Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich posiadam taki problem otoz jezdzilem moja becia (zazwyczaj zdazalo sie to w 5 osob) po zmianie opon na zimowe (felgi zostaly te same stalowki ) zaczelo tylem bujac na boki jak sie wjechalo w dziure .. pomyslalem sobie zle wywazone ale bylo ok .. dobra po jakims czasie jade wieksza dziura staje kolo sklepu patrze ... auto siedzi .. caly tyl jest o wiele nizej niz byl .. teraz gdy siadamy w 5ciu to az tylne kola sa w nadkolach ! ledwo co i by je dotykaly .. co mnie dziwi i smieszy auto przeszlo tak az 2 przeglady specjalnie pojechalem na 2 ... (po przegladzie zaczalem sie zastanawiac czy czasem mi sie to nie ubzduralo ale jestem pewny ze na pewno nie poniewaz wczesniej na lajcie moglem wlozyc buta pomiedzy kolo a nadkole a teraz nie moge ..) dodam ze becia jest full seria zadnych przerobek .. ogolnie teraz mi szkoda do niej brac kogokolwiek ... moje pytania brzmia: (zadaje je poniewaz nie mam zaufanego mechanika a nie chce by ktos mnie na gruba kase wrobil..)

 

1.co moze powodowac takie cos ? (jaka jest usterka)

2.poleccie jakies czesci na allegro najlepiej jezeli wiecie co to jest do wymiany ... (chcialbym aby te czesci byly seryjne i kosztem nie za drogie po prostu dobre)

 

z gory wszystkimd ziekuje za porady i pomoc

 

pozdrawiam

Opublikowano
no ale wiesz na 2 stacjach juz bylem nawet patrzeli czy luzow w kolach nie ma i inne bo specjalnie im powiedzialem nawet ze cos z tylem jest nie tak .. kombinowali patrzeli sprawdzali i na dwoch dostalem taka sama odpowiedz wszystko jest ok ; x a wiem doskonale ze cos siadlo ; f
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Na stacji diagnostycznej czasem nie wyłapują luzów w zawieszeniu. Trzeba podejść z brechą i ponaginać to tu to tam.

Ja obstawiam sprężyny i amortyzatory. Fura stara, sprężyny jeszcze oryginał z tego rocznika co fura ?

Zrób tak:

Złap furkę za rant błotnika i unieś ja do góry, jak znacznie się podniesie to amory masz do zmiany. Możesz też podjechać na podnośnik kolumnowy i unieść furke - będziesz widział jak wysoko jest karoca a gdzie koła. Jak jest mega dużo różnicy to amorki do zmiany :mrgreen:

Jeździłeś w 5 osób, elementy zawiasu siadają po jakimś czasie - nic nie jest wieczne.

Jeszcze jedno, kielichy nie zgniły i amory nie wpadły do środka ?

Sprężyny polecam dobrych firm - jakieś zamienniki za "5zł" odpadają.

 

Co do bujania na boki to sprawdź łożyska w kołach, na szarpakach też nic nie wyszło a były do wymiany.

Sprawdź dokręcenie wahaczy i czy gniazdo mocowania nie jest zgnite.

 

Rada:

- Nie kupować używanych części zawieszenia jak łożyska, sprężyny, amortyzatory, czujniki abs.

- Jak kupujecie używane piasty to sprawdzić trzeba czy nie jest wyrobione gniazdo pod łożysko -> Można to sprawdzić nowym łożyskiem, jak wpada do środka to piasta złom. Łożysko powinno nie dać się wcisnąć ręcznie.

 

Ogólnie wyznaję zasadę co tanie to i drogie :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie radzę oszczędzać na tym elemencie. W naszym samochodzie oszczędzaliśmy a w drodze mało co nie przypłaciliśmy tego zdrowiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.