Skocz do zawartości

Inter

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Głogów

Osiągnięcia Inter

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Najlepiej mieć żarówkę 12V z dwoma kabelkami. Jeden podłącza się pod masę a drugi po kolei wpina się w przewody od sterownika centralnego lub siłownika "master". Jeśli na przewodzie będzie + to żarówka po prostu się zaświeci. Jeżeli sterowanie otwieraniem i zamykaniem jest poprzez podanie impulsu masy na przewód, to nawet biorąc pod uwagę oporność żarówki impuls masy, jaki przejdzie przez żarówkę wystarczy żeby wysterować. Moim zdaniem to jest najlepszy sposób na szukanie przewodów do sterowania centralnym - warunek: sterownie musi być poprzez podanie impulsu masy na dwóch przewodach.
  2. Ja słyszałem takie coś: Nie kupuj samochodów na F, czyli ford, fiat, francuz i... fucken opel :twisted2:
  3. No cóz, dziękuję za dobre słowo :) Rzeczywiście zrobię to na co będę miał ochotę i jak narazie to wiem jedno: nie mam ochoty odchodzić stąd na dobre :D A z tym oplem to nie jest tak, że sprzedałem Becie i kupiłem opla. Po prostu "wpadł" mi w ręce (bez kosztów ale i bez możliwości jakiegokolwiek wyboru) i na razie przy tym muszę zostać. Zaglądać napewno tu będę.... tak długo aż wreszcie pochwalę się, że mam swoją E36 :lol: Pozdrawiam
  4. Witam! Właśnie sprzedałem swoją Becię i w związku z tym postanowiłem się pożegnać. To forum bardzo dużo mi pomogło w mojej krótkiej karierze posiadacza BMW, więc czuję się zobowiązany podziękować za wszelką pomoc mi okazaną. Nie napisałem zbyt wiele postów ale to chyba dlatego, że dość sprawnie posługiwałem się opcją SZUKAJ :lol: Mam nadzieję, że nie żegnam się na zawsze, bo wciąż moim marzeniem pozostaje E36 :D Na razie z przyczyn finansowych muszę pozostać przy Oplu. Pozdrawiam wszystkich.
  5. Witam! Mam pytanie dla zorientowanych. Jak w temacie. Czy silnik M40 ma kolizyjny rozrząd czyli jeśli zerwie się pasek rozrządu to tłoki "spotykają" się z zaworami co skutkuje remontem głowicy? Niemiec mnie zapewniał, że rozrząd był robiony ale trochę nie wierzę w zapewnienia odkąd w Oplu miałem podobne zapewnienie i potem musiałem remontować silnik po tym jak strzelił pasek z przebiegiem 145kkm.
  6. Witam! Według tego dekodera VIN http://www.e34.de/vin/index.php wychodzi że w autku z kimą powinno wejść 6,3litra a bez klimy 6,1. Pozdrawiam
  7. Inter

    Kontrolka Check Engine

    Z uwagi na brak odpowiedzi postanowiłem zrobić małą prowokację. Sprowokowałem swój samochód oczywiście :lol: Włączyłem silnik i odłączyłem na krótko wtyczkę przepływomierza aby motronic wyłapał błąd właśnie przepływomierza. Następnie zgasiłem silnik i... standardowo tj. żaróweczka do kabelka, zapłon, pięć razy gaz i... żaróweczka pięknie mruga błąd 1215 czyli błąd przepływomierza. I teraz tak: czy motronic może pamiętać więcej niż jeden błąd? Jeśli tak, to czy je "wymruga"? No i jeśli mam tylko jeden błąd (bo tylko ten jeden wymruguje) to dlaczego przed moją "prowokacją" nie chciał wymrugać kodu 1444 czyli "brak błądów"
  8. Inter

    Kontrolka Check Engine

    No więc tak: podłączyłem sobie wszystko wg ostatniego postu i... Eureka!!! Zadziałało. To był rzeczywiście 12 pin w okrągłym złączu obok złącza diagnostycznego (w moim E30 316i kolor przewodu - brązowy). Przekręciłęm kluczyk na zapłon, pięć razy machnąłem pedałem gazu i kontrolka ożyła, pięknie wymigała mi kod 1215 i powtarzała go tak długo aż nie wyłączyłem zapłonu. Z moich spisów kodów wyszło mi, że mam problem z przepływomierzem powietrza. No jasne, pomyślałem, miałem problem z przepływomierzem i całkiem niedawno go wymieniłem, więc pomyślałem, że motronic poprostu trzyma go jeszcze w pamięci. Postanowiłem odłączyć akumulator na jakiś czas, żeby wykasować wszystkie "byłe" błędy z pamięci i tak też uczyniłem. Po podłączeniu akumulatora postanowiłem odpalić silnik i trochę pojeździć, żeby motronic wyłapał ewentualne błędy. Pojeździłem, podłączyłem znowu żarówkę i... znowu rozpacz. Otóż żaróweczka zaświeca się po pierwszym naciśnięciu pedału gazu i już nie gaśnie, bez względu na to, co robie później, czyli nie ma reakcji na kolejne naciśnięcia pedału. Żaróweczka gaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu. Co to oznacza :?: :?: Czy znowu coś źle robię :?: :?: Czy może jest tak, że mam takie błędy, że potrzebna jest jakaś gruntowna poważna naprawa, bo przecież ta żaróweczka jest podłączana w miejscu gdzie podobno amerykańskie wersje mają podłączoną kontrolkę CHECK ENGINE na zegarach. :?: Radźcie coż mam czynić
  9. No ale chyba przełożenie z sinika M40 na M43 to nie takie hop-siup. Napewno inne poduszki, uchwyty no i nie wiem jak ze skrzynią biegów...
  10. No i zrobione. Rzeczoznawca obejrzał auto i pozwolił mi naprawiać więc nie pozostało mi nic innego jak tylko ożywiać moją becię. Okazuje się, że odszkodowania w związku z dziurami i innymi studzienkami to dość powszedni proceder. Beż żadnego marudzenia zgłoszenie zostało przyjęte i teraz czekam na kasę. Wypłacą mi około 800zł a koszty naprawy wyniosły mnie 400 (w tym olej z filtrem) więc mam załatwioną wymianę oleju i jeszcze na tym zarobię :lol: choć wolałbym mieć równe drogi w tym kraju a nie dobre odszkodowania. Cóż, marzenia ściętej głowy...
  11. No to czekam na info :lol:
  12. Ja w swojej E30 sam montowałem centralny ale udało mi sie tylko w drzwiach i w związku z tym mam pytanie. Chodzi mi o klapę bagażnika. Czy w zamku, który fabrycznie nie miał sterowania centralnego można wpiąć się jakoś z siłownikiem? Obejrzałem zamek ze wszystkich stron i złozyłem broń ale może któś z tym walczył i sobie poradził? Pozdrawiam
  13. Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc. Naprawdę dzięki wam dużo łatwiej jest mi się poruszać po tych tematach :lol: Myślałem, że sam sobie wymienię miskę ale chyba zlecę to warsztatowi, bo jak mawiają starzy indianie "chytry dwa razy traci" a tyle rozkręcania bez porządnych narzędzi to nie najlepszy pomysł. Pozdrawiam
  14. Klejoną? Chyba spawaną, bo jakoś nie wydaje mi się aby to można było posklejać. Przy okazji. Czy aby odkręcić całą miskę tj. górną i dolną część, to trzeba odkręcić ten element zawieszenia (nie wiem jak to się nazywa) który łączy wahacze przy przednich kołach? Czy może jakoś da się tam zmieścić? Strasznie dużo roboty by było z odkręcaniem tego elementu. Proszę o opinię tych, którzy mieli okazję walczyć z tym tematem. Pozdrawiam
  15. Czy jest możliwe, że silnik M40 był robiony w dwóch wersjach tj. pojemność 1600 i 1800? Zabrałem się do poszukiwania miski i uszczelek no i w przeróżnych katalogach oraz ogłoszeniach wychodzi na to, że że ta miska i uszczelki pasują do silników 1,6 i 1,8 ale oznaczonych tak samo tj. M40. Jeśli ktoś się w tym orientuje to bardzo proszę o pomoc, bo nie chciałbym się pomylić przy zamawianiu. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.