Skocz do zawartości

316i - Błędy ABSu i problem z ASC+T


style

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, byłem u elektryka na diagnostyce, ponieważ miałem problem z ASC+T, a chodzi o to, że auto czasem błędnie wyczuwało poślizg/boksowanie kół i przyhamowywało/odejmowało obroty mimo że było suchutko i spokojnie przyśpieszałem.

Przy sprawdzaniu auta znaleziono błedy ABSu o numerach 14,24,34 - udało mi się znalezc opisy tych błędów i ich rozwiązania - mam nadzieje, że znalazłem poprawne opisy tych kodów.

 

AUTO to - BMW E36 316i compact; 1,6 M43B16 z 1998 r.

 

 

14 ABS-valve relay fault

 

Please reset the fault storage and test-drive the car.

Perform a diagnosis again. If the fault is displayed again

please check the valve relay for correct seating and the contacts for

corrosion. Please check, by switching on and off of the ignition, whether

the valve relay pulls on. Please check the voltage

supply at the valve relay.

 

 

24 Wheel sensor / Outlet valve front right

Please check the connection between valve and master relay. Please

also check the action of the master relay and of the valve itself.

 

 

34 Wheel sensor / Outlet valve rear left

Please check the connection between valve and master relay. Please

also check the action of the master relay and of the valve itself.

 

Dziwią mnie te błędy bo kontrolka od ABS nic nie pokazywała i normalnie podczas włączania silnika zapalała się i gasła po chwili, ABS przy hamowaniu również działa (ale niewiem czy na wszystkich kołach (słychac grzechotke przy mocnym hamowaniu np. na mokrym)).

 

Może ktoś mi powiedzieć na czym te błędy polegają (co się stało) i jakie powinny być moje działania teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opisu kodów błędów masz do sprawdzenia czujniki abs, prawy przód ,oraz lewy tył,przekaźnik abs,elektrozawory w pompie.

Jeśli kontrolka na desce się nie świeci, to może być uszkodzony sterownik ABS+T (dość powszechna usterka w E36)lub instalacja elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po kolei - W poniedziałek sciągam koło (prawy przód i lewy tył) i co ? Spróbować przeczyścić te czujniki i zmierzyc je miernikiem ?

 

Tak się zastanawiam czy ten błąd nr 14 nie jest poprostu skutkiem wyskoczenia tych błędów 24 i 34 i jeśli się z nimi uporam to 14 również przestanie wyskakiwać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie jedno mnie zastanawia...

 

Kotrolka ASC i ABS informuje na bank o błędach bo raz niedawno jak odbierałem auto od mechanika, który sciągał koła i czyscił tamte okolice to po wyjechaniu z garazu paliły się kontrolki ABS i ASC bo widocznie którys czujnik sie przykurzył, po przejechaniu paruset metrów zgasły i potem się nie pojawiały.

 

Kontrolka również nie jest wyjęta ani przepalona bo przy odpaleniu silnika ABS i ASC się zapalają i gasną.

 

A przy tych błędach nic się nie pali... potrafi ktoś to wytłumaczyć ?

 

Skomplikowana sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzonym czujniku,czy przekaźniku,kontrolka powinna palić się cały czas.Jeśli błędy dały się skasować oznacza,że nie są aktywne,lecz np sporadyczne,lub w pamięci (np po odpięciu czujnika).Nie kontaktuje coś,błoto na koronkach abs,zawieszający się przekażnik, itp.

Przy załączeniu zapłonu system jest testowany i jeśli przy uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie,to oznacza ,że sterownik sądzi,że wszystkie elementy są sprawne.Jesli mimo wszystko tak nie jest i są problemy z systemem,to Autodata i miernik w rękę i po kolei mierzenie rezystancji,sprawdzenie połączeń,kostek,kabelków.

Czy błędy można skasować?Czy powracają od razu po skasowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, błędy były skasowane i był restart adaptacji. Jeden dzień był ok, a potem problem znowu zaczął się pojawiać. Jak byłem ostatnio na kompie to błędy wróciły i każdy z nich wystąpił 254 razy bo pisało na diagnostyce tak pod nimi. Więc prawdopodobnie błędy pojawiają się, lecz niewiem czy zaraz po odpalneiu silnika czy po jezdzie, ale chyba wydaje mi się, że po jezdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sorry ze tak późno się odzywam ale ostatnio nie zajmowałem się ta sprawą.

Czuujniki od ASC+T to są te same co odpowiadają za ABS. Przeczyscic go raczej nie dam rady bo podobno wyciagnąc ten czujnik i go nie urwac graniczy z cudem.

 

Aż tak tego systemu nieznam no ale, mysle ze to i silnik przymula i abs hamuje no i problem w tym ze czasem błędnie, kiedy przyspieszam na suchym i niema zadnego uslizgu. Tak myslałem, że może bym sprobował odpiac obie przednie wtyczki od ABS i wtedy pewnie nie miałbym ABS i nie działałby mi ASC+T, ale problem przejsciowo bym rozwiazał ?

 

Problem jest specyficzny bo NIE PALĄ SIĘ KONTROLKI od ABS i ASC+T tylko po zapelniu się silnika gasną, więc nie pokazują żadnych błędów i gasnąc mówią ze system jest sprawny - jeden i drugi.

 

Byłem ostatnio u innego elektryka i pokazało błędy na INPIE - 33,146,149

 

33 to prawe przednie koło, reszte niewiem...

 

Elektryk mówił, że on by stawiał na:

 

a) padnięty czunik

b) droge komunikacyjna między sterownikiem a czujnikiem (kable przewody)

c) krzywą zębatkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.