Skocz do zawartości

320i zamarznięta woda w chłodnicy, odpalany silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może opowiem od początku, to będzie trochę bardziej jasne ; )

Beemkę kupiłem w listopadzie, od tamtego czasu jeździła wyśmienicie. Wiadomo, mrozów nie było, maksymalnie -3st. Mieszkam w Toruniu. Teraz jest grubo ponad -10st., autka nie odpalałem 1,5tyg., jest garażowane, zwykły blaszak. Dzisiaj chciałem jechać na zajęcia samochodem, przekręcam kluczyk i objawy jakby słaby akumulator, zdziwiłem się bo mam na prawdę dobry aku. Przechodząc do sedna, Beemka ciężko kręciła, coś najpierw zaśmierdziało tak jakby spaloną elektryką i straszny pisk spod maski, myślałem że to przez ten aku ; / Naładowałem, kręcę, nie chciała załapać, ciężko kręciła, w końcu odpaliła. Z ciekawości sprawdziłem płyn chłodzący, okazało się, że jest zamarznięty w kamień ; (( Nie sprawdzałem płynu, bo wydawało mi się to normalne, że musi być dobry. Jednak się myliłem, poprzedni właściciel musiał zalać wodą -.-

Teraz takie moje pytanie, co mogłem rozwalić tym, że odpaliłem silnik ? Tylko pompę wody czy coś jeszcze ? Co zrobić żeby odmrozić cały układ ? Dodam że nigdy nie było żadnych wycieków, auto pracuje normalnie, nie faluje na obrotach, ma moc.

Proszę o szybką odpowiedź i pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

ten pisk to prawdopodobnie ślizgający się pasek na kole pompy i z tąd ten zapach spalonych kabli

 

najlepiej to ogrzej garaż i spuść tą wodę i zalej pożądnym płynem

 

zamarźnięta woda mogła rozwalić silnik chłodnicę

 

tak się zastanawiam i myślę że kable też mogły Ci się potopić lub ponadtapiać kiedy rozrusznik nie mógł przekręcić wałem

Edytowane przez elukaes

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
Garaż już się grzeje. Gdyby rozwaliło blok silnika, to silnik nie pracowałby równo, prawda ? Jak na razie nic nie cieknie...
Opublikowano

ciężko powiedzieć musi dobrze się rozmrozić cały silnik

 

masz 2.0 to jak się nie mylę powinno zlecieć około 10 litrów płynu w twoim przypadku wody z układu

 

przepłukaj układ później zalej odpowietrz i zobacz czy nie łapie temperatury i w tedy zobaczysz kiedy płyn będzie pod ciśnieniem czy niema rozszczelniej

 

może masz tyle szczęścia że będzie wszystko wpmrządku

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
Jak się wcale nie cieszę, wręcz przeciwnie, jestem na siebie zły, że odpaliłem nie sprawdzając wcześniej płynu... Węże już są odmrożone, po południu wstawię do domowego garażu, i w piątek spuszczę wodę...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się wcale nie cieszę, wręcz przeciwnie, jestem na siebie zły, że odpaliłem nie sprawdzając wcześniej płynu... Węże już są odmrożone, po południu wstawię do domowego garażu, i w piątek spuszczę wodę...

 

Zły to możesz być, że po kupnie nie wymieniłeś płyny lub przynajmniej nie sprawdziłęś testerem za 10złotych czy to co masz do czegoś się nadaje. Zrób jak koledzy mówią, zobacz czy na bloku nie wywaliło zaślepek.

 

PZDR>

Opublikowano

To że równo chodzi to nic jeszcze nie oznacza gdyż chodzi na ssaniu. Okaże się dopiero jak cała woda zleci i nalejesz płynu.

Mogła pójść chłodnica, nagrzewnica, pompa wody, do sprawdzenia też będą wszystkie króćce, węże opaski zaciskowe.

Silnik też nie wiadomo jeszcze na ile ucierpiał, czy nie ma mikropęknięć itp.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Auto do ciepłego garażu przynajmniej dwa dni będzie się rozmrażał innego wyjścia niema jak będziesz miał szczęście to pozostanie ci tylko zalać płynem ale na 90% będziesz miał chłodnice do wymiany
Opublikowano
Auto rozgrzałem, chłodnica nie cieknie, w chłodnicy jest już gorący płyn, pod autem sucho, nawet parownik od gazu jest już ciepły. Temperatura trzyma się tak jak powinna, w połowie, samochód już 45m pracuje, temperatura nie wzrasta. Myślicie, że może być ok ?
Opublikowano

Życzę by tak było, silniki M50 są dość odporne (oprócz przegrzania)

Myślę że wszystko wyjdzie podczas eksploatacji, może nie rozsadziło głowicy, poczekaj zobaczysz, silnik osiągnie odpowiednią temp. i oby nie nie bijał ciśnienia do układu chłodzenia.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
I tak cały w nerwach chodzę, a mam pytanie jeszcze, ściągnąłem chłodnicę, teraz chce zlań płyn z bloku. Ma ktoś jakąś fotkę, która to śruba ? Widziałem tam między 1 a 3 kolektorem bodajże śrubę wydaje mi się że na klucz 16 -17, to będzie to ?
Opublikowano

byłem z dzieckiem na badaniach już jestem zpowrotem

 

wlewasz wodę tak odpowietrzasz układ i jedziesz na jazdę tak ze dwa km

wracasz do domu spuszczasz wodę i ponownie nalewasz świerzej tylko nie zimnej wody do układu odpowietrzasz jedziesz znów w trasę ze dwa kilometry i wracasz i spuszczasz tą wodę i wlewasz właściwy płyn i odpowietrzasz układ i już

 

pamiętaj aby za każdym razem siła nawiewu ustawiona była na maksa

 

ja tak robię dzięki temu przepłukasz chłodnicę nagrzewnicę i blok silnika z brudów jakie tam powstały

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
Tak, ale nadal nie wiem którą śrubę mam wykręcić ... boje się że odkręcę śrubę od oleju. Po drugie, jak nie zleje tego płynu co jest w bloku i zaleje koncentratem to zda to egzamin ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.