Skocz do zawartości

323Ci Automat - nierówna praca przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

To mój pierwszy post tutaj, zatem na wstępie chciałbym powitać wszystkich.

 

Zalogowałem się, ponieważ mam problem ze swoim autem i nie bardzo mogę namierzyć przyczynę. Być może ktoś spotkał się z podobnym problemem jak u mnie.

Problem polega na tym, iż po rozruchu na zimnym silniku (niezależnie - zima czy lato) w trakcie jazdy pojawia się problem z szarpiącym silnikiem (nierówna praca, tak jakby nie palił na wszystkie cylindry). Nie mam żadnych problemów z odpaleniem auta na zimnym silniku, pali od strzału. Problem nie wystepuje na wolnych obrotach na postoju, nie ma też żadnych falowań obrotów (czy to w trakcie jazdy, czy na postoju). Wygląda to mniej więcej tak: odpalam zimne auto, ruszam i wszystko jest ok. Po chwili dojezdzam np.do ronda, ruszam i w tym momencie silnik zaczyna szarpać (dokładnie tak, jakby nie palił na wszystkie gary). Jak przytrzymam gaz podczas tego szarpania to czasem potrafi nawet kontrolkę DSC zapalić. Problem znika sam po rozgrzaniu auta. Wtedy wszystko gra, nic się nie dzieje.

 

Za to na rozgrzanym silniku mam czasami problem z odpaleniem. Czasami odpala "od strzału", ale często muszę dłużej pokręcić żeby odpalił. Po takim "problematycznym" odpaleniu auto pracuje równo za to czuć, że nie ma mocy - dużo słabiej przyspiesza. Żeby odpalił od strzału gaszę, pilotem zamykam i otwieram auto ponownie i w 99,9% przypadków odpala od razu bez problemów.

 

Komputer nie rejestruje żadnych błędów, nie pojawia się także check.

 

Miałem dziurawe kolanko dolotowe (to przy samej przepustnicy), wymieniłem je na nowe. Wymieniłem też do tej pory świece i czujniki położenia wałka rozrządu. Wiem, że mam jeszcze nieszczelny przewód od odmy, ale tymczasowo go uszczelniłem taśmą (przewód ma nieszczelność na pierwszym zgięciu przy pokrywie kolektora).

 

Jeśli ktoś spotkał się z podobnymi objawami, to będę zobowiązany za jakieś wskazówki. Chcę uniknać szukania po omacku i wymieniać kupę części, bo przyczyn może być wiele.

Opublikowano
Najlepszym i najtańszym wyjściem jest podłączenie pod kompa, ale nie sczytanie błędów tylko jazda na Live Data i sprawdzenie parametrów gdy dzieją się te cuda. Chociaż symptomy wskazują na czujnik położenia wału korbowego (brak mocy, problem z odpalaniem ciepłego silnika), ale mówisz że czujniki wymieniałeś... Na oryginały? Bo zamienniki są do bani :wink: Co do telepania może to być początek końca którejś cewki - wyjdzie też podczas odczytu. Polecam naprawdę Live Data, potrafi zaoszczędzić trochę $$$ na niepotrzebne wymiany.
Opublikowano

dzięki za wskazówki! komp nie pokazał błędów, ale nie podłączałem go pod tego LiveData... muszę znaleźć kogoś z tym kompem w okolicy.

 

Czujnika wału nie wymieniałem, tylko dwa górne czujniki wałka rozrządu... Zamienniki, więc kto wie? wyczytałem już tu na Forum, że lepiej używane oryginalne, bo zamienniki są do d... Pewnie teraz będę musiał się przygotować do wymiany jeszcze tego od wału korbowego. O cewkach nie pomyślałem, ale rzeczywiście warto sprawdzić... objawy sugerują problemy z mieszanką i ze spalaniem, hmm jesli przy zimnym dociera tam wiecej paliwa, to mniejsza iskra moze tego nie spalac, nawet przy nowych swiecach...

 

dzięki za sugestie, jutro szukam kogos z tym livedata!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.