Skocz do zawartości

Porada w sprawie 750tki


Wertus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam możliwość kupienia 750 tki z 91 roku w bardzo okazyjnej cenie. Jednak jest z nią pewien problem. Samochód bezproblemowo jeździł do samego końca poczym trafił do garażu a tam od 4 lat stoi. Pojechałem go obejżeć autko fajnie wygląda pod względem blacharskim, środek ładny, skóry nie wytarte, elektronika cała działa jednak są problemy z odpaleniem samochodu. Po dość długim kręceniu nierówno pracuje i wkręca się tylko do 2500 obr. Nie mam doświadczenia w M70 do tej pory miałem zawsze (i jeszcze do wtorku mam) M60B40 które bez problemu ogarniałem. Nie chciał bym się wbić na jakąś minę. Właściciel podejrzewa zapłon czyli kopułkę i przewody zapłonowe, mówi że w nocy widać jak iskra lata po nich. Generalnie facet wrócił z zagranicy i chce się pozbyć auta z garażu bo kupił nowego Lexusa, który stoi przed domem. Nic nie kręci, nic nie picuje, nigdzie auta nie wystawiał .............................no i nie mam pojęcia czy brać sobie na głowę problem :D

Z wstępnej mojej orientacji wynika, że koszt nowych kabli zapłonowych i kopułek przewyższa zakup samochodu. Generalnie mam czas na zabranie auta do przyszłej niedzieli potem facet wystawia ją do komisu. Czekam na jakieś podpowiedzi za które z góry dziękuję. Pozdrawiam Rafał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Wertus, co można powiedzieć, jeżeli nie były wymieniane rzeczy, które wymienię poniżej należy to zrobić jak najszybciej:

 

- uszczelki dolotu około 2000 PLN

- uszczelki pokryw około 200 PLN

- przewody Beru lub Bosch 1800 PLN

- kopułki i palce Bremi najtańsze około 500 PLN

- odpowietrzenie skrzyń korbowych około 350 PLN

- świece około 120 PLN

- termostat Wahler 100 PLN

- pompa wody, najtańsza 500 PLN

- jeżeli nie była wymieniana chłodnica to należy wymienić, ponieważ fabryczne były wadliwe, pękał króciec od chłodzenia skrzyni 600 PLN

 

razem to jest około 6 tyś bez robocizny

 

do tego masz nivo z tyłu, do wymiany są napewno gruszki i regeneracja amortyzatorów, to jest kolejny tysiąć. To już masz 7 tyś, a to nie będzie koniec problemów, ponieważ auto jest stare i jeszcze stało

 

Generalnie uważam, że nie ma sensu kupowanie takiego auta, lepiej żebyś został przy swoim, jeżeli jednak masz czas i pieniądze na dłubanie oraz auto ma niski przebieg i lany był olej syntetyczny to czemu nie.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wstępnej mojej orientacji wynika, że koszt nowych kabli zapłonowych i kopułek przewyższa zakup samochodu.

Czyli dosyć okazyjna cena (poniżej 2tyś?). Napisałeś, że blacharsko jest ok, skóry też ok i wszystko działa poza kłopotami z silnikiem więc warto to zabrać. Jeśli cena jest tak okazyjna to na niej nie stracisz. Trochę do pogrzebania na pewno będzie, ale jak kupisz taką za 10-15 to też będzie tyle do włożenia... nikt nie odda idealnej za mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wstępnej mojej orientacji wynika, że koszt nowych kabli zapłonowych i kopułek przewyższa zakup samochodu. Generalnie mam czas na zabranie auta do przyszłej niedzieli potem facet wystawia ją do komisu. Czekam na jakieś podpowiedzi za które z góry dziękuję. Pozdrawiam Rafał.

Kable z Janmoru kupisz za trochę powyżej 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dosyć okazyjna cena (poniżej 2tyś?).

Gość ceni ją 2500zł i raczej nic nie zejdzie. Same Borbety założone w tej 750-tce są warte ok 1000zł.

Generalnie uważam, że nie ma sensu kupowanie takiego auta, lepiej żebyś został przy swoim,

Moja jak dobrze pójdzie to we wtorek przyjeżdża po nią facet z Norwegi i zabiera za naprawdę fajne pieniądze - nieosiągalne w Polsce. Dlatego zainteresowałem się tą 750-tką, ale z tego co mi napisałeś to chyba poszukam znowu M60B40.

Kable z Janmoru kupisz za trochę powyżej 300 zł.

Dobrze na nich pracuje M70-?, bo cena naprawde atrakcyjna.

 

Kurcze sam nie wiem czy pchać się w tą 750-tkę. Myślałem że wrzucę w nią z 2-3 tyś, przerobię na zabytek i będę miał autko na letnie wypady robiąc 1000-2000 km rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już wszystko wiesz;) Skoro Twoja wyjeżdża to nie będzie zazdrosna i wszystko jakoś się ułoży;)

 

Bierz ją bo inaczej weźmie ją jakiś handlarz i pośle dalej z przebitką 400% albo potnie. Wrzuć koniecznie fotki po zakupie bez picowania- w takim stanie w jakim stała te 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawiaj się tylko bierz, ta cena jest śmieszna. Nawet jak będzie jakaś tragedia to odsprzedasz naszemu wspólnemu znajomemu na żyletki :norty: Poza tym stoi tam m73 które ma wymienione prawie wszystkie elementy o których pisał Ttrol oraz te których nie wymienił :mrgreen: Zresztą po co Tobie drugie m60, skoro sprzedajesz swoją :?: Co do kabli to są niezłe, a szczególnie ich cena.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze chyba macie racje. W następną niedziele skombinuje jakąś autolawete i pojadę po nią. Odrazu ją wstawie do mcgywerów z piły niech ją reaktywują. Mam pytanie w sprawie tych przewodów za 300zł są dostępne w normalnych sklepach czy trzeba ich szukac gdzieś indziej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze chyba macie racje. W następną niedziele skombinuje jakąś autolawete i pojadę po nią. Odrazu ją wstawie do mcgywerów z piły niech ją reaktywują. Mam pytanie w sprawie tych przewodów za 300zł są dostępne w normalnych sklepach czy trzeba ich szukac gdzieś indziej?

 

Ja jeżdżę na Janmorach już trzeci rok, ale dopóki Beru były sprawne auto chodziło równiej. Trzy lata temu za Janmory płaciłem 350 PLN. Chętnie bym wrócił do Beru, tylko ta cena, ciągle się nie mogę zebrać. Wertus musisz zejść na ziemię, auto za 2,5 tyś można wziąć, ale nie zmieścisz się w dodatkowych 3 tyś, żeby auto było w bardzo dobrym stanie. Chyba, że obecny właściciel regularnie serwisował auto i ma do tego dokumentację. Poza tym te auta mają 20 lat. Ja też nie robię więcej niż 2 tyś rocznie i ciągle coś dokładam, no ale jestem strasznym pedantem.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wertus musisz zejść na ziemię, auto za 2,5 tyś można wziąć, ale nie zmieścisz się w dodatkowych 3 tyś, żeby auto było w bardzo dobrym stanie

Ja kolego o tym bardzo dobrze wiem. Generalnie przemawia do mnie fakt że obecny właściciel tego auta to kasiasty gość, który widać,że nie oszczędzał na serwisowaniu. Auto naprade robi dobre wrażenie. Może wystarczy ogarnąć zapłon i będzie ok, ale zdaje sobie sprawe, że może być kupa problemów z autem. Ja w swoją włożyłem worek pieniędzy , a i tak jest pare rzeczy do których się można doczepić.

Chodzi mi o to czy nie wkręcanie się na obroty jest dyskryminującym to auto objawem , czy poprostu da się to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wertus musisz zejść na ziemię, auto za 2,5 tyś można wziąć, ale nie zmieścisz się w dodatkowych 3 tyś, żeby auto było w bardzo dobrym stanie

Ja kolego o tym bardzo dobrze wiem. Generalnie przemawia do mnie fakt że obecny właściciel tego auta to kasiasty gość, który widać,że nie oszczędzał na serwisowaniu. Auto naprade robi dobre wrażenie. Może wystarczy ogarnąć zapłon i będzie ok, ale zdaje sobie sprawe, że może być kupa problemów z autem. Ja w swoją włożyłem worek pieniędzy , a i tak jest pare rzeczy do których się można doczepić.

Chodzi mi o to czy nie wkręcanie się na obroty jest dyskryminującym to auto objawem , czy poprostu da się to ogarnąć?

 

Hej auto nie wkręca się na obroty, ponieważ jest w trybie serwisowym. Jeżeli EML się dobrze zapala i gaśnie to znaczy, że jedna strona nie pali z różnych przyczyn. Jeżeli auto jeździło i tylko stanie spowodowało taki efekt to może być problem z zasilaniem paliwem albo iskrą lub jakimś czujnikiem. Jedna rzecz mnie dziwi, dlaczego ktoś w garażu zostawia na cztery lata sprawne auto tej klasy, to nawet znajomi jak wyjeżdżają na kilka miesięcy zostawiają mi klucze, żeby auto przepalić. Żeby nie było tak, że mimo grubego portfela właściciela nikt nie mógł znaleźć usterki i auto tak przestało cztery lata, tutaj może być gorszy scenariusz, bo nie wiadomo, kto tam maczał palce i czy czasem nie jest gorzej niż mogło być lub właściciel zna diagnozę, która jest kosztowna i wypycha za grosze. Zawsze można zrobić swap, jest na allegro fajny M70 100 tyś przebiegu, przerzuci się z wiązkami i czujnikami i już. Silnik o ile pamiętam to około 2 tyś.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było tak, że mimo grubego portfela właściciela nikt nie mógł znaleźć usterki i auto tak przestało cztery lata, tutaj może być gorszy scenariusz, bo nie wiadomo, kto tam maczał palce i czy czasem nie jest gorzej niż mogło być lub właściciel zna diagnozę, która jest kosztowna i wypycha za grosze. Zawsze można zrobić swap, jest na allegro fajny M70 100 tyś przebiegu, przerzuci się z wiązkami i czujnikami i już. Silnik o ile pamiętam to około 2 tyś.

 

Też biorę to pod uwagę. Jeszcze 4 lata temu naprawa 5 litrówki kosztowała worek pieniędzy. Teraz naciągali anglików i praktycznie można się ratować używkami w dobrej cenie. Pojade jeszcze ze szpecem z Piły w niedzielę po te auto niech jeszcze on je oceni. Ale może twój pomysł jest dobry. Jezeli za 2 tyś można kupić kpl. silnik z przebiegiem 100tyś to po co pchać w tego kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było tak, że mimo grubego portfela właściciela nikt nie mógł znaleźć usterki i auto tak przestało cztery lata, tutaj może być gorszy scenariusz, bo nie wiadomo, kto tam maczał palce i czy czasem nie jest gorzej niż mogło być lub właściciel zna diagnozę, która jest kosztowna i wypycha za grosze. Zawsze można zrobić swap, jest na allegro fajny M70 100 tyś przebiegu, przerzuci się z wiązkami i czujnikami i już. Silnik o ile pamiętam to około 2 tyś.

 

Też biorę to pod uwagę. Jeszcze 4 lata temu naprawa 5 litrówki kosztowała worek pieniędzy. Teraz naciągali anglików i praktycznie można się ratować używkami w dobrej cenie. Pojade jeszcze ze szpecem z Piły w niedzielę po te auto niech jeszcze on je oceni. Ale może twój pomysł jest dobry. Jezeli za 2 tyś można kupić kpl. silnik z przebiegiem 100tyś to po co pchać w tego kasę.

 

tu jest link http://moto.allegro.pl/bmw-e31-850-e32-750-silnik-m70-v12-kompletny-i2116303023.html

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.