Skocz do zawartości

Problemy z chłodnicą


tsa71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tutaj nowy, chociaż posty czytam od dawna. Dotychczas nie miałem większych problemów z 730, a jeśli były to m.in. czytając forum radziłem sobie z nimi. Teraz mimo przeglądania starych postów nie mogę znaleźć odpowiedzi co do mojej awarii, a mianowicie rozszczelniła mi się chłodnica, nie byłoby może w tym nic dziwnego, bo autko jest leciwe (1987, w moim posiadaniu od 9 lat), ale jestem ciekaw czy to tylko starość materiału czy coś gorszego. Chłodnica wygieła się na "dole" tak, że odeszło to wypełnienie "harmonijkowe" od przewodów aluminiowych robiąc w nich dzurki i dzwoniąc do "fachowców" każdy stwierdzał coś innego m. in wydmuchana uszczelka pod głowicą albo zapchana chłodnica (wolałbym, żeby to drugie). Chcę kupić nową chłodnicę, ale boję się czy nie stanie się z nią to samo, jeśli przyczyna wybrzuszenia leży po stronie silnika. Nie ma żadnych objawów uszkodzenia uszczelki, olej nie przedostaje się do układu chłodzenia, płynu chłodzącego nie ubywa (tylko tą dziurawą chłodnicą), chłodnica nie była uszkodzona mechanicznie. jeśli ktoś się z takim objawem spotkał proszę o odpowiedź. Jak już pisałem przeszukiwałem forum i niczego nie znalazłem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca czytałeś :D, co ze wskaźnikiem temperatury nic nie piszesz, stał jak przystało na BMW :twisted2:. Wymień chłodnicę, odpowietrz układ, nawet takie "głupstwo" jak termostat mogło być przyczyną. Zaraz chciałbyś uszczelkę albo głowicę wymieniać :wink:.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem problem z nieszczelną chłodnicą. Przyczyną awarii okazał się zatkany korek chłodnicy (jest w nim taki zaworek ciśnieniowy). Ja przepaliłem go gorącą igłą i od tej pory nie maiłem problemu z nieszczelnościami. Zaznaczam, że taki korek używałem chwilowo, celem zdiagnozowania usterki. Kiedy okazało się, że to korek – kupiłem nowy – koszt ok. 50 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką reakcję !!! Co do wskażnika temperatury tak jak w BMW !!! Stoi w pionie i ani w jedną, ani w drugą się nie wychyla (to znaczy w tym momencie - nieszczelność w chłodnicy - ma delikatne wachania, może milimetr w jedną albo w drugą, ale wcześniej ani drgnął), termostat chyba w porządku ogrzewanie działa i silnik nie przegrzewa się. Nie sprawdzałem korka :duh:, Dzięki za radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.