Skocz do zawartości

m.strus

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 330xd N57

Osiągnięcia m.strus

  1. Po samym zapłonie bez odpalenia jest tak: Coś dziwnego też się dzieje z samym tym ciśniemy DPF np pokazuje mi 70% zapełnienia a na drugi dzień odpalam auto i jest 20% . Szukając dalej przyczyn puściłem tymczasowo wyjście z odmy do pojemnika pod maską , przez okolo 50km jazdy zebrało sie tam kilka ml oleju: No i wziąłem sie też za czyszczenie kolektora, o efektach dam znać.
  2. Cześć, Od jakiegoś czasu mam problem z moim e91 330xd N57 na wstępie parę faktów co do auta, około 15tys temu był wyłączony EGR i jest zrobiona mapa, wykres: auto jeździło poprawnie , moc była OK, spalanie podobne jak przed mapą wszystko wyglądało dobrze przez około rok. Od niedawna zauważyłem częste wypalanie DPF, i samochód trochę stracił na mocy, zmierzyłem przyspieszenie okazało się około 9s, gdzie wcześniej po zrobieniu mapy było to 6-7s (mierzone z GPS i aplikacją BimmerToll) ciśnienia na DPF były : Pomyślałem że to problem przytkanego już DPFa, więc oddałem go do regeneracji, został wyczyszczony ciśnieniowo, zaraz po tym ciśnienia poprawiły się: ale na krótko, procedura wypalania załączyła się już po około 60km, kolejna po 160km. Po wypaleniu sadza zaczęła znów szybko przyrastać, a ciśnienia wzrosły: Wygląda na to że coś nadmiernie zapycha DPF, szukam przyczyn, wtryski raczej nie leją korekty wyglądają OK: zebrałem z jazdy logi dynamiczne ,masy powietrza, doładowania, ciśnienia paliwa : https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vqLV8M-cMnyq5FagNXQK2C7PPVHFE_YG/edit?usp=sharing&ouid=118310543863088894710&rtpof=true&sd=true https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ygHYiETiU4pWdvVb9cm3oCoFR-aysaIo/edit?usp=sharing&ouid=118310543863088894710&rtpof=true&sd=true https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hS8vDVvkUwMX9_BfDi32jBZ35dd9Fp4U/edit?usp=sharing&ouid=118310543863088894710&rtpof=true&sd=true widać że są różnice między oczekiwanym i rzeczywista masą powietrza i doładowaniem, na niskich obr. mamy raczej za dużo powietrza a na wyższych odwrotnie i MAF i doładowanie. Z tym że to faktycznie na niskich lub przy schodzeniu z obrotów, więc może to normalne..., ale skolei na samej górze przy 4700obr wygląda jakby brakowało aż 0.5bar Pomyślałem o zerknięciu na dolot, na oko nie widać nieszczelności nic też nie świszczy, niestety nie mam czym sprawdzić dokładnie pod ciśnieniem, przy okazji zobaczyłem że w dolocie z IC przy przepustnicy jest olej: czy taka ilość przy przepustnicy już za IC wygląda na puszczanie oleju przez turbo ?? Pomyślałem o odmie, chociaż jest ona zintegrowana w pokrywie zaworów i niby w N57 raczej nie robi problemów wymieniłem jej membranę pod korkiem i dla testu odpiąłem jej wylot od dolotu i puściłem do dodatkowego zbiorniczka - efekt oleju z odmy nie wypluwa. Rura z turbo do IC jest lekko zaolejona i poduszka silnika od strony turbo jest tez zaciągnięta mgłą oleju. Po odkręceniu na pracującym silniku korek oleju lekko podskakuje, po jego zdjęciu efekt taki: O tym dymieniu spod korka znajduje w necie skrajnie różne opinie od takich ze to całkiem normalne, do takich że koniec pierścieni. Myślę jeszcze nad czyszczeniem kolektora ssącego w jego okolicy widzę też lekkie zapocenia. 25tys temu przy okazji wyjmowania motoru na wymianę rozrządu dostałem informacje od mechaników ze kolektor wygląda na czysty więc nie było to robione. Czy ewentualne przedmuchy przy dolocie mogły by dawać objawy jakie mam? Prośba o porady co dalej szukać w tej sytuacji, może ktoś z Was mógłby poanalizować wstawione logi i po nich coś stwierdzić z góry dzięki.
  3. Cześć Mam problem z skrzynią biegów, jak na filmiku, obstawiam że coś ze sterowaniem, kablami, napięciem itp.. Po akcji jak na filmiku i wjechaniu w lekka dziurę w drodze, wyskakuje błąd 005015 Supply Voltage Regulator / Solenoid valves Po skasowaniu błędów na jakieś 100km spokoju. Przy jeździe po mieście problem nie występuje, tylko w trasie. Może ktoś jest w stanie pomóc?
  4. tak wszystko sie zgadza właśnie stary EGR tak się zacinał, czyściłem smarowałem na aucie ale w sumie nie zmontowałem z powrotem bo po całej akcji nadal w skrajnym otwartym zdażyło mu sie zaciąć. dlatego wymieniłem na nowy. dzięki za dokładne wyjaśnienie to poprowadziło mnie w stronę testów czy ta klapa działa u mnie prawidłowo, niby błędu od niej nie ma , ręcznie rusza się bez zacięć nie czuć oporu, jak odpalę silnik klapa otwiera sie razem z EGR jak na filmie: dla testu czy telepie autem zrobiłem też próbę z odłączonym zaworem sterowania klapą i wtedy dostałem błąd 485C, silnik nadal pracował nierówno po uruchomieniu zaraz po otworzeniu sie EGR, pomimo zamkniętej klapy, podlaczylem ISTA i o poszedłem za jej propozycja diagnozy bledu 485C - porcedura ustawiła obroty na 3000 i otwierała, zamykała klapę obejściową i chyba mierzyła różnicę temaperatur jaka wystąpi miedzy pomiarami i jak sie okazało stwierdziła że róznica jest za mała: ISTA każe zmierzyć podciśnienie - niestety do tego nie mam narzędzia, pytanie czy wymieniać zawór sterujący podciśnieniem? przecież niby dopóki go nie odłączyłem nie było błędów, a może to wina jakiegoś czujnika temp na zrzutach powyżej widać że zmierzył 1st C co jest bzdurą. niby wydaję się że wszystko jest powiązane z EGR przypomnę błąd, 40E9 i telepanie silnikiem kiedy EGR sie otwiera, ale jest on NOWY, tak pracuje przy puszczeniu testu z ISTA jestem coś bliżej rozwiązania tematu? poradźcie, kolego kkx5, no offence, nie śmiałbym pouczać, to ja pytam o radę, fotki tylko po to żeby pokazać o co mi chodzi często tak łatwiej niż opisywać.
  5. odpinałem wtyczkę od ele, wogole rozumiem to tak że u mnie w N57D30 jest egr sterowany elektrycznie, wiem że były wersje sterowane podciśnieniem np w M57 to pneumatyczne co jest u mnie to nie sam EGR tylko chyba jakiś jego bypass. zerknij na fotki z linków powyżej i wyjaśnij mi co to jest i jak działa jeśli możesz.
  6. kotin44, generalnie mam EGR sterowany elektrycznie, ale myślę o gruszcze która steruje jakąś klapa do chłodnicy spalin pod EGRem, zaznaczyłem na żółto na zdjęciach: https://photos.app.goo.gl/Sh5aWNUaT5iSLoeH9 https://photos.app.goo.gl/Y6CPY5UqUMiTFUC58 https://photos.app.goo.gl/41oquNo8x7tKzrsy9 staruje tym zawór : https://photos.app.goo.gl/eEYRrW5qq2PbG1GM8 i zastanawiam się czy jego nie wymienić DPF mam
  7. dzięki kkx5 Faktycznie po odpięciu wtyczki EGR, telepania nie ma wiec jak najbardziej jest to powiązane, tylko co teraz z tym faktem zrobić? ze schematu na realoem https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UW91-EUR-07-2009-E91N-BMW-330xd&diagId=11_4258 myślę czy ma tu znaczenie zawór nr 14 11747810831 jeśli dobrze patrzę to podciśnienie z niego steruje chyba jakimś bypasem EGR, poprzez gruszkę nr 12. ma sens podmieniać ten zawór 14 ?
  8. Ta nierówna praca na zimnym była już na starym EGR i to jeszcze za czasów kiedy nie pokazywał on żadnych błędów, ja wtym temacie zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze świec żarowych, być może nie są całkiem przepalone ale nie grzeją jak powinny? Tak czy inaczej z EGR jest oddzielny problem, nie chciałbym go usuwać, zastanawiam się czy jest jeszcze jakiś układ który nim steruje?
  9. @ kkx5 rozrząd był wymieniony z 10k temu, co podejrzewasz? @ Burza1234 wydaje mi się ze tam jednak pokazuje 4 cyfry
  10. Poproszę o sprawdzenie WBAUW91080A201347 pod kątem akcji
  11. Cześć, Problem wygląda tak jakiś czas temu zaczął pojawiać się błąd 4CAE - wymontowałem EGR (WAHLER), wyczyściłem do żywego metalu, ale okazało się że pomimo nasmarowania smarem teflonowym w pewnych skrajnych położeniach zacina się, zakupiłem nowy EGR (PIERBURG) pojeździłem około miesiąca bez błędów a teraz po przejechaniu nawet kilku km pojawia się 40E9-(Exhaust-gas recirculation controller, position control) Zdejmując plastikową obudowę EGR widzę że pracuje płynnie, poruszając za dźwigienkę nie czuć żadnych zacięć. sprawdzają przez Btool - widzę procentowe otwarcie EGR zmieniające się zależenie od obrotów i temp. silnika Ogólnie silnik działa normalnie, nie traci mocy nie czuć żadnych objawów poza jedną nieprawidłowości: kiedy odpalam przy temperaturach jak teraz czyli około 10st przez około 30s - 60s silnik pracuje nierówno do tego stopnia że szarpnięcia czuć w kabinie, kiedy jest bliżej 0st i mniej - nie ma szarpania - kiedy jest cieplej też nie lub mniej wyczuwalne, krócej trwające. podejrzewałem układ żarowy - sterownik został wymieniony świece sprawdzone - opór niby był OK, w Btool grzanie widzę na poziomie 2900W po odpaleniu i stopniowo spada w miarę rozgrzewania silnika. Żadnych błędów w sterownikach nie ma dotyczących świec, jest jedynie 40E9. Pytanie czy jest coś jeszcze co ma wpływ na taki błąd? czy nowy EGR poddał się po miesiącu - może być że trafiłem na podróbkę?
  12. Dzięki za trop Patryksob14 wydaje sie że to wlasnie EGR, może sam w sobie nie wydaj dzwieku ale kiedy porusza sie jego dzwigienka - za pewne otwiera sie i puszcza spaliny w dolot, zmienia sie dzwiek pracy silnika, slychac takie buczenie: przy ostatniej okazji mechanikom nie udało się odkręcić śrub od EGR i nie mogliśmy, go obejrzeć wyczyścić, wcześniej były błędy 40E9(abgasruckfuhrsteller positionsregelung) DDE: Exhaust-gas recirculation controller, control deviation i 4501(abgasruckfuhrstelregelung regelabweichung) DDE: Exhaust-gas recirculation , po rozruszaniu dzwigni EGR - bledów brak teraz tylko pytanie czy to normalna praca EGR? czy może coś z nim nie tak?
  13. Cześć, W moim e91 330xd zauważyłem taka przypadłość po około 5s od uruchomienia silnika słychać na wolnych obrotach w tle "buczenie" Jest to dość mało słyszalne i pewnie gdyby było odrazu po starcie silnika nie zwróciłbym uwagi, ale to za kazdym razem słychać w 5s po odpaleniu i jest w tle cały czas,bez względu ciepły czy zimny motor. Ciężkie do uchwycenia mikrofonem telefonu ale w słuchawkach słychać na filmie od około 12s. Ktoś sie spotkał? poznaje co to jest?
  14. Dziękuje wszystkim za porady, kupiłem ja, Duże dzięki dla kolegi szymon-o za bardzo rzetelne oględziny przed-zakupowe i fachowe porady - polecam każdemu.
  15. Cześć, na forum jestem już od jakiegoś czasu, dziękuje wszystkim za porady w dziale opinii o autach z ogłoszeń. Dzięki nim a trochę też wbrew, stałem się posiadaczem e91 330xd z n57. prezentuje się tak: https://drive.google.com/file/d/1ykVtDbPxyC2TkS-OcIzDu7KuqTgAWSzP/view?usp=sharing Specjalne podziękowania dla forumowicza szymon-o za bardzo rzetelne oględziny przed-zakupowe i fachowe porady, polecam każdemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.