Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Zastanawia mnie objaw jaki zaobserwowałem w mojej 520.

Mianowicie, chciałbym sie dowiedzieć czy tez tak macie i czy jest to normalne, bo raczej nie wydaje mi sie:

 

Każde załączenie odbiornika elektrycznego (raczej tych większej mocy - wentylator na maxa, światła drogowe) powoduje porządne wachnięcie obrotów na biegu jałowym.

Skręcanie na postoju kołem kierownicy - to samo.

Generalnie auto mam wrażenie ma bardzo mało mocy na biegu jałowym i bez gazu też ciężkawo jest ruszać.

 

Coś mi mówi, że za takie zachowanie odpowiedzialny jest regulator biegu jałowego (w sensie że powinien reagować na zwiększające się obciązenie)

Czy, jezeli regulator biegu jałowego działa ok, to mozliwe że jest coś pogrzebane w ECU i nie steruje krokowcem... innymi słowy - da się wyłączyć (i czy jest mozliwe że mam to wyłączone) reagowanie na zmianę obciążenia ?

 

Czy jest jakiś sposób na diagnozę/test za pomocą interface ODB2 + INPA, bo nie mogę tego nigdzie znaleźć :

- Regulatora wolnych obrotów

- Dostosowania składu mieszanki / ilości powietrza w zależności od obciążenia na biegu jałowym

Opublikowano

To co piszesz to raczej normalny objaw.

Po prostu silnik koryguje dawkę paliwa, żeby utrzymać obroty jałowe w chwili kiedy wzrasta mu obciążenie.

 

Lepiej nic nie ruszaj, wszystko jest cacy i właśnie tak powinno być.

Opublikowano
Może nie do końca jasno się wyraziłem... pisząc wachnięcie obrotów miałem na myśli, ze całkiem sporo spadają... czasem na tyle że zaczynają być odczuwalne drgania, po czym silnik jakby się ratował przed zgaśnieciem i podbija obroty, ale raczej są na niższym poziomie niż przed włączeniem odbiornika prądu.
Opublikowano

Udało mi się znaleźc ciekawy fragment w "Sam naprawiam BMW Serii 5"

 

Strona 86.

"Zawór regulacyjny biegu jalowego reguluje ilośc powietrza do pracy na biegu jalowym z obejściem przepustnicy. Przez to uzyskuje sie ustabilizowaną prędkośc obrotową biegu jałowego niezależnie od tego czy sa włączone dodatkowe odbiorniki energii, jak wspomaganie układu kierowniczego lub sprężarka urzadzenia klimatyzacyjnego"

 

Z tego wynika, że jednak zawór biegu jałowego moze miec na to wpływ... pozostają pytania:

- Czy da sie to przetestowac za pomocą INPA ?

- Czy możliwe jest wyłączenie takiej adaptacji i jeżeli tak to jak to sprawdzic, czy przypadkiem nie jest wyłączona?

- Czy znacie jakieś fajnie zrobione / ilustrowane FAQ na temat czyszczenia "krokowca" i przepustnicy w M52

Opublikowano
Z tego co kojarze jest na bmw5er.pl w dziale DIY. co prawda dotyczy 4.4, ale watek sie rozwinal i opisali jak to zrobic w 2.8. W skrocie to musisz sporo rozbebeszyc, jak dostaniesz sie do krokowca, co go wyjmujeszi przemywasz plynem do czyszczenia przepustnic. W okolicy masz sama przepustnice i odme, wiec warto je skontrolowac. Sprawny krokowiec bedzie "klikal" gdy bedziesz nim obracal w reku.
Opublikowano
Podepnę się pod temat.U mnie(535 v8 1996) jest tak: odpalam obroty około 1000 i po setnej sekundy spadają na 700 dodam gazu i puszczę znowu 700 niby ok,ale gdy zapne D lecą do 550,zapinam P i powoli a nawet bardzo powoli idą w górę do 700.Wpienia mnie to bo od razu przygasają światła.Zdarza się,że nie idą w górę po wyluzowaniu biegu,jednak jeśli zgaszę i odpalę ponownie obroty są znów na 700.Świece,cewki,przepływka,termostat,odma-nowe;przepustnica i krokowiec umyte.Więc o co kaman?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.