Skocz do zawartości

Stuki z tyłu 525d,czy to dyfer?


bogi124

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj zaczęło przy tylnym lewym kole coś stukać rytmicznie.Stuki są głuche i nasilają się podczas przyspieszania i hamowania silnikiem.Najbardziej słychać jak otworzę okno przy małej prędkości.Na pewno nie są to tuleje pływające ani hamulce .Żadnych luzów na kole nie ma, na szarpakach też nic nie widać.Może ktoś miał coś podobnego?czy to nie dyfer? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam identyczny objaw, zawieszenie też mam całe, hamulce świeżo po wymianie.

Szarpaki nic nie pokazały.

Obstawiam jeszcze przegub, ale pojęcia nie mam jak to sprawdzić.

Kolego, jakbyś rozwiał problem, daj znać co było :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno opowiem jak rozwiązałem problem.Na razie odstawiłem betę,wezmę się za nią po weekendzie.Tęż tak myślę że to mogą być przeguby na półośkach ,tylko który?-ten przy moście czy przy kole?Tak czy inaczej z obu muszę zdjąć osłony gumowe żeby oblukać. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kurcze, wracałem dzisiaj z KRK do RZE i ucichło wszystko :shock:

Zobaczę jeszcze jutro co się będzie działo.

Jak będzie nadal klepało, to pewnie wyciągnę całą pół ośkę z przegubami i sprawdzę na stole co z nią.

Mam nadzieję że to nie dyfer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj miałem trasę 100km, w połowie stukanie powróciło. :cry2:

Po weeku rozbieram tył.

Zauważyłem jeszcze że im mocniej dociskam gazu, tym głośniej coś puka.

Pukanie zmienia charakterystykę gdy ostrzej skręcam prawo-lewo.

Nie wykluczam jeszcze łożyska.

 

EDIT:

Dzisiaj stukanie znowu zmieniło charakterystykę, mianowicie słyszalne jest przy mocniejszym dodaniu gazu przy prostych kołach, jak i cały czas gdy skręcam w lewo.

W momencie skrętu nawet lekko w prawo, wszystko cichnie.

U ojca kiedyś też pukało, ale tylko chwilę po tym jak w jakąś dziurę wjechał, okazało sie że pękła szalka łożyska.

Prawe łożysko mam nowe, więc zacznę od lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No więc dzisiaj zabrałem się za sprawdzanie co dolega mojej buni.

Jak zawsze, najciekawsze naprawy są w zimie, (-15stopni) przy otwartym garażu. :roll:

Podniosłem cały tył w górę, i sprawdzam.

-Zawieszenie okej, zero luzów, sworznie całe, tuleje też, razem z pływającymi.

-Hamulce, biorą równo, tarcze proste, nie biją, nie zapieczone, ogólnie ok.

-Ręczny słaby, ale też wszystko okej.

-Łożyska, chodzą cicho (oba), brak luzów, więc wykluczam.

-Dyfer ok, tuleje całe, nie szumi, nie stuka, luzu nie ma.

-Pół ośki wyglądają na dobre, również proste, ale mam zastrzeżenia do przegubów.

Mianowicie lewy wewnętrzny stuka, widać że półośka ma minimalny luz wewnątrz niego. :roll:

Obstawiam że to jego wina, na czasie wymienię, zobaczymy czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po kilkudniowej przerwie przejechałem się i stuki ustały,cisza jak,,w kościole'' :D

ale wiem że problem powróci.Tobie współczuję w taki mróz się grzebać,ja poczekam aż się ociepli.Myślę że to w99% przeguby podobnie jak u Ciebie.Jak zrobię to dam znać :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety ale mrozy zdemotywowały mnie do działania, więc z wymianą przegubów czekam aż się trochę ociepli.

Garaż defacto mam ogrzewany, ale co z tego, skoro po wsadzeniu całego samochodu do środka tak żeby zamknąć drzwi nie jestem w stanie wejść do kanału :roll:

Ale co ciekawe, od 3 dni ani razu nic mi nie stukało, mimo że pokręciłem kilka bączków (na lodzie oczywiście), dałem pare razy ostro spod świateł, hamulce też docisnąłem.

Nic, ucichło i tyle.

Zobaczymy na jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Kilka dni temu stuki się nasiliły wiec zdjąłem osłony z przegubów i napchałem smaru,założyłem nowe pierścienie zaciskowe (osłony były całe). Dwa dni było cicho i niestety dzisiaj się coś urwało i nie ma jazdy :mad2: szczęście że stało się to parę km.od domu.Zamówiłem już w ciemno całą półoś (mam nadzieję że to to) i jak dobrze pójdzie to w pon. wymienię.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po robocie :D wszystko poszło gładko, 3h na spokojnie.

Tak jak podejrzewałem,rozleciał się przegub w półośce(ten przy kole)wysypały się kulki.Kupiłem używaną półoś za 80zł.nasmarowałem nowym smarem oba przeguby i śmiga aż miło. :D

Ciekawostka- kilka tygodni temu gdy zaczęły się stuki to zapaliły się kontrolki ABS I ASC,myślałem że to czujnik ale kolega mi poradził żebym się wstrzymał z jego wymianą aż zrobię półoś.I miał rację bo kontrolki zgasły.Być może to

przypadek albo jest jakiś związek.

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To by miało wytłumaczenie, bo mi notorycznie wywala błąd tylnego lewego czujnika ABS, zazwyczaj gdy temperatura spada poniżej zera, i właśnie z tej strony coś tam pukało.

Aktualnie nie stuka, ale dzisiaj na mrozie znowu błąd wywaliło.

Teraz się zastanawiam, czy to przez te wibracje, czy czujnik jest zabrudzony, ew zawilgocony. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam, odgrzeję kotleta :)

Dzisiaj auto zaczęło już mocno stukać, na dniach wybieram się po przeguby do sklepu.

I teraz pytanie, dostanę same przeguby, czy są w komplecie tylko z pół ośką?

Jest sens pchać się w używkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie dostaniesz samego przegubu,są zestawy naprawcze w których skład wchodzi smar,osłony gumowe i obejmy za bagatela 300zł :mrgreen:Nowe półośe są tylko orginalne za około1200zł.

Proponuję kupić używkę za ok.100zł, tak jak ja zdjąć osłony,wyczyścić stary smar i przesmarować nowym za 10zł.TRZEBA UWAŻAĆ ŻEBY NIE WYCIĄGNĄĆ MOCNO PRZEGUBU BO KULKI Z GNIAD WYPADNĄ.-zakładasz nowe obejmy 2zł. i masz tyśaka w kieszeni :D

Nawet gdybyś miał pecha i dostał niedobrą półoś(co mało prawdopodobne),to i tak operacje warto powtórzyć.

 

Półośki z tyłu rzadko się psują,a w wypadku przeważnie nie ulegają uszkodzeniu.Dla tego mnóstwo jest używanych w dobrym stanie i za małe pieniądze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Tak, cała półoś, ostatnio montowałem spidan w 525d lci i działa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, ze Świdnicy :8) w tamtym egzemplarzu udało się to wyłapać podczas skręcania, sprawdzenie luzu na podnośniku to była już formalność - zewnętrzny przegub lewej półosi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.