Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zaczną od krótkiej historii: 3 lata temu zmieniłem lampy z przed lift'owych zwykłych na po lifcie bi- ksenon. Dołożyłem spryskiwacze reflektorów i kabelek z długich do otwierania przesłony, reszta została stara (intalacja itd.)

Przez te 3 lata wszystko działało ok. wiadomo spaliły mi się z 3-4 żarniki i obie przetwornica wymienione na nowe( od jakiegoś roku nic nie wymieniałem), ale nie było w tym nic dziwnego. Aż do tej pory.

 

około 1,5 tyg. temu zaczął mrugać czasem prawy ksenon jak stroboskop ale barwa światła prawidłowa, jak wyłączyłem na dłuższą chwile i włączyłem pomagało. W końcu już mrugał dość często i jak prawy dłużej mrugał czasem mrugał też lewy. Po przełożeniu żarników nic się nie zmieniło więc stwierdziłem że to przetwornica. To zdarzyło się w trasie, więc żeby lewy nie mrugał włożyłem do prawego starą spaloną żarówkę, która miałem w bagażniku i jechałem na jednym ksenonie. Po około 30 min. mimo że prawy już nie mrugał, zaczoł mrugac też lewy, zatrzymałem się zgasiłem silnik odczekałem chwilę i przestał, ale dla pewności odpiołem wtyczkę od prawej przetwornicy. Pojechałem z 10min. i znowu to samo. Teraz już nic nie pomagało więc włączyłem postojówki i halogeny i jechałem bez mijania. I tu dziwna sprawa bo halogeny i postojówki świeciły normalnie ale przy bezpiecznikach cały czas cykał jakiś przekaźnik czego wcześniej nie było. I przypomniało mi się że na samym początku jak zaczęła te przetwornica mrugać lewa i wyłączałem na chwile ksenon podczas jazdy, a w tym momencie na chwile włączałem halogeny żeby coś widzieć też cykał jakiś przekaźnik.

 

Dodam że wróciłem wczoraj z trasy późno i nic nie zdąrzyłem sprawdzić w aucie oprócz żarników. Dopiero bede to robił jutro. Czy przyczyna może leżeć w instalacji np. ten sterowniczek od świateł, bo szczerze mówiąc wcześniej przepalały mi się przetwornice i nie działy się takie cuda.

 

Czy miał ktoś coś podobnego ??? Z góry dzięki za pomoc

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

Opublikowano

witam

przerabiam u siebie podobny temat tzn. ksenon po rozgrzaniu zaczyna mrugac i gasnie, gdy wyłącze i zapale to kilka minut świeci po czym znowu gaśnie

kolor zarnika jest niebieski a nie różowy co sugeruje koniec żarnika,

jutro wymienie żarnik i zobacze

mam dylemat przetwornica czy starter

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100% starter, jak pada przetwornica to już raczej nie zapali lampy z powrotem, koszt jaki poniosłem ostatnio przy tej usterce to 300pln z wymianą na poczekaniu, xenon serwis w luboniu - w aso za starter chcą ponad 300 euro, chora cena
Opublikowano
A gdzie jest umieszczony starter ??? Bo trochę nie bardzo kumam.

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie, el. 16 - ale nie bardzo to rozumiem, tu kosztuje mało, ale jakaś podkładka tuż przy nim majątek, możliwe że to trzeba razem kupić...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam

przerabiam u siebie podobny temat tzn. ksenon po rozgrzaniu zaczyna mrugac i gasnie, gdy wyłącze i zapale to kilka minut świeci po czym znowu gaśnie

kolor zarnika jest niebieski a nie różowy co sugeruje koniec żarnika,

jutro wymienie żarnik i zobacze

mam dylemat przetwornica czy starter

 

 

witam

problem rozwiązany winny był przepalający się żarnik

miałem dziwny objaw na początku jal pisałem mrugał ,póżniej przestał mrugać tylko słabo świecił

Opublikowano

Witam

 

Sprawa załatwiona

 

Szukając przyczyny obstawiałem że będzie to wina sterownika, żeby sprawdzić wyeliminować przetwornicę i żarnik, podłączyłem bezpośrednio pod przetwornice na krótko 12V i pod i jedną i drugą lampą było ok., więc przetwornice i żarniki ok, dostałem się do sterownika i żeby sprawdzić jaki mam wypiołem i po spisaniu numerów wpiołem z powrotem. po włączeniu ku mojemu zdziwieniu wszystko ok i tak jest do tej pory czyli jeżdzę już tak ponad 3 tygodnie

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mialem tez tak, dogielem tylko blaszki kontaktowe startera na zarniku, zlozylem spowrotem i mruganie odeszlo w niepamiec, winny byl slaby kontakt pomiedzy tymi komponentami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.