Skocz do zawartości

530i M30B30 - problem z układem hamulcowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

A więc nadszedł czas remontu mej pięknej strzały w kolorze Delphin Metallic.

Problemy o których teraz napiszę pojawiły się już dość dawno,

w sumie są obecne od samego początku, jak posiadam ten samochód czyli prawie 3 lata,

ale teraz - gdy chcę doprowadzić piękność do stanu bliskiego ideałowi są do wyeliminowania.

Ale do rzeczy:

1) Niedziałający ABS. Jest to o tyle dziwne, że kontrolka absu na zegarach nie pali się nigdy

nie zapala się przy zapłonie, nie zapala się w trakcie jazdy, po prostu jej nie ma, tak jak samego absu.

Sprawdziłem bezpieczniki - są dobre. Za co jeszcze się zabrać? Sterownik absu? przekaźniki? Gdzie mogę

je znaleźć? Pompa powinna chyba chodzić już od włączenia zapłonu, u mnie po przekręceniu kluczyka na tę

właśnie pozycję słychać tylko delikatne buczenie pompy paliwowej, więc raczej wykluczam przepaloną

żarówkę w zegarach.

2) Słabe hamulce po nagrzaniu silnika, a dokładnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w trasie

pedał hamulca twardnieje, a co za tym idzie - trudniej jest zatrzymać ponad półtorej tony pędzącej stali :)

3) Problem z wrzucaniem biegów - również na ciepłym silniku. Zatrzymuję się na światłach, a gdy zapali się zielone

wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jedynkę - opór taki jakby w ogóle lewarek nie chodził w tę stronę.

Po odczekaniu dwóch czy trzech sekund - bieg wchodzi gładko. Jest tak z każdym biegiem. Działa to też w drugą stronę,

w casie jazdy w korku, po wrzuceniu pierwszego biegu i dojechaniu do kolejnego samochou, puszczenie gazu i wciśnięcie

sprzęgła nie powoduje odłączenia napędu - czuć że auto dalej przez chwilę ciągnie i nie można wyrzucić biegu. Jeśli to

pomoże to czasem, bardzo rzadko ale zawsze, sprzęgło lubi sobie zapiszczeć przy ruszaniu, z tym że się nie ślizga.

W zeszłe wakacje, tj. lato 2010 wymieniona została pompa sprzęgła, wysprzęglik, oraz płyn hamulcowy w całym układzie (sprzęgło

zostało również odpowietrzone).

Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym? Czy sytuacja jest mocno beznadziejna, koszty majstra mnie zjedzą,

czy będę w stanie poradzić sobie z tym wszystkim sam? :)

Opublikowano
Jeśli chodzi o sprzęgło, to u mnie przed wymianą wysprzęglika też skrzynia nie chciała "wypuścić" biegu, jednak zawsze napęd był raczej rozłączony po wciśnięciu sprzęgła. Dodatkowo po dłuższej jeździe w trasie(non-stop na piątce, bez redukcji itp.) przy wciśnięciu pedał wpadał w podłogę i potem był problem z załączeniem napędu(mocno szarpał, sprzęgło działało praktycznie w trybie 0 albo 1)... Ale skoro niedawno był wymieniany, to może trzeba 2 raz odpowietrzyć...
Opublikowano
z tym abs'emm to sprawdź czy masz w ogóle żarówke w zegarach, czy może jest przepalona, bo przy niesprawnym układzie powinna się świecic, na początek sprawdz czujniki przy kołach, jesli się nie myle , jeden jest w lewym przednik kole, drugi w prawym tylnym.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

Małe uzupełnienie - faktycznie żarówka była winna, w piątek pewnie znajdę trochę czasu żeby zajść do garażu i posprawdzać czujniki (mam nadzieję że tylko na czujnikach się skończy)

A jeśli chodzi o dwie pozostałe dolegliwości to czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Opublikowano
wymień płyn hamulcowy- staje się gorący, przez co zmiejsza się siła hamowania, jak wiadomo ten płyn jest silnie higroskopijny(wchłania wilgoć z otoczenia) więc jego skuteczność drastycznie może się zmniejszać, a co do skrzyni biegów to sprawdź poziom oleju w/w skrzyni

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
pisał że wymieniał cały płyn , miałem taki przypadek jak kupiłem niby okazyjnie serwo do swojej bumy , tylko potem się okazało że było ono ze spalonego samochodu i membrana była w środku stopiona , ale zachowywało się tak jak u ciebie i z biegami weź był problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.