Skocz do zawartości

Chałasujące nivo


celyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z układem nivo, chodzi o to ze podczas pracy silnika w samochodzie strasznie słychać takie gruchanie rosnące wraz z obrotami silnika. Na początku myślałem że to pompa, wymieniłem pompę i gruszki (używane) bo była już za twarda, olej był zalany atf :evil: więc też został wymieniony na zalecany, no i niestety nie pomogło. Obsłuchałem ze ten dźwięk pochodzi z przewodu od pompy który prowadzi do niva ( myślę że to przewód ciśnieniowy) samochód może i stoi wysoko ale odpiąłem cięgno od nivomatu ( tego rozdzielacza od regulacji wysokości) i opuściłem ją oczywiście na chodzącym, hałas nie ustał. Jak podnosiłem i opuszczałem samochód to ten nivomat w pewnej pozycji dziwnie rzęził. I mam takie pytanie, czy w układzie nivo olej cały czas krąży, w stałej pozycji samochodu olej wpływa do nivomatu i jest kierowany na powrót czy niwomat blokuje dopływ oleju a olej jest w tym momencie cały czas tłoczony a powrót służy tylko wtedy gdy olej jest upuszczany z amortyzatorów np podczas gdy auto się opuszcza. Może po prostu mam rozwalony nivomat? BMW E34 95r kombi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to działa tak, że zawór obok dyfra jak potrzeba dopuszcza ciśnienia na gruchy i się zamyka. W Nivo olej nie krąży cały czas. Podobnie, jak obciążenie spadnie to upuszcza ciśnienia i olej wraca powrotem do zbiornika wyrównawczego.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego co sie orientuje to ten zawór nie może zamykać całkowicie oleju z ciśnieniem bo to by było straszne obciążenie dla pompy, on po prostu przekierowywuje olej na powrót a jak jest potrzeba to do pompowywuje amory lub upuszcza z nich olej, tak moim zdaniem to powinno wyglądać, chyba ze tu coś innego wymyślili. I moja teoria wygląda tak ze ten zawór mógł się uszkodzić i po prostu nie puszcza oleju na przelew a pompa cały czas tłoczy i z tond te dźwięki, ale z drugiej strony to przy do pompowywaniu w amory powinna być jakaś zmiana w dźwięku a tu nic. A może to po prostu jest taki traf że obie pompy są na rozsypce? :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak piszę, pompy z NIVO i bez mają takie samo ciśnienie 130 Barów, czasami ludzie piszą, że jak wyrzuca się NIVO to trzeba pompę zmieniać, ale to bzdury. Pompa tak żadko dopompowuje NIVO, że nie musi mieć większej wydajności. Układ jest bezgłośny, jeżeli coś słychać to tylko wtedy jeżeli jest zapowietrzony. Odpowietrzasz na regulatorze wysokości od NIVO, pod takim gumowym kapturkiem.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ jest odpowietrzony, ale ten hałas z skądś jest. Mi chodzi o to że jak pompa cały czas podaje na rozdzielacz to on nie może być zamknięty bo pompa by nie wytrzymała długo, rozdzielacz powinien to przekierowywać od razu na powrót omijając amory. Przykład na pompce paliwowej, pompka pompuje do silnika a z silnika nadmiar wraca z powrotem.

A tak poza tym to co zrobić z tymi 2 przewodami co idą do tyłu jak chce wywalić nivo. Połączyć je ze sobą przy pompie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.