Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

ponieważ zaczęło mi cieknąć niemiłosiernie z okolic zaworu i nagrzewnicy przymierzam się do sprawdzenia i usunięcia przyczyny wycieku. Od kiedy mam samochód zawsze na dywaniku w okolicy pedału przyspieszenia były dziwne (choć suche) zacieki - teraz już wiem dlaczego. Dopiero teraz - przy dużych mrozach - zaczęło tak cieknąć, że mam mokry dywanik i ubywa mi płynu chłodniczego. Pytanie moje jest takie: czy w modelu z silnikiem M42b18 układ chłodzenia odpowietrzamy śrubą na zbiorniczku wyrównawczym przy chłodnicy czy jeszcze gdzieś indziej?

 

Student

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak dobrze kojarze to na obudowie termostaty powinna być śruba no i ta na chłodnicy.

 

PZDR>

Edytowane przez KRIS85
Opublikowano

Rozebrałem dziś zespół nagrzewnicy i wentylatorów - przyczyną wycieków był elektrozawór. Wymontowałem część środkowego tunelu (obudowa hamulca ręcznego i gałki zmiany biegów). Ciekło z elektrozaworu więc odłączyłem węże po stronie komory silnika i wymontowałem czarną rurkę z elektrozaworem od strony kabiny. Elektrozawór jest przynitowany do rurki nitami, które rozwierciłem. Okazało się, że membrana uszczelniająca zaworek jest kompletnie zesztywniała i połamana. Jestem ciekaw czy ktoś już próbował zastąpić czymś taką membranę i z jakim skutkiem.

 

Student

Opublikowano
Kriss m42 nie ma takiej śrubki na obudowie. m42 odpowietrza się jedynie śrubką na chłodnicy :) i nigdy z tym problemów nie miałem-odpalasz odkręcasz śrubkę i powoli dolewasz aż zacznie lać się przez śrubkę.
Opublikowano

Zawór naprawiony. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym o-ringi i wymieniłem. Próba wypadła pomyślnie - brak wycieków z zaworu. Układ odpowietrzyłem zaworkiem na chłodnicy według wskazówek kolegów za które bardzo dziękuję.

 

Student

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss m42 nie ma takiej śrubki na obudowie. m42 odpowietrza się jedynie śrubką na chłodnicy :) i nigdy z tym problemów nie miałem-odpalasz odkręcasz śrubkę i powoli dolewasz aż zacznie lać się przez śrubkę.

 

A coś musiało mi sie z M40 pokiełbasić. Kolego, jak jeździ to sie chwali, oby tak dalej.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.