Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze swoim is'em codziennie rano po przestanej nocy a zwłaszcza przy niższych temperaturach mam problem przy zmianie biegu z 1 na 2 (i tylko z tą kombinacją jest problem), nie chce wejść 2-ójka i zgrzyta aż na lewarku czuć "zęby" w skrzyni. Lewarek nie chodzi z byt ciężko a inne biegi wchodzą bez problemu.Jak już się rozgrzeje silnik i skrzynia problem znika. Stan oleju w skrzyni sprawdziłem i jest ok. Przeszukałem forum i nic nie znalazłem co by odpowiadało moim problemom ze skrzynia, wiec proszę was o pomoc

Opublikowano
Nie przejmuj się to chyba standard ... ja tak mam teraz i tak miałem we wczesniejszej e30
Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Opublikowano
No to trochę mnie pocieszyłeś bo już kombinowałem ze wszystkim i nie mogłem dojść co to jest. A jest możliwość że zajadę tak skrzynię?
Opublikowano

byle nie robiło wrgrdtr i będzie ok.Wyczuj moment. Zawsze odpalaj i czekaj az wskazówka temp. sie ruszy....

Nie jezdzi na zimnym silniku bo BMW tego nie toleruje ...Silnik jest dostosowany do temp. pracy ok. 90`C

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to silnik nie toleruje jazdy na zimny?? Pierwsze słysze, ja zawsze ruszam autem pod odpaleniu i tak wsystkie instrukcjie piszą. Fakt, nie kręszisz silnika na zimno do 5tyś tylko delikatnie do 2tyś, jak już sie ruszy to do 3tyś.

Odnośnie skrzyni, to jesty ti typowy objaw jak skrzynia jest zalana zwykływk olejem 75w90 lub 80w90 (bo jakiś barana zamiast ATF, wlał takie gówno). Ja mam wlany ATF220 z mobila i przy nawet minus 200 nie mam problemów z biegami, chodż może dwójka rzeczywiście minimalnie ciężkej wchodzi, ale bez przesady. Ja to bym u siebie zrzucił na przbieg, bo ponad 300tyś musi się jednak odbić w nawet minimalnym stopniu na skrzyni. Po za tym przy większych przebiegach w skrzyniach tych lubi wysiadać łożysko pierwszych dwóch biegów, i przez to też może być jakiś większy opór z łaczeniem biegów. Jest w takim przypadku słychać na wolnych obrotach takie dziwne delikatne stuki które mijają po wciśnięciu sprzęgła. Większość zwala to na łożysko oporowe , a to jednak właśnie te łożyska. Da się z tym jeździc, ale denerwóje strasznie.

O ile nie ma jakiś niepokojących objawów (wycie skrzyni lub jakieś stuki w niej) to możesz spać spokojnie.

 

PZDR>

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak wyżej, radził bym Ci wymianę oleju na coś "dobrego".
Będziesz Mógł Więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.