Skocz do zawartości

pasek alternatora postrzepiony


bejca

Rekomendowane odpowiedzi

witam bylem u mechaniora na wymianie łączników stabilizatora a to pikuś mechanik stwierdził ze mam do wymiany pasek alt. ponieważ padł napinacz paska, nie jest w osi z reszta kolek i mówił coś tez o tulejce wyrobionej od oski napinacza i ze to sporo roboty spotkał się ktoś z takim czymś pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57 530D

 

W takim razie dobrze przypatrzylbym sie sprzegielku w alternatorze.

Jego uszkodzenie ( tzn spiecie na stale walu z kolkiem) bezposrednio przekladaja sie na drgania napinacza i wszystkich innych elementow napedzanym tym paskiem co sie konczy tym, ze pasek sie rwie a inne elementy wspolpracujace z paskiem koncza zywot szybciej niz to bylo przewidziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://realoem.com/bmw/diagrams/f/s/6.png nie wiem o jakim sprzegielku mowa jest takowe?

 

Ty czy w Twoim samochodzie jest sprzeglo alternatora to nie wiem na 100% ale na ogol te nowsze diesle maja.

 

Sprzeglo jest wbudowane w rolke napedowa alternatora. Element jako tako niewymienny tylko do wymiany wraz z kolkiem.

Tu masz budowe takiego sprzegla.

http://www.gates.com/europe/oap/pl/Konstrukcyjne.html

 

Polecam filmy po prawej stronie a zwlaszcza ten ostatni na dole gdzie widac roznice w zachowaniu sie paska i napinacza czy sprzeglo jest stale lub rozlaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.