Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem dotyczy silnika M54B30 na sterowniku MS43 z EWS'em 3.3.

 

auto odpalało i chodziło jak należy, nagle z dnia na dzień bez przyczyny przestał odpalać. pojawił się błąd:

 

209 EWS-Code

 

błędu nie da się wykasować. Próbowałem robić synchronizację EWS ale wywala mi błąd INPA i nic nie robi. tak jakby nie miała komunikacji z EWSem.

Mam fejsa od Nerwusa na USB.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś na drugim kluczyku ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet tego małego plastikowego nie masz ?
Opublikowano
nie, nie mam. zakupiony został ten silnik do e30 ze sterownikiem, ewsem i 1 kluczykiem. przez tydzien wszystko dzialalo jak nalezy i nagle z dnia na dzien przestalo.
Opublikowano

wrzucam błąd z pełnym opisem:

209 EWS-Code
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
VS 0.00 km/h
VB 12.04 V
TCO 25.50 Grad C
N_32 0.00 rpm
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
---
---
---
EWS-Code unplausible
Error to not relevant
Error debounce
Error currently available
sporadic Error
Errorcode: D1 E8 04 28 00 76 62 00 7F E3
=============================================================

Opublikowano

Spróbuj inną wersją inpy, miałem jakąś co nie dało się zrobić synchro,INPA waliła błędy przy próbie, a jak nie to DIS. Ale z tego co kojarzę rozsynchronizowanie się EWS to inny nr błędu, może coś podziało się z modułem. Najlepszy do tego będzie DIS i diagnoza, poprowadzi Cie co i jak zrobić.

 

Znalazłem coś takiego:

 

Szybki odczyt IMPĄ i okazało się że jest jakiś błąd EWS code 209.

To już byłem załamany - znajomy miał kiedys podobną sytuację i skończyło się na wymianie immobilisera.

Ale nie poddałem się i znalazłem ciekawą opcję w INPIE - reset synchronizacji EWS.

Zrobiłem i działa wszystko jak należy ! A już miałem stresa , że czeka mnie laweta...

Opublikowano

robilem to INPA 4.4.7 i wywalil mi blad, znalazlem jeszcze INPA 5.0.x sprobuje ja przetestowac. Synchronizacje znalazlem, ale problem lezy w tej kwestii, że EWS diagnozuje sie po K-Busie przez zegary i zastanawiam sie czy to jest wymagane przy synchronizacji. Bo w aucie mam tylko Sterownik, EWS i petle immo,a opcja Synchro jest akurat w DME.

 

edit:

INPA 5.0.x nic nie zmienia, ten sam błąd, brak komunikacji ze sterownikiem

Opublikowano

Podlaczylem licznik i przy probie komunikacji z EWS'em taki oto komunikat sie wyswietla:

http://img515.imageshack.us/img515/7738/64244943.png

 

DIS'a znam, korzystam i niestety w tym przypadku zczytuje bledy, ale nic konkretnego nie potrafi zdzialac, jedynie nakierunkowuje na sprawdzenie polaczen, ktore sprawdzalem i sa wporzadku. DIS fizycznie nie widzi EWS'a, a instalacja jest sprawdzona, zasilanie jest, mocna masa jest, stale polaczenie z DME jest i polaczenie licznika z EWS'em jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.