Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przeszukałem z bratem już sporo tematów jednak ten problem wydaje się dość nietypowy. W aucie po przejechaniu określonego dystansu w trasie(do niedawna było to ponad 100km, ostatnio wystarczylo juz nawet ok. 20km. Zaznaczam, że jednak po mieście nie da się wywołać tego objawu) podczas przyspieszania czuć mocne wibracje dochodzące z podłogi. W zeszłym roku przy odrobinę innych objawach w aucie wymieniany był już silnik skrzynki rozdzielczej a pozniej nawet i cała skrzynka rozdzielcza. Przez jakis czas nie było problemu. Teraz sytuacja wygląda podobnie, doszedł jednak dodatkowy objaw, mianowicie gdy auto zacznie już tłuc podłogą, po wrzuceniu biegu jałowego i przegazowaniu silnikiem, wibracje znacznie narastają. Narasta jednak tylko ich siła, a nie prędkość. Prędkość wibracji jest zależna wyłącznie od prędkości z jaką się jedzie. Dodatkowo gdy ukł. napędowy już zacznie świrować, można odczuć dużo szybsze wibracje podczas zawracania na parkingu. Czasami bicie rozpoczyna się po wjeździe w dziurę, a przy dojeździe do świateł chrobotanie takie jak przy zawracaniu nasila się znacznie dla prędkości od ok. 30kmh do 5 kmh. Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć cokolwiek? Byłbym bardzo wdzięczny za każdy trop.

 

Pozdrawiam

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Powiem ci ze miałem / mam podobne objawy kiedyś mi walilo non stop. Wymienionej gumy wydechu i plecionke i w sumie dopóki nie pada i jest asfalt suchy nie mam objawów ale jak popada to burczy jak cholera czasami. Może to dpi się wypala i jak wilgoć złapie to takie objawy są.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
canar, sprawdź dokładnie stan wewnętrznych przegubów przednich półosi. W E46 xd to typowy temat. Objawy podobne jak opisałeś, a wibracje wibracje mogą być na tyle silne że ma się wrażenie że cały przód auta buja się na boki.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi,ale...uważasz że przeguby podczas wrzucenia na luz w trakcie jazdy i dodawaniu gazu objawjałyby się wzmacnionym biciem? W takiej sytuacji wydaje się że wali z prędkością wału..
Opublikowano

Nie wiem czy to typowy objaw. Przeguby przednie wew. są niejako 'na stale' związane z silnikiem, kiedy przegazujesz silnik na luzie to on swoją bezwładnością ruszy się na poduszkach lewo-prawo chwilowo zmieniając kąt zgięcia przegubów. A ich wibracje faktycznie zależą od prędkości auta, nie silnika. Czy to jest powód nie wiem. Pytałeś o jakiś trop to podałem.

 

U mnie też było tak że wibracje pojawiały się podczas przyspieszania w trasie, nigdy w mieście. Na luzie nigdy nie testowałem.

Pozdrawiam

Alek

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Pojedz z kims i jak zaczna sie wibracje niech ktos wyskoczy i przytrzyma wydech jak to nic nie da to zostaje tylko wal np moze gdzies masz luz na podporze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
W moim przypadku ( e90 325xi) problem z wibracjami rozwiązała wymiana tarcz przegubowych na tylnym wale napędowym. Podobno częsta przypadłość 4x4 zarówno w BMW jak i w Audi. :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.