Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam i nigdzie nie mogę znaleźć, podpowiedzcie gdzie lub jak szukać ewentualnie pomóżcie z takim problemem:

- wentylator/wiatrak chłodnicy nie wyłącza się, chodzi non stop nawet po wyjęciu kluczyka

 

Zaczęło się od tego, że włączał mi się wentylator w korkach, ale przy temperaturze zew. 0-5 stopni. Wcześniej wentylator rzadko włączał się nawet w największe upały. Włączał się ale na dłuższej prostej zaraz się wyłączał, aż do wczoraj. Wtedy wiatrak zaczął chodzić z tym, że już nie przestał dopóki nie odłączyłem akumulatora. Jak wracałem do domu cały czas chodził, ale silnik osiągnął normalną temperaturę (wskazówka w pionie). Z parkowaniem było za to jakoś słabo bo na wolnych obrotach zaczął mocno falować, a obroty spadały prawie do zera - wcześniej nigdy tak nie miał.

 

Znalazłem posty, że to może czujnik temperatury na chłodnicy padł (inaczej zwany włącznikiem wentylatora) i np. po odpięciu tego czujnika wentylator powinien się wyłączyć. Niestety lipa jak chodził tak chodzi.

 

Visko? - jakoś nie mogę tego problemu powiązać z viskiem, ale może nie do końca rozumiem działanie.

 

Znalazłem też info o 2 czujnikach na silniku. Też od temperatury. Że niby jeden czarny a jeden niebieski. Jeden miałbym podawać temperaturę do wskaźnika w zegarach a drugi do komputera. Ten od komputera byłby przyczyną?

Gdzie znajdują się te czujniki? Da się tam łatwo dotrzeć? Na realoem coś jest namalowane ale nie do końca zrozumiale jak dla mnie. Zerkałem pod maskę i ni cholery nie mogę nic znaleźć. Trzeba rozbebeszać silnik?

 

Pomóżcie zdiagnozować

/Krzysiek

Opublikowano
tez mialem z tym problem, u mnie po docisnieciu przekaznikow w skrzynce bezpiecznikow, wentylator wylaczal sie, sprawdz moze u Ciebie jest tak samo, jak tak, to wyjmij odpowiedzialny za to przekaznik, prysnij wd-40 lub czyms w tym rodzaju i wloz spowrotem, mocno docisnij, lub wymien dany przekaznik
Opublikowano

Widać 3 nad ranem to było już za późno na stworzenie odpowiedniego zapytania w wyszukiwarce. Grzebałem, grzebałem i wszędzie tematy o visko.

Dzięki za naprowadzenie zaraz lecę sprawdzić metodę.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zadziałał wyżej wspomniany sposób z wyciągnięciem i przetarciem przekaźników, w końcu nie muszę odpinać akumulatora, żeby wyłączyć wentylator... ale:

 

1. Gdy już włączy się wentylator to po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wentylator od razu też się wyłącza? Według mnie nie powinno tak być. Jak już się włączył to powinien podziałać aż do zmniejszenia temperatury na silniku, a nie od razu po odłączeniu zapłonu. Taki objaw to też problem z przekaźnikami?

 

2. Nawet przy temperaturze 0-5 stopni np. przy jeździe po parkingu lub w korkach zdarza się, że wentylator zaczyna chodzić. Nie miałem wcześniej takich akcji nawet latem. Wskazówka temperatury jest generalnie w pionie.

To też może być zależne od przekaźnika? Czy może jakiś czujnik?

 

BTW

Nowy przekaźnik można kupić bez problemu w sklepie z częściami motoryzacyjnymi czy zostają tylko raczej używane i allegro?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.