Skocz do zawartości

racing46

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E60 535d

Osiągnięcia racing46

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Zdaję sobie sprawę, że zdalnie, bez kumatego mechanika niewiele rozwiążę :-) Ale tych mechaników już trochę odwiedziłem, więc dlatego sięgnąłem do forum. Nie doszukałem się w necie by ludzie mieli problemy z pęknięciami bloku w jakiejkolwiek wersji M57, a na to wiele wskazuje. Chciałbym jedynie mieć pewność że sprawdziłem wszystko zanim zacznę rozważać wymianę silnika.
  2. Dzięki za podpowiedzi. Zrobiłem test na obecność CO2 w spalinach i barwnik z niebieskiego zmienił się na zielony, więc są jakieś przedmuchy. Tego obawiałem się najbardziej, bo już miałem nieprzyjemne przejścia z tym silnikiem. 2 lata temu auto kopciło na biało i uciekał płyn chłodniczy. Mój mechanik nie myśląc zbyt długo ściągnął głowicę zakładając że poszła uszczelka pod głowicą. Uszczelka wyglądała OK, a mając ściągniętą głowicę dałem ją do testu szczelności i przy okazji do pełnego remontu (auto ma 250tys przebiegu). Blok nie był testowany, ale nie było widać pęknięć na cylindrach. Po złożeniu silnika problem nie ustąpił, a faktyczną przyczyną okazała się dziurawa chłodnica spalin EGR. Po wymianie chłodniczki miałem rok spokoju, a remont głowicy okazał się zbyteczny, choć cieszyłem się że auto posłuży na dłużej. Kolejny rok także nie było problemów poza tym wyrzucaniem płynu na autostradzie (nie dymi itp.). Rocznie robię ok 30tys km. Wygląda na to że gdzieś jest jakieś małe pęknięcie, które przy dużym obciążeniu silnika przepuszcza spaliny do układu chłodnicznego. Co może być przyczyną? Padła ta nowa uszczelka? Padła głowica, pomimo iż podczas testów była sprawna? Pęknięty blok? Znowu chłodniczka EGR? Jest jeszcze coś co mógłbym sprawdzić?
  3. Witam serdecznie, Mam z moim autem E60 535d z 2006 roku problem, z którym nie uporało się dotąd kilku mechaników. Przy dłuższej jeździe (ok 10 minut) z prędkościami powyżej 180km/h zaczyna wyrzucać płyn chłodniczy przez korek, jeśli w porę tego nie wychwycę dochodzi do wzrostu temperatury silnika i komunikatu "engine overheated, drive moderately". Dzieje się tak niezależnie od temperatury na dworze, także przy mrozach. Z tego co pamiętam do tej pory sprawdzone m.in: - wentylatory sprawne - pompa wody sprawna - wyczyszczona chłodnica wody - wymienione oba termostaty na nowe - w komputerze brak błędów - oczywiście przy okazji powyższych problemów wymieniany był płyn chłodniczy i odpowietrzanie Temperatura w ukrytym menu wskazuje w okolicach 90*C i nie przekracza 92*C, a mimo to wyrzuca płyn chłodniczy. Przegrzewanie silnika następuje dopiero gdy wyleci za dużo płynu. Auto nic nie dymi, nie buczy, ma moc i nie odnotowuję innych problemów (no może poza dość dużym spalaniem jak na diesla 9-14l). Auto nie gubi wcale płynu nawet przez wiele tygodni, do czasu wjazdu na autostradę... Pomóżcie please, bo jak tu jeździć wolno po autostradzie takim autem ;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.