Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Bardzo proszę o pomoc, może miał ktoś podobne objawy.

Od tygodnia mam problem ze swoją x5 3.0d automat z 2005 roku, po lifcie.

Silnik nie ma mocy w granicy obrotów 1500-2400 i zachowuje się jakby miał turbodziurę. Dopiero po wciśnięciu pedału gazu następuje redukcja i auto dość dynamicznie wchodzi na obroty.

Zauważyłem również, że silnik nierówno pracuje i jakby poddusza się w obrotach 1500-2400. Szczególnie jest to odczuwalne na wysokich biegach.

Nie wiem jaki to ma związek z wymianą oleju w silniku, który wykonał mi znajomy mechanik dokładnie tydzień temu, czy też z niskimi temperaturami poniżej -15 st.C jakie w ciągu ostatniego tygodnia mają miejsce w naszym kraju.

Dodatkowo dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu hamulcowego na kolor czerwony -ta z wykrzyknikiem (poziom płynu jest zachowany) oraz informacja o zużytych klockach hamulcowych mimo zapasu na oko na jakieś 10 tyś.

Co może być przyczyną takiej pracy silnika i czy należy łączyć przypadłość z wymianą oleju, niskimi temperaturami oraz kontrolką płynu hamulcowego???

Auto ma przejechane 175 tyś, przeglądy i wszelkie wymiany elementów eksploatacyjnych wykonuję terminowo. Przejechałem nią 70 tyś. przez 2 lata i jak dotąd nie miałem żadnych problemów.

Jeszcze raz bardzo proszę o informacje gdzie szukać przyczyny.

 

Krzysiek

Opublikowano

Kolego z tym brakiem mocy to może być wiele przyczyn opisanych już na forum. Przepływka, turbina, sterowanie turbiną, podciśnienie, egr, albo jeden z dwóch albo 3 zaworków od podciśnienia, pęknięte przewody od podciśnienia... Mnie się zapaliła kiedyś kontrolka od płynu, INPA powiedziała, że to uszkodzony czujnik, który mieści się w korku zbiorniczka na płyn hamulcowy, sprawdź bo może przy wymianie oleju mechanik odpiął Ci kabelek. Jeśli nie to kup sam korek z czujnikiem.

Pozdrawiam

Opublikowano

Problem mocy rozwiązany :)

Okazuje się, że zsunął się cienki czarny wężyk powietrza od jakiegoś urządzonka w czarnej obudowie plastikowej znajdującej się po lewej stronie (nie znam się na mechanice samochodowej więc nie wiem od czego on jest), najprawdopodobniej odpowiedzialny za podciśnienie o którym wspomina kolega tomek 196.

Co do kontrolki płynu hamulcowego to dzisiaj zajrzę do czujnika, może coś przymarzło lub zawiesiło się.

Pozostanie jedynie CHECK BRAKE LININGS, ale chyba z tym poczekam aż mrozy zelżeją.

Pzdr.

Opublikowano
To wezyk do sterowania zmienna geometria turbiny ;-)
Opublikowano

Dziś sprawdziłem czujnik płynu hamulcowego. Po odpięciu czujnika pojawia się informacja CHECK BRAKE WASHER -więc działa.

Najwidoczniej czerwona kontrolka z wykrzyknikiem to u mnie wyłącznie sprawa czujnika klocków hamulcowych a nie jak błędnie odczytałem w instrukcji poziomu płynu hamulcowego.

Uważam temat za zamknięty. :)

 

Dziękuję tym co starali się pomóc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.