Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam to moj pierwszy temat na tym forum i wiem ze pewnie jest juz gdzies ten problem opisany ale nie moge znalezc.

pewnego razu podczas jazdy samochod zgasl i nie chcial odpalic. otworzylem maske i widzialem jak po przekreceniu zaplonu paliwo z filtra nie lecialo pelnym wezykiem tylko z powietrzem( wiecej powietrza jak paliwa) wymienilem filtr paliwa i bylo dobrze ale po zgaszeniu jakby paliwo sie cofalo i znowu lecialo z tym powietrzem, ale pare razy podpapowalem i odpalil. ostatnio pozyczylem samochod siostrze i znowu stanąl jej na srodku drogi bo paliwo nie dochodzilo.

przyznam ze nie znam sie za dobrze a niechcialbym jechac do mechanika bo ciezko z kasa.

Opublikowano

gdzie ten filtr weglowy moge znalezc i jak odpowietrzyc zbiornik paliwa??

a i jeszcze jedno ten filtr co zalozylem troche sie rozni od starego, troche wysokoscia i jakby gwintem ale dobrze sie wkrecil i trzyma

Opublikowano
1.........................

2. sprawdź filtr węglowy

3. ...........................

4. ...........................

..........................

A co ma do tego filtr węglowy, który jedynie odpowiada za oczyszczenie powietrza lecącego do kabiny??? To tak jakby sprawdzać ciśnienie w kołach bo auto zaczęło dymić z wydechu...

 

Po pierwsze - sprawdź czy dobrze włożyłeś ten filtr (jak już kolega wcześniej pisał). Czy wszystkie uszczelki siedzą na swoich miejscach i nie są np twarde bądź odkształcone czy np cieńsze niż powinny być. Musisz też sprawdzić czy dobrze dokręciłeś pokrywę tego filtra bo być może właśnie tą droga łapie powietrze i się bąble w paliwie zbierają.

Jeśli wcześniej było ok to ewidentnie jest to spowodowane czynnością związaną z wymiana filtra.

Przy kolejnym rozkręceniu filtra paliwa i jego złożeniu pamiętaj aby przekręcić kluczyk do zapalenia się kontrolek na desce i tak zostawić na jakieś 30 sekund. Dopiero po takiej czynności odpalać silnik.

Sprawdź też rurki dookoła obudowy filtra - może przy wymianie któreś zostały gdzieś ruszone i się coś rozszczelniło.

Ja niedawno sam wymieniałem filtr paliwa i przy zachowaniu minimum uwagi wszystko mi działa jak należy, bez żadnych komplikacji.

Pzdr.

Opublikowano
a moze to byc wina np. pompki paliwa? bo pierwszy raz zgasł podczas jazdy (bylo z -15*C) a filter nie byl az taki brudny

Jeśli zgasł w trakcie jazdy (nie przy jakimś ostrym butowaniu) to bardziej jest to wina pompki paliwa ale tej w baku. Usterka pompki progowej objawia się problemem z odpaleniem auta. Jeszcze tylko napisz ile miałeś paliwa w baku? Jeśli koło 15 litrów to dolej tak do 30 litrów i zobacz czy wtedy będzie gasiło silnik. Jeśli nie to na 100% przyczyną jest pompka w baku.

Pzdr.

Opublikowano
no wlasnie bylo ok 10 litrow. ide dolac paliwo bo mam ukurat w bance i napisze czy cos sie poprawilo

Tylko pamiętaj żeby dolać tak gdzieś do 30 litrów na wskaźniku bo to już da jakąś pewność. Niektórym nawet i przy 20 litrach w kotle się to działo. 30 litrów powinno już dać efekt - o ile jest to uwalona pompka w baku.

Pzdr.

Opublikowano

Manolito77 twoja rad byla celna jest to prawdopodobnie pompka w baku bo zalalem prawie do pelna i wczoraj caly wieczor jezdzilem i dzisiaj rano tez odpalil.

moge dac ci jakos plusa czy cos takiego??

no a teraz moze ktos napisze jak ta pompke wymnienic i dac link jaka kupic??

Opublikowano
Manolito77 twoja rad byla celna jest to prawdopodobnie pompka w baku bo zalalem prawie do pelna i wczoraj caly wieczor jezdzilem i dzisiaj rano tez odpalil.

moge dac ci jakos plusa czy cos takiego??

no a teraz moze ktos napisze jak ta pompke wymnienic i dac link jaka kupic??

Nie wiem czy są tu jakieś plusy czy nie ale nie ważne bo mi na tym nie zależy - nie kolekcjonuję ich. Po prostu jeśli jakąś wiedzę pomocną posiadam to się z nia dzielę.

Co do demontażu pompki to z tego co wyczytałem (sam nie rozbierałem jej bo nie miałem póki co takiej konieczności) musisz zdemontować siedzisko tylnej kanapy. Pod nim zobaczysz 2 okrągłe pokrywy - przykręcane zdaje się na śrubki typu torx. Jedna pokrywa będzie po lewej stronie, druga po prawej. O ile dobrze pamiętam to pompka jest pod prawą pokrywą ale lepiej może jeszcze poczekaj na opinię kogos kto to robił.

Tu masz 2 linki z http://www.realoem.com - u Ciebie jest tak samo:

1) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=16_0325&hg=16&fg=05 - na tym rysunku jest pokazany tylko czujnik poziomu paliwa lewy

2) http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=16_0209&hg=16&fg=15 - tu pokazane są oba czujniki (lewy, prawy) oraz pompka paliwa. Wynikałoby, że jest ona właśnie pod prawą pokrywą.

Z tego co pisywano na forach to przy demontażu trzeba postępować delikatnie żeby niczego nie urwać. Nie robić nic na siłę itp. W ramach ciekawostki pokażę co się potrafi zbierać na pompie z naszego niezbyt idealnego w PL paliwa (zdjęcie zapożyczone od usera domoko z forum bmw5er.pl) - pokazana parafina w e46 320d:

 

 

20120204740.jpg

 

20120204742.jpg

 

20120204749.jpg

 

U Ciebie to raczej nie parafina jest przyczyną bo gdyby tak było to nawet zatankowanie pod korek nic by nie pomogło.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.