Skocz do zawartości

[e36] problem zawieszenie tył prosze o porade ..


assane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadam taki problem otoz jezdzilem moja becia (zazwyczaj zdazalo sie to w 5 osob) po zmianie opon na zimowe (felgi zostaly te same stalowki ) zaczelo tylem bujac na boki jak sie wjechalo w dziure .. pomyslalem sobie zle wywazone ale bylo ok .. dobra po jakims czasie jade wieksza dziura staje kolo sklepu patrze ... auto siedzi .. caly tyl jest o wiele nizej niz byl .. teraz gdy siadamy w 5ciu to az tylne kola sa w nadkolach ! ledwo co i by je dotykaly .. co mnie dziwi i smieszy auto przeszlo tak az 2 przeglady specjalnie pojechalem na 2 ... (po przegladzie zaczalem sie zastanawiac czy czasem mi sie to nie ubzduralo ale jestem pewny ze na pewno nie poniewaz wczesniej na lajcie moglem wlozyc buta pomiedzy kolo a nadkole a teraz nie moge ..) dodam ze becia jest full seria zadnych przerobek .. ogolnie teraz mi szkoda do niej brac kogokolwiek ... moje pytania brzmia: (zadaje je poniewaz nie mam zaufanego mechanika a nie chce by ktos mnie na gruba kase wrobil..)

 

1.co moze powodowac takie cos ? (jaka jest usterka)

2.poleccie jakies czesci na allegro najlepiej jezeli wiecie co to jest do wymiany ... (chcialbym aby te czesci byly seryjne i kosztem nie za drogie po prostu dobre)

 

z gory wszystkimd ziekuje za porady i pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale wiesz na 2 stacjach juz bylem nawet patrzeli czy luzow w kolach nie ma i inne bo specjalnie im powiedzialem nawet ze cos z tylem jest nie tak .. kombinowali patrzeli sprawdzali i na dwoch dostalem taka sama odpowiedz wszystko jest ok ; x a wiem doskonale ze cos siadlo ; f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Na stacji diagnostycznej czasem nie wyłapują luzów w zawieszeniu. Trzeba podejść z brechą i ponaginać to tu to tam.

Ja obstawiam sprężyny i amortyzatory. Fura stara, sprężyny jeszcze oryginał z tego rocznika co fura ?

Zrób tak:

Złap furkę za rant błotnika i unieś ja do góry, jak znacznie się podniesie to amory masz do zmiany. Możesz też podjechać na podnośnik kolumnowy i unieść furke - będziesz widział jak wysoko jest karoca a gdzie koła. Jak jest mega dużo różnicy to amorki do zmiany :mrgreen:

Jeździłeś w 5 osób, elementy zawiasu siadają po jakimś czasie - nic nie jest wieczne.

Jeszcze jedno, kielichy nie zgniły i amory nie wpadły do środka ?

Sprężyny polecam dobrych firm - jakieś zamienniki za "5zł" odpadają.

 

Co do bujania na boki to sprawdź łożyska w kołach, na szarpakach też nic nie wyszło a były do wymiany.

Sprawdź dokręcenie wahaczy i czy gniazdo mocowania nie jest zgnite.

 

Rada:

- Nie kupować używanych części zawieszenia jak łożyska, sprężyny, amortyzatory, czujniki abs.

- Jak kupujecie używane piasty to sprawdzić trzeba czy nie jest wyrobione gniazdo pod łożysko -> Można to sprawdzić nowym łożyskiem, jak wpada do środka to piasta złom. Łożysko powinno nie dać się wcisnąć ręcznie.

 

Ogólnie wyznaję zasadę co tanie to i drogie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.