Skocz do zawartości

320d 150PS problemy: odpalanie, kopcenie, drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Jako że jestem na forum świeży, chciałbym się szybko przedstawić. Jestem Kuba, używam kolejne już BMW i tak pozostanie na wieki, i mam ciekawe spostrzeżenia....

 

Mianowicie mam problemy z Odpalaniem po dłuższym postoju (~2, 3 dni) oraz mocnym kopceniu przy wyprzedzaniu, oraz drganiach przy postoju na światłach lub na parkingu. Mam inpę, przeprowadziłem szybkie rozeznanie i wrzucę je do wątku.

 

Sprawa1: odpalanie.

- jak jest zimny, po dłuższym postoju, to długo kręci rozrusznikiem zanim odpali (~20/30s) nawet przy temperaturze 10stC.

 

Sprawa2: kopcenie.

- przy wyprzedzaniu i to nie ma znaczenia czy po 200km jazdy na autobahnie czy w korkach zawsze przy wyprzedzaniu wali zasłonę dymną za sobą i to sporą. Nie mam przerobionego układu wydechowego, wszystko jest oryginalne z roku 2003.

 

Sprawa3: wibracje.

- Wibracje zdarzają się zawsze jak stoję na światłach, wtedy obroty spadają o ok 100obr/min i trzęsie mi kabiną jak tojtojem :), czasami zdarza się że przy wrzuceniu luzu przy dojeździe skaczą obroty o ok 300obr/min w obie strony, ot tak sobie.

 

A teraz zrzuty z inpy (błędy i info, zaciekawiła mnie rozbieżność na przepływach):

http://lh5.googleusercontent.com/-zFoZBLLm7Po/TvuYi9FmlKI/AAAAAAAADCs/P3hWD824MvI/s800/1.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-gv7cZz9ZO6M/TvuYZRvvUzI/AAAAAAAADCs/f7F-ALjEQXw/s800/2.jpg

 

http://lh6.googleusercontent.com/-WvjuTGeBISU/TvuYZA1-o-I/AAAAAAAADCs/dF_7ITvyA7Y/s800/3.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-zEaZ7BvCqdo/TvuYZTb7fuI/AAAAAAAADCs/9Z-rqgcCEik/s800/4.jpg

 

http://lh3.googleusercontent.com/-TJZ6yeKPL3I/TvuYe3AEdTI/AAAAAAAADCs/ptGHZL0gNeU/s800/5.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-n2WHko7SgHI/TvuYfG2A9fI/AAAAAAAADCs/T74UCJdx2Rc/s800/6.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-gNhJYrKJpkE/TvuYeqKC2_I/AAAAAAAADCs/UJ82g1TzGXU/s800/7.jpg

 

http://lh4.googleusercontent.com/-CLhpiBiM6Cs/TvuYhdyX95I/AAAAAAAADCs/wtQqaQa5gk0/s800/8.jpg

 

http://lh3.googleusercontent.com/-bHgr6a6ML3g/TvuYiayukbI/AAAAAAAADCs/lQi_0l_ixL0/s800/9.jpg

 

Selective mass adj i rpms są bardzo ciekawe, chociaż błędy wskazują na uszkodzone świece żarowe (wymieniane 10 miechów temu!)

 

Dzięki za feedback!

 

PoZdrawiam,

Kuba

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Błędy świec wyskakują pomimo, że są wymienione, bo uszkodzony jest sterownik świec żarowych. Zasłona dymna i falowanie obrotów wskazuje na nieprawidłową pracę przepływomierza. Natomiast drgania silnika spowodowane mogą być zużytym tłumikiem drgań lub poduszkami silnika.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Dzięki! Sprawdzę to wszystko, też mi się wydawało to że sterownik poszedł....

A mogę prosić o szczegóły dotyczące tego tłumika drgań? Nie spotkałem się... Koło dwumasowe też warto by sprawdzić chociaż nie wiem czy jest to w ogóle możliwe....

 

Dzięki za info!

 

K

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.