Skocz do zawartości

monkahead

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O monkahead

  • Urodziny 04.03.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Supra MkV J29/A90 B48B20
  • Lokalizacja
    Polska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia monkahead

  1. Cześć, domyślam się, że część z Was wstawia G29 na zimę do garażu. W tym roku planuję dłuższy postój samochodu w garażu bez prądu i zastanawiam się jak rozwiązać temat ładowania akumulatora przy takim postoju. Nie mam możliwości podłączenia elektronicznego prostownika aby utrzymał prawidłową kondycję akumulatora przez kilkutygodniowy okres postoju auta. Chciałbym całkowicie zdemontować akumulator z bagażnika, tylko jak wtedy otworzyć klapę bagażnika? W przypadku rozładowania akumulatora, da się podłączyć drugi akumulator na "klemy" z przodu auta, w komorze silnikowej, otworzyć auto z kluczyka mechanicznego i po prostu za pomocą przycisku otworzyć bagażnik. Natomiast w przypadku kompletnego demontażu akumulatora, obwód elektryczny będzie otwarty, więc podłączanie drugiego akumulatora z przodu auta na nic się nie zda. Może ktoś poradzić jak to rozwiązać? Nie mogę zostawić niedomkniętej klapy bagażnika na tak długi zimowy postój.
  2. Cześć, jestem zainteresowany dołożeniem aftermarket'owego wzmacniacza z DSP do fabrycznej instalacji w Suprze, samochód fabrycznie wyposażony jedynie w 2 przednie głośniki w drzwiach oraz 2 tylne subwoofery ... i to wszystko (sic!). Nie demontowałem jeszcze tapicerki bagażnika ale wydaje mi się, że w aucie nie ma fabrycznego wzmacniacza (AMP), a jest jedynie moduł RAM. Wstępnie sprawdziłem te 2 wzmacniacze: - Fenix MatchUp8 z wiązką dla BMW - Phoenix Gold ZDA8.8 z wiązką dla BMW (ten jest dużo tańszy) Chciałbym wymienić istniejące głośniki 2+2 ale zachować OEM wiązkę do nich. Dodać głośnik centralny (na desce) oraz dwa głośniki z tyłu za fotelami, czyli łącznie potrzebowałbym wyjście na 7 kanałów: #1 >> drzwi lewe głośnik + wysokie tony #2 >> drzwi prawe głośnik + wysokie tony #3 >> głośnik centralny + wysokie tony #4 >> głośnik tylny lewy + wysokie tony #5 >> głośnik tylny prawy + wysokie tony #6 >> tylny subwoofer lewy #7 >> tylny subwoofer prawy Czy ktoś modyfikował może wiązkę plug & play z Fishera lub Phoenixa, chodzi mi o podłączenie instalacji pod brakujące głośniki: #3,4,5 i mógłby pomóc w instalacji samej wiązki? Obejrzałem już trochę informacji na YT, mam pewną koncepcję ale fajnie jakby ktoś mógł pomóc z adaptacją samej wiązki
  3. Tak, wiem że można taki kod również kupić albo "wyciągnąć" z auta za pomocą Bimmercode lud kabla enet. Chyba że jest jeszcze inny sposób?
  4. Mam aktywną fabryczną subskrypcję na aktualizację map EVO NBT, przy tworzenie USB z aktualizacją map, poprzez "Map download manager" widzę że na USB pojawia się plik z rozszerzeniem .fsc Czy mogę go w jakiś sposób użyć, zmodyfikować w HEX edytorze, żeby zadziałał z generatorem kodów FSC aby zmienić subskrypcję z czasowej na "bezterminową"?
  5. Chyba tutaj: https://oemnavigations.com/collections/bmw-and-mini-navigation-map-updates
  6. Tak jest bardzo droga, bo aż sprawdziłem cenę po powrocie do domu i wyszło min. 380k zł, a w sumie pewnie więcej ze wszystkimi dodatkami, typu panorama, etc. Też mi się tak wydawało, to był mój pierwszy kontakt z C-klasą i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. No było dużo ledów, przyznam, że pierwszy dzień do było odnajdywanie się w aucie ale wrażenie ogolne lepsze niż w BMW, pomimo dużego ekranu, którego nie jestem fanem (wolę kokpit jak w Giulli). W206. Nie wiem jak z awaryjnością ale fakt że silniki z grupy B48/58 są udane, dlatego kupiłem auto z takim silnikiem, a nie Infinity Q50 z silnikiem 2.0 z Merca ;)
  7. Zgadzam się całkowicie, chodziło mi o auta klasy średniej i niższej. Niemniej jednak, osobiście uważam, bez urazy dla tego forum, że klasę premium to z tej trójcy stanowi dzisiaj jedynie Mercedes. Ostatnio miałem okazję jeździć w delegacji C43 AMG i to był dla mnie szok, jak to auto prezentowało się w środku ... sorry ale 3ka nie ma do tego auta podejścia, jeśli chodzi o jakość materiałów i design środka. Niestety co oglądam test nowego BMW, to mam wrażenie że ma gorsze materiały w środku, o projekcie deski i zegarów nawet nie chcę wspominać, mnie ten design bardzo nie odpowiada. Tutaj należy się spodziewać bankructw firm typu Nissan, Honda na rynku EU, moim zdaniem nie mają czym konkurować z chińskimi autami. Siedziałem ostatnio w Jaecoo 7 i kopara opada na jakość wnętrza za 139k zł.
  8. Pewnie tak. Kupiłem > opis. Gdybym wtedy nie kupił nowego samochodu (bez względu na markę), to bym dzisiaj żałował. Tak, CAFE już podbiło ceny nowych aut, np. Land Cruiser poszedł w górę o 35k zł. O tym nie pomyślałem, że w ten sposób sztucznie regulują rynek. Rok 2025 zweryfikuje rynek nowych samochodów w EU, nie chodzi mi już nawet o ekspansję Chińskich producentów ale będą zwolnienia grupowe i upadłości w największych firmach. Już się zaczęło w VW.
  9. Potwierdzam, wymieniłem sam przy 3500km na Shell Helix Ultra 0W20 ECT C5, jeszcze nie miałem tak łatwej i przede wszystkim czystej wymiany oleju. Przez ten patent na filtrze oleju (trzonek z oringiem), nic z niego nie kapie, genialne.
  10. Aktualne, nowa cena 1200zł.
  11. Aktualne, nowa cena 1000zł.
  12. Ceny 3ki po lifcie to jakiś absurd ... nie da się skonfigurować RWD 330i, a od nowego roku ma być jeszcze droższa? Rok temu miałem zrabatowany taki samochód w bardzo bogatej wersji wyposażenia (jak dla mnie) z 294900zł na 248484zł brutto, klient indywidualny, bez leasingu/bez rat. Obecnie takie auto wychodzi chyba ze 100k drożej, bo trzeba brać xDrive, to ile będzie wynosić cena w 2025? Przecież to zwykły sportowy sedan w klasie premium. W USA za 60k USD mam IS'a V6 3.5l ... Europa oszalała, serio, nic dziwnego że mamy kryzys w motoryzacji.
  13. Aktualizacja: od pracownika Mahle Polska uzyskałem informację, że filtr OX813/1D został zastąpiony przez OX813/2D ale korpus i materiał filtra pozostał bez zmian.
  14. Czy jest jakaś różnica między filtrami: MAHLE: OX813/1D vs OX813/2D oraz MANN-FILTER: HU6014/1 vs HU6014/1z W katalogach producentów jest info że 2D zastępuje 1D, a 1Z zastępuje 1 ale w większości wyszukiwarek części zamiennych, wszystkie podchodzą pod te same numery OE: BMW: 11428575211 oraz TOYOTA: 04152waa01. Czy jest jakaś różnica dla silnika B48B20B z 2023?
  15. Sprzedam komplet nowych opon Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 255/40/R18 95Y, zdjęte z nowego samochodu, głębokość bieżnika we wszystkich 2 szt. około 7,3mm, DOT5022. Cena za 2 szt. 1400zł + KW. Posiadam jeszcze 2 szt. w innym rozmiarze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.