Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam 750i 96r, silnik w super kondycji- zmieniony, wszystko szczelne - żadnego lewego powietrza, wyciekającego oleju.

Przewody wysokiego, świece, cewki, przepływki,lambdy i separatory odm nowe a samochodem mimo tego trzęsie, szarpie nie chodzi równo. Samochód moc ma normalną.

Przy starym silniku był gaz JTG icom chyba v-gen sterowany mapami paliwa, jakoś tak :) w tej chwili jest zupełnie zdemontowany.

W związku z powyższym moje pytanie brzmi czy komputery mogą być rozjechane że tym samochodem tak trzepi??

Na co ewentualnie zwrócić uwagę?

Mam kompy na podmiankę tylko bez ews i nie wiem czy da się jakoś coś zrobić żeby to poszło???

Może komuś coś przychodzi na myśl co to może być??? Co jeszcze sprawdzić???

Będę bardzo wdzięczny :roll:

Opublikowano
Jeżeli w aucie był gaz, to jest prawdopodobne, że popadały wtryski...
Opublikowano

Tak było by zgadzam się, ale pod maską siedzi wszystko nowe oprócz wiązki i komputerów dme :)

Dla tego mnie to strasznie dziwi czemu tak się dzieje...

Mam disa postaram się jutro porobić zdjęcia błędów na silniku, to wstawię fotki...

Wcześniej nie napisałem bo zapomniałem zaraz po odpaleniu odczuwa się na zimnym silniku troszkę słabszą moc,

ale chwile się zagrzeje i jest dobrze.

Naprawdę dziwny przypadek z tym moim samochodem :)

Opublikowano
To sprawdź jeszcze pompę paliwa. W autach jeżdżących na gazie, w których właściciel często jeździł na benzynowej rezerwie, padają pompy...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam takie pytanie dotyczące przepływomierzy czy po odłączeniu kostek reakcja powinna być natychmiastowa z prawej jak i z lewej strony?

Sprawa u mnie wygląda tak:

po odłączeniu prawego przepływomierza obroty spadają tak jak by samochód miał zaraz gasnąć, po odłączeniu drugiego reakcji prawie w ogóle nie ma nawet przestaje trzęść samomochodem, pracuje równo tylko brak mu mocy, wartości sprawdzane miernikiem różnią się na obu stronach, na tej bez reakcji wartości są na minus tak jak by gdzieś robiły zwarcie z masą.

Czy ktoś mi powie co powinienem zrobić w tym przypadku?

Czy wymienić wiązkę czy nie pchać się w koszta i spróbować się tym pobawić?

W disie błędy głównie: wypadający zapłon, coś z obrotami wału, sondy lambdy ale założyłem zupełnie nowiutkie więc to chyba skutek a nie przyczyna.

Opublikowano
Hej, mówiłem, że to nie sondy, a nie chciałeś słuchać. Podpowiem Ci, że masz zły stosunek powietrza do paliwa, a szczegóły były poruszane na forum wiele razy, nawet kiedyś był wątek, w którym walczyliśmy z M73 chyba z dwa tygodnie z takimi objawami jakie masz. Niestety nie mam czasu, żeby wszystko od nowa roztrząsać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Wiem przegłądałem forum, wiele opcji jest jedni piszą tak drudzy tak, próbowałem już chyba na każdy możliwy sposób co było opisane, ogółem poświęcam cały wolny czas temu autu jak tylko mogę, choć mi nie wychodzi, moje miasto to taka dziura, tutaj nikt nie wie co poradzić, a nie wspomnę o podłączaniu do kompa bo to tutaj nie realne, więc sam kupiłem Disa. Chciał bym już postawić auto do mechanika zapłacić konkretne pieniądze i mieć na 100% zrobione auto.

Jak możesz i nie sprawi to tobie problemu czasowego to prosił bym ciebie o opisanie jak to zrobić ustawić mieszankę-tego pana post wyżej.

Opublikowano

Co do tych postów pasują tylko objawy, typu szarpanie, rzucanie silnikiem, brak mocy.

Po odpięciu wtrysków po kolei praca zmienia się wiec przepala i wtryski też podają paliwo.

Zapale rano auto to silnik pracuje w miarę dobrze do momentu kiedy wskazówka temperatury nie przejdzie poza niebieskie pole wtedy wszystko się zaczyna,

nie jest to wina uszczelek pod głowicą na pewno również.

Nie wiem sam ja strzelam na wiązkę kabli ponieważ wszystkie kable są tak poszarpane że możliwe że gdzieś są przebicia.

Co do Disa to zrobię zdjęcia w środę ponieważ niestety praca goni.

Teraz to co wymieniłem w ostatnim czasie:

Przewody, świece, kopułki z palcami, Separatory odm z mieszkami, cewki,

KURcze wszystko w raz z silnikiem, stare zostały komputery i wiązka.

Chciałem jeszcze podmienić kompy ale niestety nie mam ews :mad2:

Opublikowano

Na wstępie przepraszam za spóźnienie miałem w środę napisać, ale mi nie wyszło, cóż podłączałem kompa i wyszło mi tak :D

błędy:

standardowo 4 sondy że robią jakieś błędy ,

coś takiego jak- engine torque, bank comparison

podgląd parametrów:

pokazuje dziwnie, że

strona 1-6 404 stepnie celcjusza przed katalizatorem, masa powietrza w okolicach 28 kg/h

strona 7-12 200 stopni celciusza przed katalizatorem, masa 11 kg/h napiecie przepustnic tak samo w połowie różne

Na tych przepustnicach zapomniałem jakie napięcie było ale na pewno tez strona 7-12 połowa mniejsze.

 

A i mam takie pytanie z przodu pod korkiem oleju są takie dwie bańki z podciśnieniem chyba

chciał bym się dowiedzieć co to jest i do czego służy????

 

Za barak zdjęć również przepraszam, nie wyrobiłem się czasowo, jutro mam wolne to postaram się wszystko dobrze sfotografować i wstawię. :oops:

Opublikowano
Sondy będą zawsze wywalać błąd jeśli jest coś zapłonem. Wymieniłeś/sprawdziłeś czujnik położenia wałka? masz 100% pewność ze nie ciągnie lewego powietrza? Możliwe ze przepustnice się zacinają, albo katalizatory są zapchane.
Opublikowano

Tam wyżej napisałem przepustnice a się pomyliłem i to chodzi o przepływomierze, :lol:

Przepustnice na 100 ok bo podmieniałem, przepływomierze również.

Co do katalizatorów jak je łatwo sprawdzić bez wycinania bo nie mam pojęcia- stacja diagnostyczna pomoże????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.