Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam moj mechanik przy wymianie tuleji zaopserwowal "zapocenie" olejem silnikowym na turbinie. Powiedzial ze pewnie rozszczelnila mi sie turbina i tak musi byc ze on tez tak ma i czasem przemywa.. CO sadzicie o tym?
Opublikowano
a z której strony? bo jak od strony dolotu z filtra powietrza do turbiny to na pewno cieknie z odmy i tak ma być.
Opublikowano

moge sie zapytac znajomego mechanika z ktorej strony. Wiem ze pod autem i powiedzial ze to z turbiny idzie takie zapocenie olejowe i ze to auto ma duzy przebieg wiec pewnie turbina sie rozszczelnila on ma audi a3 stara buda to tez to ma.

 

Odme wklad wymienialem niedawno natomiast mam model po lifcie zkonca produkcji 26.04.2005r i odme chybageneralnie nie powinnem wymieniac bo to sam plastik wiem ze wczesniej byl wklad z gabki ale w moim to sam plastik ale mim to kupilem org w aso. w bmw oczywiscie mowili ze trzeba wymienic. Mechanik mowil ze bez sensu bo to sam plastik tu nie ma wkladu

 

musze sprawdzic tez czy pobiera olej mi poprzez te zapocenie, Przeczyscilismy to benzyna ekstrakcyjna pod posnieniem takim pistoletem, oczyscilo sie ale nie wiem czy eni ebdzie dalej zbieralo

Opublikowano

stawiam na 99%, że sprawa wygląda tak:

masz olej na dolocie powietrza do turbiny od strony przepływomierza. a zapocone masz pewnie uszczelnienie przy turbinie. i na dodatek twój mechanik jest lamą, bo wirnik nie może wydmuchiwać oleju w stronę zasysaną czyli do góry, tylko jak coś to najwyżej mógłby powodować pocenie się na wyjściu z turbiny do intercoolera.

 

aby zweryfikować, czy czasem nie zachodzi ten 1% na twoim miejscu obejrzałbym intercooler przez zderzak - jeśli po lewej stronie widać że jest nasiąknięty olejem to na pewno turbo puszcza olej. chociaż lepiej byłoby odpiąć wąż prowadzący powietrze z wyjścia turbo do intercoolera (tylko ciężki dostęp jest bez kanału lub najazdów).

 

w każdym razie, jeśli zachodzi to co sądze że zachodzi na 99%, czyli olej wydostaje się przez odmę do kolanka łączącego przepływomierz z dolotem do turbo to nie da się nic z tym zrobić i trzeba nauczyć się z tym żyć. można też wymienić odmę z powrotem na szmacianą która zatrzymywała olej i nim nasiąkała, ale w sumie to nic nie zmieni, olej będzie się zatrzymywał na filterku który będziesz musiał często zmieniać i tyle.

Opublikowano
Na dniach przerabiałem problem spoconej turbiny i w większym stopniu kompresora klimatyzacji. Powodem była pęknięta uszczelka kształtowa pomiędzy obudową turbiny a rurą idącą do intercoolera. Trochę roboty z tym było... Najwięcej z zakładaniem samej "gumki" :roll: Jak coś to mogę wrzucić foto jak to wyglądało.
Opublikowano
Bylo by milo zobaczyc twoja fotorelacje :cool2: tym bardziej ze mam zamiar sie za to zabrac i pewnie innym tez sie przyda nie ma to jak pamiec wzrokowa :wink:
Opublikowano

Fotorelacja to nie będzie tylko foto poglądowe jak wygląda uszkodzona uszczelka i rzut najważniejszych info co do wymiany :)

Funkiel nówka wchodzi do wewnątrz rury idącej co IC i równocześnie jest na zewnątrz tej rury. Pi razy drzwi na zasadzie nakrętki od Lenora :P

 

http://img109.imageshack.us/img109/7639/turbo1f.jpg

 

Widać wszechobecne zaoliwienie i uszkodzenie uszczelki w postaci: 1) Wysunięcie spod flanszy. 2) Wysunięcie ku górze z powodu urwania gumy u "podstawy"

 

Czerwoną kreską zaznaczyłem punkt graniczny między prawidłowym wysunięciem uszczelki a tym nieprawidłowym.

Jak widać flansza od strony turba jest przykręcona śrubą z torxem, po drugiej stronie rury jest zwykła śruba na klucz 10. U wlotu do InterCoolera rura jest zabezpieczona drutem/pierścieniem po obwodzie, trzeba go zsunąć na bok.

Musowo wyciągnij sobie wentylator z obudową zza chłodnicy. Przytwierdzony jest dwoma śrubami od góry i !grzybkiem! (element wpuszczany w otwór i kołek w środek) z prawej strony, w pobliżu zbiorniczka wyrównawczego. Trzyma go też wężyk podciśnienia od żaluzji. A od góry... Poszukaj intrukcji wymiany odmy/filtra powietrza ;) Trzeba zdjąć osłonę silnika, osłonę z nad chłodnicy która łapie powietrze do silnika, elementy w podszybiu - obudowę filtra przeciwpyłkowego, wyciągnąć filtr powietrza. Zdjąć wąż gumowy idący od przepływomierza do wlotu turba. Tam masz prawie same śruby na imbus w rozmiarze 5. Po kolei usuwaj to co Ci zastępuje drogę do tego miejsca :)

 

Numeru uszczelki szukałem przez realoem, a potem poszedłem po najmniejszej linii oporu i wyszukałem tą uszczelkę w sklepie w krakowie.

http://www.oryginalneczesci24.pl/czesci/sklep--Uszczelka-ksztatowa-/11617801206.html

 

http://img217.imageshack.us/img217/6429/turbo2g.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/6464/turbo3f.jpg

 

Jak coś to pytaj:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.