: Ja nie mam problemu z falowaniem obrotow, ale profilaktycznie wolalem go zaslepic, skoro zatkalem tez przewod to skad czunik temeratury wie o temp na zewnatrz i jak w takim razie dziala moje ogrzewanie :?: A dziala i to prawidlowo :mrgreen:

Czy działą poprawnie musisz sprawdzic - to ze wieje ciepłym czy zimnym to nic nie znaczy , ważne aby po ustawieniu na manetce 22 czy 20 C tyle utrzymywało - po osiągnięciu 22 C nie powinnio juz wiać takim gorącem jak wczesnie a jedynie letnim , potem po schłodzniu znowu dogrzeje gorącym i poniownie odpuści na letni i tak wkoło - wystarczy kontorlować dłonią nawiew a sam zobaczysz (oczywiście to działa w chłodne dni bo w lato nie zorbi temp wewnątrz 20 C skoro na zewnątrz jest 30 C no chyba ze masz klimę ;) - u mnie tak działa ale czy to ma coś wspólnego z tymi wezykami nie wiem.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oki dzieki za odpowiedz, chyba sie troszke pospieszylem ze stwierdzeniem czy dziala czy nie, bo u mnie wieje caly czas cieplym nawet po osiagnieciu np 20 stopn, tak wiec pewnie nie dziala tak jak powinno. Zapne wezyk z powrotem i sprawdze co i jak. :D

 

No jak ma być szczelny, skoro zasysa powietrze :) Powinien być bezszczelny :)

 

Jeżeli są zamknięte drzwi i jedziesz, a z nawiewów leci raz zimne, a raz ciepłe, to też nie dobrze, bo znaczy to, że czujniki mają zbyt dużą inercję. Miałem tak, okazało się, że gąbki po wypraniu są szare i miękkie, a nie czarne i twarde :) Powinno przy grzaniu walić gorącym i przy dochodzeniu do odpowiedniej temperatury zmniejszać temperaturę nadmuchów i pozostać na stałym poziomie. Tego nie wymyśliłem ja, tylko inżynierowie BMW.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
p.s. Jakie gabki :?: :shock:

 

Wspomniane wcześniej czujniki po bokach deski rozdzielczej na dole (za schowkiem i w okolicach nad pedałem sprzęgła) mają na wlocie takie filterki, to są gąbki. U mnie były zaj... upi... brudne bardzo były, że aż twarde i czarne. Po wypraniu są mięciutkie i szarutkie. Przypuszczam, że przed praniem nie puszczały zbyt wiele powietrza i świszczały.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.