Skocz do zawartości

316i strzały w kolektor, trzęsie silnikiem


Artey

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Mam problem z paliwem (Pb) w e36 94r. Auto jeżdzi na Pb i LPG. Na LPG chodzi idealnie, brak jakich kolwiek problemów.

A więc tak, na Pb nie ma wgl siły, trzęsie całym silnikiem w czasie wkręcania go na obroty i słychać strzały w kolektorze. Gdy jest zimny przy życiu utrzymuje go ssanie czym cieplejszy tym obroty bardziej nie równe ( przerywa na niskich obrotach)

Wymieniłem Przepływomierz, Sondę Lambda, Filtr powietrza, Świece i objawy nadal takie same:/

Następne co podejrzewam to filtr paliwa, ewentualnie w gorszym przypadku - pompka paliwa.

Najgorsze jest to że, jeździłem po miechanikach (w sumie 4) by podpiąć sie pod kompa i dowiedzieć sie co kolwiek ale tu powstał lipton gdyż za każdym razem nie mogą się połączyć z komputerem silnika :/ Napięcie w gnieździe jest. Nie wiem, może jakieś zabezpieczenie przed własnie takimi "interfejsami" ?

 

Chciał bym posłuchać waszych porad, sugestii - bo to jest jak szukanie igły w stogu siana....

 

Dla formalności BMW 316i

 

Z góry dzięki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jest II gen ale krokowca wypier.. z inst gazowej bo świrował mi gaz. Za każdym razem odpalając auto odpalałem na benzynie i za nim przełączyłem na gaz jeździłem aż silnik osiągnie chociaż te 30st ( czyli wskazówka temp bedzie juz podnoscic sie ponad czerwone pole - kwestia przejechania 3-4km) wiec ogólnie auto jeździ sporo na PB poza tym nigdy niejeżdze na "żydzie" zawsze mam ponad 15L paliwa ponieważ jeżdżę na gazie do dna i dopiero jak mi się skończy to jadę na CPN ( już na Pb by zatankować LPG)

Regeneracja wtrysków wchodzi w gre czy juz wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu jest ok. NIe tr5zeba kręcić.Łapie normalnie przy "dotknięciu" kluczyków ale już za chwile słychać dławienie się silnika dlatego tez pomyślałem o pompce. Da się w jakiś prosty domowy sposób sprawdzić wtryski i pompkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia pompy najlepiej ją zdemontować.Można też odpiąć przy listwie wtryskowej podłączyć pompę by cały czas działał (zewrzeć styki przekażnika pompy)i sprawdzić wydajność (jeśli dobrze pamiętam to 0,8-1,2l przy dobrym akumulatorze).Jeśli zdecydujesz się na pomiar bez demontażu pompy to tylko na nowym filtrze paliwa.

Test zrób kilkakrotnie z dłuższymi przestojami bo pompy czasem są kapryśne.

Jeśli chodzi o sprawdzenie wtryskiwaczy to tylko demontaż .Ja sprawdzałem używając do tego pompy paliwa, przewodu paliwowego,przekażnika,zbiorniczka z paliwem i akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.