Skocz do zawartości

pytanie o steptronic 523i se rok 98


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie jadąc na D sobie spokojnie jeżeli przestawie dzwignie w lewo tam jest M/S tzn manual/sport(chyba).

czy to sa dwa różne programy czy po przestawieniu dzwigni porostu to jest jeden program manual sport ?

czy przy przełączaniu biegu w górę/dół trzeba odpuszczać pedał gazu czy trzymać wciśnięty i tylko dzwignią w góre/dół ruszać?

czy jadąc przykładowo 100km/h(np z D) moge dzwignie przestawic w lewo i zredukowac do 3?

 

JAK TO DZIAŁA ...........

DZIĘKUJĘ

noga w chłodnicy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak przestawisz dźwignię w bok, włącza się sport, na zegarach świeci "S", i skrzynia nadal sama zmienia biegi, tylko w trybie sportowym.

Jak masz już na "S" ruszając lewarkiem na "+" lub "-" włączysz tryb manualny, na zegarach pokaże ci się aktualnie włączony bieg.

Przy manualnej zmianie biegów nie ma potrzeby ujmowania gazu, trzymasz normalnie i machasz wajchą.

Skrzynia jest tak skonstruowana, że nie pozwoli przeciągnąć biegu za wysoko, ani tez nie pozwoli zejść za nisko, wtedy sama zmieni bieg, dlatego nie ma sie co obawiać, że wsadzisz nie odpowiedni bieg.

Tryb sport można też włączyć używając kickdowna, czyli wciskasz gaz do oporu (poczujesz takie "klik" pod pedałem, jakby przełącznik) i dokąd trzymasz tak gaz, auto ciągnie maksymalną dostępną mocą zmieniając biegi zazwyczaj na końcu obrotomierza. Jak masz skrzynie GM to w trybie sport 3, 4 i 5 są spinane na sztywno, zaś w normalnym trybie "D" tylko 5 bieg blokuje na lock up.

Opublikowano
Witam.Po pierwsze to masz skrzynię tiptronic. Przestawiając lewarek tylko w lewo wchodzisz w tryb sport-powoduje to zmianę biegów przy wyższych obrotach silnika.W trybie sport ponadto można manualnie zmieniać biegi bez konieczności zdejmowania nogi z gazu.Możesz także redukować skracasz,wtedy tylko żywotność swojej skrzyni.
Opublikowano

czyli jadąc na D moge tylko przestawić dzignię w lewo i bez ruszania wajchą same sie biegi zmieniaja i wtedy jest na sport lub także moge sam zmieniać biegi w góre lub dół tak?

 

i co to znaczy ze 5ty bieg sie blokuje na lock up a reszta na sztywno sorki ale swieżak w automatach jestem

 

baaardzo dziękuje za pomocne wyjasnienia

noga w chłodnicy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW miało skrzynie steptronic, tiptronic to w VW.

Lockup to blokada biegu, czyli jest połączony na sztywno bez strat na hydraulice, czyli tak jakbyś miał manualnie załączoną 5.

Opublikowano
Shadow69 z tego co się orientuję to steptronic był montowany w siódemce i w tej skrzyni nie można było zmieniać biegów ręcznie.No ale mogę się mylić. Poza tym grupa VW ma wspólne skrzynie z BMW np. 5HP-24 montowana w BMW E-39 535 i Audi A8 4,2 Quatro z dodatkową przystawką na przedni napęd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

535i ma skrzynie bodajże ZF, a one były montowane nie tylko w BMW.

Steptronic to po prostu automat z możliwością manualnej zmiany biegów, bmw tak nazwało skrzynie.

Stare 7 bez możliwości ręcznej zmiany biegów miały zwykłe automaty, to nie steptronic.

To jest steptronic: http://www.thecarspy.net/images/25750.jpg

A to ze starej 7: http://img.archiwumallegro.pl/?1300318347

Opublikowano

mam identyczną jak na zdjęciu 1 ale jescze nie próbowałem tego sport/manual trybu.

nie jest to chyba dobre dla skrzyni

noga w chłodnicy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro by to było niedobre dla skrzyni, po co producent by to zakładał?

Jazda po dziurawych drogach (czytaj polskich) też jest niedobra dla zawieszenia, więc mamy odstawić samochody i chodzić pieszo?

Nie ma co popadać w skrajności, masz takie coś, to się ciesz, używać nie musisz jak nie chcesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.