Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
DPF to nie widzi mi się producenta aut ale wynik narzucanych norm emisji.

 

Oczywiście!

Ale już jego obsługa,budowa -tak.Sa auta gdzie praca dpf jest monitorowana i informacje przekazywane dla kierowcy.W BMW tego nie ma.

W jednej autach dpf mozna wymienic niemal jak filtr powietrza w innych koszt jest koszmarny ,bo został celowy tak zkonstruowany .

O to mi mi własnie chodziło.

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

DPF przechodzi okresowe przeglądy w ASO i do póki tak jest to DPF działa ale wiadomo większość korzysta z tańszej alternatywy czyli różnych warsztatów.

Te często nie mając pojęcia co robią kasują tylko wymagany serwis DPF i po sprawie :) Z problemem zostaje właściciel auta :)

Ja (odpukać) jeszcze nigdy nie miałem problemów z DPF więc mi nie przeszkadza i pewnie gdybym miał w jego wymianę/naprawę miał włożyć dużo kasy to bym rozważył wycięcie.

Opublikowano

I tu trzeba by rozwinąć definicję "problem z DPF-em" w BMW X3 E83 bo nie ma czegoś takiego jak bezpośrednio problem z DPF-em tylko np. padnięte turbo nie jest poroblemem padniętego turbo tylko problemem z DPF-em ale nie zawsze dla tego że jest on nie sprawny tylko że przerwiemy mu wypalanie właśnie wteedy gdy silnik/kolektor wydechowy jest najbardziej rozgrzany i zostawiamy auto ze skwierczącym w turbinie olejem który po pewnym czasie zabiera nam objętość rurki olejowej i powoduje zatarcie turbo.

Tak samo w starszych silnikach gdzie trochę oleju weźmie ale uzupełni to ropą podczas wypalania i teoretycznie silnik oleju nie bierze ale drastycznie traci on swoje właściwości.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie ma co popadać w paranoję, jak działa to ok. a jak coś się dzieje to każdy sam podejmuje decyzję wycinać czy nie.
Opublikowano
Dzięki wielkie Panowie za porady. tak jak ktoś wcześniej napisał widzę, że jest tyle samo zwolenników co i sceptyków:), ja póki co się wstrzymuję z wycinaniem, ale cały czas będę obserwował co się dzieje z moją BUNIĄ :). Po przejechaniu 1600km w tym tygodniu i konkretnym jej przegonieniu, autko chodzi jeszcze lepiej a co najważniejsze nie przybyło oleju :D . Wpinałem ją jeszcze wczoraj w komputer i błędów brak. Zatem na myśl nasuwa mi się kilka pytań czy jest możliwość, aby samochód dłużej stojąc w miejscu, a jeżdżąc tylko po mieście mógł pokazać błędy a filtr się przepalił i wszystko wraca do normy po ich skasowaniu i późniejszej trochę agresywniejszej jeździe ?? Noi pytanie drugie jakby przyszło co do czego, bo wolałbym jednak filtr zostawić co myślicie o zamiennikach oferowanych w internecie, gdzie można DPF-a kupić za 1200zł po zdaniu starego, czy ktoś z Was próbował takich wynalazków i czy to się sprawdza, bo twierdzą, że zamienniki się nie zatykają... Z góry dzięki za wszystkie opinie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.