Skocz do zawartości

nie palił na benzynie, teraz nie pali tez na gazie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem od niedawna posiadaczem i forumowiczem. I mam pierwszy problem z bunią. Przegrzebałem juz forum i rzadko kto dokancza temat dlatego postanowiłem zalozyc nowy.

Opisuje co dolega.

Motor M40 1,8i. Zagazowany - prosta instalacja. Zaniedbałem tankowanie benzyny do momentu aż przy grzaniu auta mi zbraklo. Awaryjnie odpalilem na Lpg, dziwnie chodził (wysokie obroty) nawet jak sie nagrzal i tak juz zostało do konca(1200 na luzie). Wieczorem dolałem piątkę benzyny liczac ze nic sie nie stalo. Niestety na benzynie juz nie odpalil. Przełączałem na benzyne w trakcie jazdy, nie chciała zaskoczyc, silnik chodził jakby na oparach, kilka razy załapał na benzynie, ale nie dawała sie wkrecic w obroty. W domu sprawdzałem pompe na krótko, chodziła. Przekaznik na zworkę, pompka wystartowała bez zapłonu. Więc chyba pompka ok. Dolałem 15l paliwa i dalej ten sam problem. Auto słuzy mi w pracy wiec kilka dni pojezgdziłem palac na samym gazie. jezdzac na Lpg wydawało i sie jakby spadal poziom paliwa. pod autem brak plam wiec układ raczej szczelny.

W sobotę chciałem wybrac sie do mechanika, przejezdziłem pol dnia po miescie szukajac paru pierdół ktore chciałem przy okazji wymienic. Wrociłem do domu auto po drodze było oki. Postało jakas godzine. Nawet dobrze nie ostyglo, pale (na LPG) i nawet nie kaszlnęła, kilka prob z wcisnietym gazem i strzał chyba w przepływke. Kilka razy zaskoczyła jakby nie na wszystkich garach i miała tylko obroty powyzej 3000. Dzis zmieniłem swiece i przewody a dalej jest to samo. Przy probach uruchomienia czuc pod maska paliwo i Lpg w zależnosci od tego na czym probuje palic.

Proszę o pomoc, konkretnie co to moze byc biorac pod uwagę ze auto do konca na LPG jezdzilo normalnie. Pomozcie bo na auto nie chca dac mi L4 ;) ewentualnie dajcie namiary na jakiegos mechaniora z okolicy Dęblina bo tych ktorych znalazłe boja się BMW.

Opublikowano
Kolego na początek do sprawdzenia całość układu dolotowego.Po strzale mógł jakiś wąż lub guma na antywybuchu spaść i łapie lewe powietrze. Co do obrotów to silnik krokowy radze wyczyścić w banzynce i dobrze go wysuszyć. Następna sprawa zapewne masz gaz I generacji to należało by go też czasem dobrze wyregulować i wymienić filterek. Takie odpalanie bezpośrednio na gazie może prowadzić do przemarzania reduktora,a wtedy źle pracuje(ale to tylko teoria gdyż niektórzy cały żywot jeżdżą w taki sposób :wink: ). A co do przepływki,hmmm, po konkretnym strzale mogło ją wygiąć - ale to sobie zobaczysz na jej klapkę. W instalce I generacji i tak nie potrzebujesz przepływki ani lambdy do niczego bo i tak piszesz że na gazie odpalasz bezpośrednio czasem :wink:
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Dzieki za cenne rady. Co do przepływki to klapka jest ok, luźno chodzi czyli o ile mi wiadomo chyba tak musi być i nie jest pogięta. Obejrzę jeszcze dolot i zabiorę się za silniczek krokowy. Mam jeszcze pytanie co do sondy lambda. Jakie są objawy jej uszkodzenia? ... bo wolalbym nie musieć wiecej uruchamiac silnika na gazie.
Opublikowano
Kolego przepływka może od środka iść na płytce przewodzącej. Sonda uszkodzona źle ustala mieszankę i przez to więcej pali. Możesz sobie ją pomierzyć miernikiem ,sygnał bierzesz z czarnego przewodu"+" a minus z aku. Miernik powinien ci pokazywać wartości od 0-1V.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
No i usterka usunieta. Koklego dzieki za wskazowki, okazało się że przy wystrzale spadł przewod od kolektora dolotowego i ten cienki przewod podciśnieniowy i była delikatnie rozszczelniona guma uszczelniajaca przepływki - dlatego były problemy na gazie. Zostało mi jeszcze wymienic filtry w reduktorze i spuścic olej gazowy. Co do benzyny okazałop się że przycierała się pompka i zapobiegawczo wymieniłem filtr paliwa i autko hula.Na kompie błędów nie ma. Koszty niewielkie. Takze dzieki kolego za pomoc. Pozdawiam. Temat można zamknąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.