Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam do Was pytanie (w temacie o najczęstszych pytaniach nie ma żadnej sensownej odpowiedzi.) - mianowicie mam M42 z 92r. i zalany w silniku olej Mobil 10W-40 i problem mój jest taki: jak kupilem bmkę to mialem jakis mocno przerobiony rzadki olej (nie wiem jaki) i slychac bylo popychacze jak cykaja, to wymienilem olej zgodnie z zaleceniami na forum i bylo ciszej, a teraz zrobilem 2,5tysiaca km i znowu wszystko zaczyna byc słychać... Obilo mi sie o uszy ze to wina 10W-40, ze one maja jakies enzymy czyszczące itp, a minerała troche boje się lać bo znajomy mechanik mowil mi ze mineral= zarżnięcie tego silnika. Przebieg to 290 000km (licznikowo) -jak jest naprawde to nikt nie wie.. Jaki olej polecalibyście żeby go trochę "wyciszył"?

Pozdrawiam.

Opublikowano
to mialem jakis mocno przerobiony rzadki olej (nie wiem jaki)

 

jedyne co mi przychodzi do głowy to niespalona benzyna w oleju, bo mocno przerobiony, zużyty olej powinien być raczej gęsty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A przyszło Ci do głowy, że moga być już popychacze do wymienany? 10w40 do tego silnika jak najbardziej styka. To że się silnik zaraz po wymienia chodz ciszej to jest norma, bo świezynka olej, i wiecej przejeźdzasz tym olej traci swoje włascicwości i może być trochę głośnieszy silnik (ale troszke). Może sprawdź cisnienie smarownia?

 

PZDR>

Opublikowano
Niekoniecznie,jak był jakiś 0W i zlewany z gorącego motoru to jak woda.Lanie minerała odradzam.

 

a widziales kiedys gesty goracy olej?? olej jak ma swoja temperaturę jest taki jak woda jak nie rzadszy

Opublikowano
Co do benzyny to odpada bo sprężanie jest git i oleju nie bierze. Popychacz 1 mi cyka a reszta wlasnie jak sie gazu dodaje to tak leciutko slychac, wiem ze auto ma swoje lata ale skoro nowy olej to eliminował to myślałem, że jest możliwość aby jakiś inny wyciszył go jeszcze bardziej ;)
Opublikowano
kolego miałem podobny problem po prostu 10w40 nie jest zalecany do tego silnika ze względy na wąskie kanały olejowe i nie jesteś pierwszą osobą co ma taki problem. Do m42 zalecane są oleje 5w i 15w i nie słuchaj że minerału się nie leje bo to jest nie prwada. U mnie był taki objaw po wymianie na 10w40 że samochód stracił na początku moc na wysokich obrotach a na niskich zachowywał się jak diesel. Po dwóch dniach zaczęły klekotać zawory więc wymieniłem na 15w40 shell i po wymianie w ciągu kilku minut doszedł do siebie i odzyskał swoje parametry. I po drugie to nie ja sobie to wymyśliłem tylko tak jest napisane w książce o BMW E36 że do benzynowych silników producent przewiduje oleje 5w i 15w o oznaczeniu ACEA2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ALe bzudry. Z tego co piszesz to BMW zaleca lanie dobrego oleju albo syf??? Wszystkie wyszukiwarki olejów podają syntetyki jako zalecane, półsyntetyk jako dopuszczalny. Minerał to sie leje do zajechanych samochodów lub małego fiata.

 

PZDR>

Opublikowano
Więc jeżeli jesteś taki mądry to wytłumacz dlaczego tak jest i podaj jakieś konkretne argumenty z tego co wiem to oznaczenie 5w 10w 15w to oznacza lepkość zimnego oleju i nic więcej a poza to oleje składają w 90% z oleju mineralnego. Nie jest to pierwszy taki temat i nikt nie jest w stanie konkretnie odpowiedzieć na pytanie dlaczego nie można lać minerału każdy tylko pisze że się nie leje nie mając pojęcia o olejach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdzie nie piszę, żę nie można, tylko że nie powinno się stosować. Tak ten parametr określa temperaturę "zamazarności" oleju. Ale tak gdzie 10w40 jest płynny minerał jest już kisielem. Przy -20 minerał jest praktycznie tawotem a nie olejem. Po za tym jak sam zauważyłeś, są wąskie kanaliki olejowe, wiec niby jakim cudem gęstszy olej 15w bedzie lepszy niż rzadki 10w? Po za tym sąto stare silniki, nie wiadomo co kto kiedyś lał, jak wymieniał i co ile. Minerał zostawia wiecej nagaru, ma mniej środków myjących niż 10w. Ale masz też racje, na minerale silnik możę ciszej chodzić, ale to tak jak byś do 10w dolał trochę MOTODOKTORA, bedzie ten sam efekt. Nie bede siezagłębiał w szczegółowe parametry oleju, bo to temat na kilkanaście stron i można z tego doktorat pisać. Osobićie jak bym robił kapitalny remont, zalałbym taki silnik 5w40 lub 5w50. A teraz jeźdzę na 10w40 i nie ma jakiśniepokojących objawó, bo za tym cholerny, lekki tsytsy tsy. Ale minerał nic tu nie zmieni.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Tylko w sumie nawet przy takim minerale 15W temperatura "bezpieczna" jaką podają to -25 a u nas takie mrozy to raczej się zdarzają raz na 100 lat... Jestem świadomy, że minerał nie czyści tak jak półsyntetyk, ale może jeśli kupiłbym jakiejś dobrej firmy - (nie jakiś orlen co się nadaje do smarowania zawiasów w drzwiach) to może byłoby ok? Wiadomo, nie zrobię z tego silnika nowego ale trochę się boję tego wyciszania minerałem, żeby się nie okazało, że za 2 miesiace po wymianie silnik sie będzie nadawał tylko do kapitałki, dlatego Was pytam co i jak :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zagłębisz się w kartę produktu na stronie producenta to zobaczysz ze miedzy olejami mineralnymi i półsyntetykami nie ma jakiś porażających różnic. Na dobrą sprawę cokolwiek wlejesz to pojedzie. Ale jak chcesz to SHELL, CASTROL (najlepiej ten biały HIGHMILAGE).

 

PZDR>

Opublikowano
trzeba wziąć pod uwagę jedną sprawę że te silnik nie są już nowe i mają dość spore przebiegi a jeżeli chodzi o zawory to po rozgrzaniu to i nawet na minerale będą klekotać
Opublikowano
A jeszcze przy okazji zapytam, czy jest jakiś sposób, żeby określić który popychacz ma luz i cyka? bo mi 2 wybitnie cykają, a z racji, że jeszcze nie pracuję to nie bardzo mi się widzi włożyć 400zł za wszystkie 16. Pozdrawiam :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, nie chcę zaśmiecać serwera więc zapytam tutaj..

Czy jeśli wymienie same popychacze to silnik bedzie pracował cicho? bo obiło mi się o uszy, że te gniazda popychaczy też się z czasem wyrabiają i same popychacze mogą wiele nie pomóc, jest w tym jakaś prawda?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.