Skocz do zawartości

320Cd - Szarpnięcia silnikiem podczas rozruchu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 320d w Coupe po lift'cie, od czasu zakupu mam małe problemy z odpalaniem auta (myślałem że to przez świece, 3 z 4 były padnięte). Po odpaleniu silnika co jakiś czas (2-3sek) słychać stukot silnika i obroty spadają z ~800 do ~650rpm, dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Po jakiś 15-20sek silnik pracuje już normalnie, gdy dodam mu tak na 5-6sek trochę gazu aby miał ~1500rpm to również silnik już pracuje normalnie. Ponadto zauważyłem że gdy odpalę auto i sterownik odrazu da mu 1000rpm (aż się lekko rozgrzeje) to stukotu nie słychać ani nie widać), jednak nie widzę żadnej zależności od temperatury zew. do odpalania auta na 800 czy też 1000rpm. Sprawdzałem również czy gdy dłużej zostawię auto na zapłonie (grzanie świec, bo raczej grzeją się dalej nawet jak kontrolka zgaśnie) to objaw dalej występuje. Jedynie co muszę jeszcze sprawdzić to akumulator, po odpaleniu autka po około 3sek lampka na podsufitce dopiero ładnie jasno świeci :) Tak jak wcześniej pisałem wymieniłem wszystkie świece bo 3 były niesprawne, myślałem że ten objaw jest przyczyną nie palenia na wszystkie gary. Dodatkowo wyczyściłem zawór ERG wraz z kolektorem (był straszny syf), dzisiaj czyściłem znów zawór ERG (tragedii nie było ale po przejechaniu ~6000km raczej nie powinien być tak zabrudzony) i dolałem około 0.5L oleju 5W40 Castrola( taki wlałem przy wymianie po zakupie). Postaram się dzisiaj wrzucić jeszcze error log jak tylko odnajdę na warsztacie kabel to bmw. Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie itp. Oczywiście te problemy nie przeszkadzają w normalnym użytkowaniu auta jednak jest to moje pierwsze całkowicie własne autko no i w dodatku takie jakie chciałem więc chce aby wszystko było jak należy. Z góry dziękuje za pomoc.

`

PS: Dodam jeszcze że jest to silnik M47N , 2.0d 150KM bez chipowania, seryjny, stan licznika ~180 000km. Skrzynia manualna 6biegowa.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
sprawdź miernikiem co się dzieje z prądem po odpaleniu auta jak masz te skoki, bo raz że lampka ci się słabo pali to jeszcze wygląda jakby coś mocno prądu na chwilę brało i stąd spadek obrotów. Zawsze coś wyeliminujesz nawet jeśli to nie to :)
szukam
Opublikowano

Dokonałem pomiarów oto wyniki:

 

Napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku: ~12,06V

Napięcie podczas włączenia zapłonu (nagrzewanie świec): ~11,67V (oscyluje wokół tej wartości)

Napięcie po uruchomieniu silnika: ~12,23V (do takiego dąży)

 

Według mnie tragedii nie ma, aczkolwiek zastanawia mnie fakt czy aby świece działały sprawnie (chyba trochę mały spadek napięcia) aczkolwiek nie wiem jakie one mają generować obciążenie dla akumulatora. Postaram się jeszcze dzisiaj pobrać error log silnika programem IMPA to również go tu załączę.

Pozdrawiam Sebastian

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
ładowanie jest aczkolwiek może być za małe, jak zabiorę się z kablami do niej to sprawdzę jeszcze raz może błędnie odczytałem (ciemno było :). Myśle że u siebie na warsztacie lepiej wykonam pomiar.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano

Witam ponownie, dokonałem ponownie pomiaru, faktycznie jest ~14V, poniżej przedstawiam error log, jest tego trochę i nie wszystko nieststy z niego rozumiem. Jeżeli ktoś byłby wstanie mi pomóc byłbym niezmiernie wdzięczny.

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 24.12.2011 22:34:22

ECU: D50M47B1

JobStatus: OKAY

Variant: D50M47B1

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 6 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

4212 4212 Glow plug zylinder 1, Ansteuerung

 

Error counter: 255 Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz Mileage 185340 km

average engine rotational speed 827.47 rpm

coolant temperature 36.07 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 401.73 bar

injection mass index value without mass balance control 13.78 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 478.92 mg/Hub

charge pressure value 994.46 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

 

2. Umweltsatz Mileage 187980 km

average engine rotational speed 965.38 rpm

coolant temperature 1.94 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 425.36 bar

injection mass index value without mass balance control 29.93 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 554.54 mg/Hub

charge pressure value 955.07 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

Unterbrechung Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

 

Error code: 42 12 24 06 00 00 FF 28 48 66 1E 56 33 23 4C 65 00 48 00 00 49 6E 23 34 36 4C 58 61 00 48 00 00

 

-------------------------------------------------------------

 

4222 4222 Glow plug zylinder 2, Ansteuerung

 

Error counter: 255

Logistic counter: 40

 

 

1. Umweltsatz Mileage 185340 km

average engine rotational speed 827.47 rpm

coolant temperature 36.07 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 401.73 bar

injection mass index value without mass balance control 13.78 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 478.92 mg/Hub

charge pressure value 994.46 hPa

 

 

 

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

2. Umweltsatz Mileage 187980 km

average engine rotational speed 965.38 rpm

coolant temperature 1.94 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 425.36 bar

injection mass index value without mass balance control 29.93 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 554.54 mg/Hub

charge pressure value 955.07 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

 

Unterbrechung Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

 

Error code: 42 22 24 06 00 00 FF 28 48 66 1E 56 33 23 4C 65 00 48 00 00 49 6E 23 34 36 4C 58 61 00 48 00 00

 

-------------------------------------------------------------

 

 

4232 4232 Glow plug zylinder 3, Ansteuerung

 

Error counter: 255

Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz Mileage 185340 km

average engine rotational speed 827.47 rpm

coolant temperature 36.07 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 401.73 bar

injection mass index value without mass balance control 13.78 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 478.92 mg/Hub

charge pressure value 994.46 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

2. Umweltsatz Mileage 187980 km

average engine rotational speed 965.38 rpm

coolant temperature 1.94 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 425.36 bar

injection mass index value without mass balance control 29.93 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 554.54 mg/Hub

charge pressure value 955.07 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

Unterbrechung Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

 

 

 

Error code: 42 32 24 06 00 00 FF 28 48 66 1E 56 33 23 4C 65 00 48 00 00 49 6E 23 34 36 4C 58 61 00 48 00 00

 

-------------------------------------------------------------

 

 

4242 4242 Glow plug zylinder 4, Ansteuerung

 

Error counter: 255

Logistic counter: 40

 

 

1. Umweltsatz Mileage 185340 km

average engine rotational speed 827.47 rpm

coolant temperature 36.07 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 401.73 bar

injection mass index value without mass balance control 13.78 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 478.92 mg/Hub

charge pressure value 994.46 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

2. Umweltsatz Mileage 187980 km

average engine rotational speed 965.38 rpm

coolant temperature 1.94 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 425.36 bar

injection mass index value without mass balance control 29.93 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 554.54 mg/Hub

charge pressure value 955.07 hPa

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11730.69 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

 

Unterbrechung Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

 

Error code: 42 42 24 06 00 00 FF 28 48 66 1E 56 33 23 4C 65 00 48 00 00 49 6E 23 34 36 4C 58 61 00 48 00 00

 

-------------------------------------------------------------

 

 

3FF0 3FF0 (3263) air flow meter

 

P3263 Mass or Volume Air Flow Too High due to Sensor Drift

 

Error counter: 255

Logistic counter: 40

 

 

1. Umweltsatz Mileage 185350 km

average engine rotational speed 2261.76 rpm

coolant temperature 55.14 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 685.31 bar

injection mass index value without mass balance control 11.42 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 611.25 mg/Hub

charge pressure value 1151.99 hPa

Linearised APP1 18.11 %

Battery Voltage 14011.66 mV

Vehicle speed 80.93 km/h

Atmospheric-pressure 984.61 hPa

 

 

 

2. Umweltsatz Mileage 187970 km

average engine rotational speed 2041.10 rpm

coolant temperature 51.13 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 724.69 bar

injection mass index value without mass balance control 16.94 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 579.75 mg/Hub

charge pressure value 1122.46 hPa

Linearised APP1 24.41 %

Battery Voltage 14011.66 mV

Vehicle speed 31.58 km/h

Atmospheric-pressure 974.76 hPa

 

 

Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu gro\DF

Test conditions not yet fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

 

Error code: 3F F0 B1 06 32 63 FF 28 48 67 52 69 57 1D 61 75 17 56 52 64 49 6D 4A 65 5C 2B 5C 72 1F 56 20 63

 

-------------------------------------------------------------

 

 

4530 4530 (1297) air charge control, Regelabweichung

 

Error counter: 8

Logistic counter: 39

 

 

1. Umweltsatz Mileage 185730 km

average engine rotational speed 1930.77 rpm

coolant temperature 62.17 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 842.85 bar

injection mass index value without mass balance control 26.39 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 466.32 mg/Hub

charge pressure value 1358.76 hPa

Linearised APP1 54.33 %

duty cycle - exhaust refeeding actuator 0.00 %

duty cycle - air charge pressure controller 91.37 %

Atmospheric-pressure 974.76 hPa

 

2. Umweltsatz Mileage 187650 km

average engine rotational speed 1820.44 rpm

coolant temperature 61.17 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 811.34 bar

injection mass index value without mass balance control 24.42 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 422.21 mg/Hub

charge pressure value 1279.99 hPa

Linearised APP1 100.00 %

duty cycle - exhaust refeeding actuator 0.00 %

duty cycle - air charge pressure controller 92.95 %

Atmospheric-pressure 974.76 hPa

 

 

Ladedruck zu niedrig/positive Regelabweichung

Test conditions not yet fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase

 

Error code: 45 30 31 06 00 00 08 27 48 8D 46 70 6B 43 4A 8A 45 00 74 63 49 4D 42 6F 67 3E 43 82 7F 00 76 63 ==========================

 

Dodam że silnik to: m47n (2.0d 150KM)

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje Sebastian

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.